Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Het algemene LPG voor en LPG tegen topic

zo jun 11, 2006 12:23

Ik bedoelde ook niet te zeggen dat diesel onbetrouwbaar is. Maar het kent ook zijn euvels. En turbodruk die wegvalt komt echt niet zelden voor!! Koppakingsproblemen ken ik ook legio bij diesels. Ook bij LPG, zelf idd nog meegemaakt een half jaar geleden met een Volvo 740 op LPG en 310.00 km op de klok. Er zijn toch ook nog steeds taxi's die op LPG rijden!

Het is maar net hoe je met de techniek omgaat. Auto's die op G3 rijden, hoeven in principe niet meer last te hebben van kapotte koppakkingen die eruit geblazen worden, dan doe je (in 9 van de 10 gevallen) als berijder wel iets fout! Datzelfde geldt natuurlijk ook voor dieselrijders die de koppakking eruit blazen.

Diesel is gewoon absoluut niet mijn ding en voor de meeste mensen die nu een diesel rijden is het ook gewoon nog goedkoper om LPG te gaan rijden... Maar ja, we blijven tenslotte Nederlanders en willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar toch teveel betalen... Het is helaas alleen wel zo dat niet elke auto/motortechniek geschikt is voor LPG vanwege de milieu regels die er zijn. Jammer maar helaas. Maar een Alfa Romeo kan over het algemeen prima op LPG rijden, zonder al te grote problemen. Als je je maar netjes gedraagt met de auto, gaat het best goed!

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Het algemene LPG voor en LPG tegen topic

zo jun 11, 2006 12:36

Bas - beste kerel - waarom rijden taxi's niet op LPG???? Vertel eens....

Wat een onzin: Als de turbo kapot gaat....dan is dat natuurlijk KTU maar als je de koppakking ertussenuitblaast kost het misschien nog meer? (LPG euvel)
Ik ben oa leasecoordinator en ken de problemen die Lennart beschrijft (Lennart: Nijmwegen: dus De Lage Landen...:wink: ) Dit zijn problemen uit de praktijk. Niet van techneuten die eea al zien aankomen en in staat zijn met hun kennnis tal van problemen te voorkomen. Ik ken meer dan eens gevallen van verschillende automerken die COMPLEET door de mand gevallen zijn met het inbouwen van LPG en zelfs auto's moesten terugnemen.
Wanneer je gaat verkondigen dat Diesel minder of zelfs onbetrouwbaar is verkoop je klinkklare Larie

Huidige dieseltechniek is niets mis mee .....misschien meer met de italiaanse variant die jij beschrijft - en vooral met de behandeling die het heeft ondergaan ! Je vergeet de commonrailtechniek. Dan weet je ook dat de ontwikkeling van dieselmotoren de afgelopen jaren een enorme impuls hebben gekregen.
Meer als welke andere techniek dan ook.

Ik blijf hopen voor de LPG fanaten dat het wat meer steun krijgt in de EU anders kon het wel eens afgelopen zijn als er een collectief besluit valt. In duitsland bijvoorbeeld alleen LPG op 5 km buiten de bewoonde wereld en op een industrieterrein. Ook frankrijk neemt deze regel in beraad.
Als die 2 de regel doorduwen kon het gemak van de inderdaad huidige lage kosten bij ons wel eens anders gaan worden. :shock:

@TOM: Liever een koppakking vervangen dan de turbo!!!!!!!!!!
enne Commonrail techniek is niet van jouw geliefde duitse merk afkomstig maar van ITALIAANSE afkomst!!!!!!

verder (blijft er nog iets over dan? :wink: :biggrin: ) heb je gelijk!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 11, 2006 13:24

Ik heb het ook niet over de uitvinder..... 8) Ik heb het over de techniek - wanneer je beweert dat alles alleen maar turbo is dan vergeet je commonrail.
Die oude duitser van mij is een klassiek ding-de zuigdiesel- die geheid meer km kan hebben dan die klassieke v8 van jou...ga maar beweren dat de 3 liter 5 cylinder benz op is bij 7 ton...Doe trouwens maar niet - want dan krijgen we Emilio op ons dak.:wink:

Turbo vervangen bij de VM: 0:30u (niet eerlijk want daar kom je prachtig bij) Althans die in de afChryselijk Voyager.
Tis niet allemaal zoals in die turbo van die Badkamerverbouwert!
Bovendien is een turbo een slijtageding en die zal in de regel misschien wel max 150.000 km meegaan bij verantwoord verbruik.

