Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Differentieel versleten?

wo jun 07, 2006 14:48

Mooie foto's gemaakt in ieder geval! En weer wat geleerd....
Dirk - Giulia2000TS

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Differentieel versleten?

wo jun 07, 2006 15:09

Dus als iemand nog een differentieel met sper 10/41 heeft liggen dan hoor ik het wel.
:shock: De pest is dat die juist zo gewild zijn (ombouw Bert/Juul naar 2liter bijvoorbeeld) Misschien kun je beter op zoek gaan reservedelen? Alhoewel deze natuurlijk ook als eerste eraan zijn bij een versleten differentieel....
In de states rijden veel spiders en dus veel onderdelen alleen dan heb je weer die verzendkosten.....Nee dat wordt of duur of veel mazzel hebben. :?
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Differentieel versleten?

do jun 08, 2006 17:51

DiGiHS,
Ja mijn kroonwiel, pignon zag er lang zo slecht niet uit. Toch blijft hij janken. Na een tijdje wat stiller te zijn geweest bij rustig rijden. Komt het geluid weer terug na even flink te hebben gereden. Deze winter gaat er een nieuw kroonwiel/pignon in.

Jij schrijft een nieuw differentieel nodig te hebben. Maar jouw differentieel zit toch IN het hart van het kroonwiel. Daar is toch niets mis mee?
Waarom zoek/vraag je niet eerst naar een goede gebruikte? Of zijn de prijsverschillen niet zo groot.

DiGiHS

do jun 08, 2006 19:24

DiGiHS,
Jij schrijft een nieuw differentieel nodig te hebben. Maar jouw differentieel zit toch IN het hart van het kroonwiel. Daar is toch niets mis mee?
Waarom zoek/vraag je niet eerst naar een goede gebruikte? Of zijn de prijsverschillen niet zo groot.
Hallo Roy,

Met nieuw bedoel ik ook een goede gebruikte differentieel. Nieuwe onderdelen zijn op de lagers na niet meer te krijgen.

Heb jij al differentieelolie van Castrol de SAF-XJ 75W140 geprobeerd in je differentieel, dit schijnt super olie te zijn maar wel duur.

link Castrol

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 08, 2006 22:41

Heb jij al differentieelolie van Castrol de SAF-XJ 75W140 geprobeerd in je differentieel, dit schijnt super olie te zijn maar wel duur.

link Castrol
Mijn wagen is in onderhoud bij een erg goed vakman wat betreft Alfa 75 (gerelateerde) wagens. Ik weet niet het type en merk olie wat hij gebruikt. Maar hij raced er ook mee.
Hij heeft er goede olie in gedaan en pas geleden gecontroleerd. De olie ziet er nog steeds schoon uit.

Als ik een paar honderd km's rustig rij dan wordt het janken minder en valt soms helemaal weg. Maar na een uurtje stevig rijden is het er weer.
In ieder geval gaat de bak weer open. Dan gaan we samen weer kijken en meten. Bij twijfel gaat er een nieuwe Kroonwiel/Pignon in (de laatste..uit het magazijn van Alfa Romeo Italia) Bbrrrrrr.... :roll:

Terug naar “Algemene Technische vragen”