voorlagers van een 75 zijn een makkie.
Achterlagers.......
- wiel eraf
- splitpen verwijderen + afdekkapje van de naaf
- met lucht of een heel lang verlengstuk met dop 36 de moer van naaf verwijderen
- aandrijfas loshalen op de bakzijde
- aandrijfas uit de achternaaf halen (dat moet soms met een stuk hout en 5kg mokertje)
- mbv poelietrekker de wielnaaf (4 of 5 gaats/tapeinden) verwijderen
- dan de grote moer die je wiellager opsluit verwijderen (dit kan dmv een speciaal tool of anders mbv een drevel en hamer of in het ergste geval voorzichtig doorslijpen met een dremel maar NIET de schroefdraad doorslijpen!!)
- dan met een dop 41 of 36 (ik weet niet meer precies welke) het wiellager naar de naafzijde eruit slaan.....
- het gedeelte waar het wiellager in zit goed ontvetten en ff schoonmaken met een schuurpapiertje....(zeker als er roest in zit!!!)
- het gedeelte hierna even invetten en dan het nieuwe lager weer monteren (erin persen/slaan mbv een dop en/of het oude lager..)
Het makkelijkst vind ik als je de grote moer die je lager opsluit er extra bij hebt (dus 2x moer) op deze manier kan je iets meer veroorloven met het losmaken
Let op dat je de grote moer zeer goed vast zet! Hiermee bepaal je een groot gedeelte van je uiteindelijke wiellagerspeling... (en daar wil je er zo min mogelijk, liefst geen, van hebben...)
Leuk klusje maar je bent voor de eerste keer vast niet in 2 uurtjes klaar...

suc6