Speeder

Behandelen van uitlaatsysteem

di mei 23, 2006 11:16

Hallo Alfisti,

Na een grootste revisie ben ik alweer bijna klaar met het motorische gedeelte van mijn 33 type 3. Nu wil ik in de zomer op vakantie met dat ding, en ben ik bang dat het uitlaatsysteem daarvoor nog de nodige aandacht vereist. Mijn plan is om het uitlaatsystteem er onderuit te halen, te inspecteren om eventueel wat laswerk te verrichten. Voordat ik het weer monteer zou ik het eigenlijk wel even willen behandelen met het 1 of ander zodat het er niet onder vandaan rot. Natuurlijk moet dit goedje hittebestendig zijn etc etc.

(Hoe) doen jullie dat normaal? En zo ja, waarmee?

Greetz

Speeder

DutchPlayer

RE: Behandelen van uitlaatsysteem

di mei 23, 2006 11:43

Ik heb wel es wat gelezen om de boel met motorolie in te smeren en dan als de boel warm word trekt de olie erin en dan zou je uitlaatsysteem een tijdje mooi moeten blijven.

Ik heb zelf de boel zwart gespoten met hitte bestendige verf.

Succes!

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 23, 2006 12:53

van buiten behandelen heeft niet zo veel zin, behalve voor de mooi..(imho)
Als een uitlaat doorroest is dit van binnen uit door condens uit de uitlaatgassen .
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Speeder

Re: RE: Behandelen van uitlaatsysteem

di mei 23, 2006 21:24

van buiten behandelen heeft niet zo veel zin, behalve voor de mooi..(imho)
Als een uitlaat doorroest is dit van binnen uit door condens uit de uitlaatgassen .
Het enige wat ik kan doe is dus een RVS pijp ertussen bakken, of eventueel met flenzen...?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di mei 23, 2006 22:18

Klein gaatje ( 1-1.5 mm) boren op het laagste punt in de demper voorkomt dat er bij korte ritten condens onder in de demper blijft staan.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”