Zit er geen ruimte op de schakelbediening/stangen ??? Dit kan een hoop verklaren hoor...
Ja dat zou best kunnen. Hij wil ook niet altijd even lekker in zijn R en 5 . Ook kan ik de pook in zijn vrij best veel bewegen , ook naar voor en naar achter voordat hij tegen de tandwielen aanzit.
Maar er is iets veel vervelenders gebeurd

Ik denk dat de hele haakse overbrenging kapot is.
Het volgende gebeurde er.
Tijdens een middagje rijden in het havengebied te Antwerpen hield de versnellingsbak er opeens mee op. Ik heb het volgende geconstateerd.
1) Voordat de bak ermee ophield leek het erop dat de alfa naar rechts trok.
2) De synchromesh van de bak was al aardig versleten, dit ving ik dan op door te double clutchen. Kan het zijn dat het double clutchen teveel stress op de bak geeft?
3) De wagen hebben we redelijk de sporen gegeven, dit door af en toe een drift te doen en een donut te draaien.
Dit gebeurde er wat later.
4) Ik reed stapvoets toen ik een vreemde metalen rammel hoorde. De wagen trilde en schokte behoorlijk. Een beetje het idee of je met een lekke band rijdt.
5) De bak kreeg je wel soepel in de versnellingen, dus 1 tot en met R kan ik wel gebruiken, maar ook dan rammelen ze enorm.
6) Zou het kunnen zijn dat de haakse overbrenging van de aandrijfas op het diff kapot is gegaan? Of is er echt iets heftigs in de bak gebeurd?
Of hebben jullie nog ideeen?
Pfff, ik baal echt als de ziekte. De alfa staat ergens in een afstands havengebied. Moet ik hem morgen naar een alfa dealer slepen? Of naar een naamloze garage? De dealer rekent meteen weer zoveel geld, dat is die wagen niet waard.
Eerst de synchomesh, misschien de koppakking en nu dit

.....