ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: En wat vinden we hiervan.

di mei 30, 2006 08:06

:cry: bedroevend....... en helemaal niet origineel....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

di mei 30, 2006 08:17

Vergeet niet dat het allemaal Photoshop is en dus geen officieel beeldmateriaal. Neem maar van mij aan dat de 147 opvolger en het evt. model hieronder (op Grande Punto basis) een mooie ALFA wordt. :wink:

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: En wat vinden we hiervan.

di mei 30, 2006 08:43

Afbeelding

Als de auto zo wordt, dan sta ik niet voor mezelf in als ik bij de dealer kom. Zet meteen m'n handtekening.

Groet,

Rob

*****5Sterren*(6)

di mei 30, 2006 10:24

Die heb wel iets weg van de 8c toch :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Goed gezien lijkt me.
En, het is niet zo verwonderlijk dat de Seat Leon hier ook een beetje in zit: De oud ontwerper van Alfa Romeo, Walter de Silva, heeft inmiddels plaatsgenomen in het luxe ontwerpkantoor van Seat in Barcelona. Misschien zijn er nog wat oude tekeningetjes uit de la gevallen. Nieuwe Seat's 'smoelen' ook meer naar recente Alfa's.

kroehlur

di mei 30, 2006 10:54

Google is your frind mr. ster.

Da Silva is in december 2005 naar Lamborghini gegaan.
Laatst gewijzigd door kroehlur op di mei 30, 2006 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Roeltje 164

di mei 30, 2006 10:55

:-k , waar heb ik dit meer gezien.....

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 30, 2006 11:14

@Kroehlur

Bij mijn weten werd Da Silva headhunted voor Seat maar is sindsdien gepromoveerd tot hoofd ontwerper voor de Audi groep waaronder de merken Audi, Seat en Lamborghini behoren. Ja, ik vind de ontwerpen van Da Silva fraai en zijn vertrek is een gemis voor Alfa Romeo.

kroehlur

di mei 30, 2006 11:26

@Kroehlur

Bij mijn weten werd Da Silva headhunted voor Seat maar is sindsdien gepromoveerd tot hoofd ontwerper voor de Audi groep waaronder de merken Audi, Seat en Lamborghini behoren. Ja, ik vind de ontwerpen van Da Silva fraai en zijn vertrek is een gemis voor Alfa Romeo.
Nee. In september 2005 is Luc Donckerwolke van Lamborghini naar Seat overgestapt en Da Silva heeft zijn plek provisorisch overgenomen. Sinds december 2005 is Da Silva ook voor Lamborghini verantwordelijk en heeft de Miura conceptretrowatdanookvoordinges gedaan. Hij is idd nog steeds chef designer voor de Audi Gruppe.

*****5Sterren*(6)

di mei 30, 2006 11:36

Not mine!

Het is bovendien: De Silva. Bovendien ging het over een la in zijn oude bureau die openging met oude tekeningen. Al zat ie nu bij BMW, het gaat om wat ik suggereerde.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 30, 2006 22:59

Not mine!

Het is bovendien: De Silva. Bovendien ging het over een la in zijn oude bureau die openging met oude tekeningen. Al zat ie nu bij BMW, het gaat om wat ik suggereerde.
Als je dan tóch mieren wilt copuleren: het is de'Silva. Met een apostrof.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 30, 2006 23:01

Nieuwe Seat's 'smoelen' ook meer naar recente Alfa's.
Ja, tuut! De Leon I smoelde naar oude Alfa. Om precies te zijn: de Sud. Kijk maar eens driekwart van achteren naar een Leon en een 5-deurs Sud en sta versteld.

@frankalfa: daarom vind je de Leon I onbewust denk ik wel mooi...

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo mei 31, 2006 01:33

Nieuwe Seat's 'smoelen' ook meer naar recente Alfa's.
Ja, tuut! De Leon I smoelde naar oude Alfa. Om precies te zijn: de Sud. Kijk maar eens driekwart van achteren naar een Leon en een 5-deurs Sud en sta versteld.
Tjah, meneer De-Da-Du'Silva heeft tijdens zijn 'Alfa 156 periode' al eens in interview verteld dat hij de Alfasud een van de best geslaagde auto ontwerepen ooit vond (wat het ook is natuurlijk) :P :wink:

Ruud33 16V

wo mei 31, 2006 09:32

OK maar ik weet eerlijk gezegd niet zeker of de oude seat leon ook helemaal door meneer de'silva is getekend. Toen hij van alfa naar seat overstapte was de toledo er in ieder geval al wel. Misschien dat hij de achterkant van de leon dan getekend heeft...?? Dat zou tenminste verklaren waarom die juist zoveel op de sud lijkt..

De nieuwe alfa's die ik hier zie vind ik wel aardig. Ik denk echter dat je je er nog niet teveel bij voor moet stellen. Er zullen in het definitieve ontwerp heus wel stijlelementen zitten die hier getoond worden maar hoe hij in zijn geheel wordt is nog even afwachten..

Ik geloof wel dat ze er een aantal jaren geleden al over bezig waren dat de opvolger van de 147 ronde achterlichten zou krijgen... Dus misschien toch een 3 of 5 deurs variant van de 8c???

we zullen zien..

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 31, 2006 10:04

Even voor de goede orde: ik beweer niet dat de´Silva de Leon I heeft getekend, want dat is niet zo. Maar toen kon je al zien waar Seat de mosterd haalde. Des te pijnlijker dat VW het merk profileerde als ´het Alfa Romeo van de VW/groep´. En toen kwam de'Silva, en toen gingen Seats in detail behoorlijk op Alfa's lijken. Hmmm....

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”