*****5Sterren*(6)

RE: En wat vinden we hiervan.

wo mei 31, 2006 10:22

Seat is een mooi merk geworden binnen de VW groep. Sterke zet om het merk met disign (Walter de'Silva inderdaad) op te waarderen.
Walter koos voor een nieuwe en beter betaalde baan en liet zijn vrouw achter in Italie.

rboudewijns

Re: RE: En wat vinden we hiervan.

wo mei 31, 2006 11:29

Seat is een mooi merk geworden binnen de VW groep. Sterke zet om het merk met disign (Walter de'Silva inderdaad) op te waarderen.
Walter koos voor een nieuwe en beter betaalde baan en liet zijn vrouw achter in Italie.
Het merk verkoopt echter volgens VW niet goed genoeg. En welke modellen zijn nu echt aantrekkelijk vormgegeven?
Naar mijn mening alleen de Leon en Altea. Toledo is een misser en Ibiza vind ik niet mooi. Alhambra achterhaald en niet een sportief merk waardig.
Enige model dat met Alfa vergeleken kan worden is de Leon --> Alfa 147

*****5Sterren*(6)

wo mei 31, 2006 11:33

Mee eens.
Er is nog veel werk te doen. De Alhambra (reeds, vlees en een Engelse bh...) doet het uiteraard niet goed nu.
Volgens mij komen ze met nieuws binnenkort.

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo mei 31, 2006 11:43

Het is bovendien: De Silva. Bovendien ging het over een la in zijn oude bureau die openging met oude tekeningen. Al zat ie nu bij BMW, het gaat om wat ik suggereerde.
Dat zal Chris Bangle niet leuk vinden dat Walter bij BMW zit.

Het is overigens goed te zien bij de merken van VAG dat er een ontwerper uit het zuiden zit. Afgezien van mooi of lelijk zijn de ontwerpen wel evenwichtiger en eleganter geworden. Blijft er een over: de Toledo vind ik ronduit lelijk en ook jammer. Het vorige model had smoel en was goed herkenbaar zonder super opvallend te zijn. Heb overwogen er een zakelijk te gaan rijden.

Groet,

Rob

*****5Sterren*(6)

wo mei 31, 2006 11:49

Even voor de goede orde:
De meeste ontwerpstudio's ziten momenteel in Barcelona. Ook die uit Scandinavie...

rboudewijns

wo mei 31, 2006 11:52

Even voor de goede orde:
De meeste ontwerpstudio's ziten momenteel in Barcelona. Ook die uit Scandinavie...
En toch zitten de beste in Turijn en Milaan :D

*****5Sterren*(6)

wo mei 31, 2006 11:56

Turijn, volkomen juist!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 31, 2006 12:03

Ik vind een Audi A6 een heel fraaie auto. Het ontwerp van de A6 heeft wellicht weinig emotie, hoewel ingetogen mij wel aanspreeekt, maar de details zijn perfect mede dankzij de perfecte bouwkwaliteit met gebruik van mooie materialen, ontbreken van kieren en naden en zeer mooi spuitwerk. Het draagt toch bij aan het slagen van een ontwerp.

kroehlur

wo mei 31, 2006 12:04

Renault, Volvo, Fuore, Seat - wie nog meer in Barcelona?

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 31, 2006 12:06

Ben het met je eens Bert, het totaalplaatje draagt er gewoon aan bij. Die dingen die je noemt schieten mij inderdaad binnen als ik aan mijn rit met een A6 terugdenk. En daarnaast vind ik het nog een mooie auto ook... Over een mooie grote auto gesproken, heb nu de Citroën C6 een paar keer zien rijden maar in het zwart is het wel een erg gaaf ding zeg!!!!

Afbeelding
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

*****5Sterren*(6)

wo mei 31, 2006 13:25

Gelukkig verschillen de smaken...

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 31, 2006 13:48

De C6 is deels retro met verwantschappen met de prachtige CX maar is daarnaast futuristisch. De achterzijde vind ik bijzonder geslaagd en naar mijn mening
de meest fraaie auto in dit segment.

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 31, 2006 16:21

Gelukkig verschillen de smaken...
Daar ben ik inderdaad héél erg blij om! :lol:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Richard75
Guru
Guru

wo mei 31, 2006 19:17

Zo'n c6 is toch veilig voor voetgangers? de nieuwe 159 van mijn pa vreet ze op schijnt, als je de tests las :P

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 31, 2006 19:41

De C6 is echt schit-te-rend! Niet wat ik zou kopen, maar het is precies wat Citroën moest maken. Een auto die op eigentijdse wijze het traditionele Citroën neerzet. Dikke kans dat Citroën er geld op toe gaat leggen, maar zo'n halo product gaat het merk erg veel goed doen.

Alfa Romeo zou hier wat mij betreft een voorbeeld aan mogen nemen: goed kijken naar de traditionele kernwaarden van het merk, en daarmee een volstrekt 'eigen', unieke auto bouwen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”