ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Klappen onder de motorkap

di jun 06, 2006 23:43

Aha! Dan geen koppeling of druklager, maar verder in de aandrijflijn. Dus bak,diff, aandrijfassen. Ik zou maar eens goed naar je assen kijken, grote kans dat er inderdaad een homokineet stoek is... 8)
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Hobbit

di jun 06, 2006 23:46

Morgen maar even naar de Alfa hier in Bennekom.

Iedereen ontzettend bedankt voor jullie inbreng. Geweldig zo'n forum. TOP !!!!

Rees-Cees

di jun 06, 2006 23:49

sorry hoor maar.................

Klappen onder de motorkap: mijn vrouw mag er niet meer onder komen, probleem opgelost :)

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Klappen onder de motorkap

wo jun 07, 2006 08:39

Alleen als ik koppeling laat opkomen als ik wil wegrijden. In z'n vrij met of zonder koppeling ingetrapt, geen probleem.
Daarna bij het rijden ook problemen, maar volgens mij alleen (maar weet ik niet meer zeker, heb er maar een paar honderd meter mee door gereden) alleen als ik koppeling erbij pak.
Zit dan vrijwel zeker in de versnellingsbak of aandrijfassen "in vrij met of zonder koppeling ingetrapt geen probleem" dan kunnen we drukgroep en/of lager ook afschrijven als dader.

Ter geruststelling met je motor is dus niets aan de hand.

En aangezien je nog een paar 100 meter bent doorgereden en je kan je bak nog wel schakelen, vermoed ik een van je homokineet koppelingen of je versnellingsbak lagers van de aandrijfassen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Remco S
Guru
Guru

wo jun 07, 2006 19:30

dan zit het waarschijnlijk in je aandrijflijn. Misschien aandrijfas losgelopen van de bak. (zit misschien nog wel aan de wielzijde vast????)

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 07, 2006 19:33

Wat Remco schrijft heb ik ook eens gehad, maakt ook klapperende geluiden bij rijden :oops: Word je niet blij van, is eigenlijk zo te bekijken, kop onder de auto, aandrijfassen zoeken en richting de motor, achter het rubber oeren en kijken of de (imbus toch :roll: ) nog vast zitten...

Hobbit

wo jun 07, 2006 20:26

Vandaag toch maar de auto naar de Alfa garage gesleept.
- stationair : geen problemen
- stationair, koppeling ingetrapt en gas geven : geen problemen
- tijdens het slepen in z'n vrij gezet met motor aan. Toen wel af en toe klappen.

Toen ik dit de monteur vertelde, gaf hij aan dat hij vermoed dat het de koppeling is.
Heb eerst een prijsopgave gevraagd, voordat ik de reparatie laat uitvoeren.
Heb helaas nog niet gehoord.

Hebben jullie enig idee wat dit geintje zal gaan kosten?? Is natuurlijk afhankelijk van wat er aan de hand is, maar ...... ?????

Mobster

wo jun 07, 2006 20:44

Ruwe schatting voor een nieuwe koppeling/drukgroep en montage:

400 à 500€.

Hobbit

do jun 08, 2006 21:34

Oorzaak is bekend.
Het is de differentieel (weet niet of ik het goed zeg / spel). In ieder geval ik heb begrepen dat dit er voor zorgt dat de krachten op de juiste wijze over de wielen word verdeeld, zodat je dus een bocht kan maken).

Geintje zou heel wat gaan kosten en mij is geadviseerd (is goedkoper) om een andere versnellingsbak er in te zetten.
Een nieuwe zou zo 3000 / 4000 euro kosten.
Nu gaat er een gereviseerde bak in.

Ik wist dat de remschijven vervangen moeten worden, dat laat ik ook maar gelijk doen.
Totaal kostenplaatje = € 900,-

Dag grootste deel van mijn vakantiegeld :-(

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Klappen onder de motorkap

do jun 08, 2006 21:53

Een nieuwe zou zo 3000 / 4000 euro kosten.

Ik wist dat de remschijven vervangen moeten worden, dat laat ik ook maar gelijk doen.
Totaal kostenplaatje = € 900,-
3000-4000 euro voor een nieuwe bak is wel erg veel, 900 euro voor een gereviseerde ( incl. montage neem ik aan?) incl. vervangen van remmen is een redelijke prijs vind ik.

Terug naar “Algemene Technische vragen”