Trouwens: wordt Diesel en LPG vereinigt met de toevoeging van LPG bij dieselblokken(!) - het laatste gepresenteerde nieuwtje - ook is men bezig met een waterstof principe als toevoeging....
Dus misschien wel een wereldse combi - the best of both worlds. :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 11, 2006 14:02

Bovendien is een turbo een slijtageding en die zal in de regel misschien wel max 150.000 km meegaan bij verantwoord verbruik.
Niet mee eens, bij goed gebruik gaat een turbo een autoleven lang mee. Maar eigenlijk moet ik dat helemaal niet zeggen, want ik ben immeers meer LPG aanhanger. :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Emilio
Guru
Guru

zo jun 11, 2006 14:06

giulia-tom schreef:
Niet mee eens, bij goed gebruik gaat een turbo een autoleven lang mee. Maar eigenlijk moet ik dat helemaal niet zeggen, want ik ben immeers meer LPG aanhanger. Rolling Eyes
Dat kan je wel zeggen... 75 turbo op LPI... Ik ben aan het informeren geweest bij deze en gene, en het lijkt er op dat dit gewoon haalbaar. is.
Als ik mijn 2600 de deur uit kan krijgen wil ik het zelfs op mijn alfetta gtv gaan proberen.
Probleem: turbo techniek scoren...
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 11, 2006 22:55

@Tom: Mercedes #-o dat boek heb ik al uit..... :moon:

:wink: :biggrin:

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 11, 2006 23:42

@Tom: Mercedes #-o dat boek heb ik al uit..... :moon:
Klopt: LPG benz hè???....Don't worry: ik sloeg het Chevy en Pontiac v8 boek al 15 jaar terug dicht. Was wel lol maar die overkill aan cylinderinhoud met weinig PK's en slechte wegligging deden dat...
Qua uiterlijk (78er bonneville coupe in matzwart - een donkerblauwe 78 Malibu coupe) top! Maar ga gerust je gang met die A-team bus van je :wink:

*Zucht* Ja natuurlijk rijdt een technisch onderbouwd persoon langer met de turbo - maar (ikke leasecoordinator weten jullie) in de regel worden die bij vele merken rond die kmst gereviseerd/vervangen.. Bij een nieuwere Laguna breekt de turboas al rond een ton - ja bij meer dan 85%!!!

ALFACENTRO

Afbeelding

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma jun 12, 2006 08:35

Mijn eerste auto ,een MB w 124 200 diesel haalde toch 995.000 km. zonder ook maar 1 koppaking te vervangen. :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 12, 2006 10:41

Mijn eerste auto ,een MB w 124 200 diesel haalde toch 995.000 km. zonder ook maar 1 koppaking te vervangen. :wink:
op sleeptouw? knap zeg :wink:

@Tom: :banana:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 12, 2006 10:42

ik sloeg het Chevy en Pontiac v8 boek al 15 jaar terug dicht.
Ben je al zo oud?? :wink:

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 12, 2006 12:13

:lol: Daar moest je over nadenken hè? (2e posting) Laten we zeggen dat ik toen jong was (en onbezonnen) Toen kon je dat nog een beetje verzekerd krijgen op je 22ste... 8)

ALFACENTRO

Afbeelding

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 12, 2006 13:36

:lol: Daar moest je over nadenken hè? (2e posting) Laten we zeggen dat ik toen jong was (en onbezonnen) Toen kon je dat nog een beetje verzekerd krijgen op je 22ste... 8)
:blue_lol: :thumbs:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 12, 2006 13:50

Wat maakt het uit? Er zijn redelijk veel W123's die op één motor 1.000.000 km hebben gehaald maar het is mallotig en overkill om het zo robuust te maken.
Een vrachtwagen bouw je voor 1.000.000+km.

patje1100
Guru
Guru

ma jun 12, 2006 17:24

hee mannen, ik lees dit topic nu voor het eerst.

Waarom wordt de 200 pk turbo badkamer van de buurman er bijgehaald ? :cry:

Rav, las ik nou ergens 200 + pk ??? Zeg jij dat over mijn 75 ?????? Have you been drinking ? :wink:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 12, 2006 17:43

nee ik had het over een 2.0 16v delta hf integrale....

Terug naar “Algemene Technische vragen”