Wat een onzin antwoorden over het loshalen van fuseekogels, dat is absoluut niet nodig.
- naafmoer los (dop 36). bij voorkeur met een slagmoersleutel want als het goed is zit hij met 470nm (oid) vast. met een stuk pijp over je ratel lukt ook wel maar is niet bevorderlijk voor je gereedschap
- 6 inbusbouten los bij de bak (let erop dat je bitje er goed inzit, anders draai je de bouten dol)
- dan trek je de as aan de bakzijde naar beneden en kun je hem van buitenaf zo uit het fusee tikken.
Als je het niet ziet zitten om de homokineet zelf open te maken kun je op elke sloop voor weining een asje halen, dat is wat minder werk. De homokineten zelf verslijten niet zo snel, dus als de hoezen goed zijn kun je weer een tijdje vooruit.
Kijk, Huib heeft gelijk.
Als toevoeging nog, zet de borgmoer een nacht in de kruipolie en zorg dat het borgje goed terug geslagen is. De imbusbouten aan de bak eerst met een klein schroevendraaiertje leeg schrappen zodat de sleutel er goed in past (liefst niet met een luchttol los draaien anders heb je een griptang nodig)
Ik heb ze vaak (te vaak) zelf al los gemaakt.
Haal je een as van de sloop let er dan op dat je het goede type mee neemt (2 soorten)
Hoezen vervangen vanaf de bak zijde, homokineet uit elkaar halen en schuiven maar.