gtj1600
Guru
Guru

RE: boete voor het niet schorsen van de Alfa voor APK

di mei 16, 2006 21:41

ondanks waarschuwingsbrief van rwd....niet optijd verlengd :oops: ....sanctie € 75,00...goede raad is duur :? :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

arne
Member
Member

wo mei 17, 2006 07:19

Tsja, dat zou ik kunnen doen. Maar de feiten kloppen. De auto is al twee jaar niet meer gekeurd en staat op mijn naam. Terecht dus, helaas. Misschien minder koppig moeten zijn en dat 1-tje op het kenteken moeten velen. Maar ja, dat ziet er niet uit... Is dus 75 euro waard blijkbaar. ;)
33 16v QV - 1991
Volg de verjongingskuur.

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo mei 17, 2006 11:46

Er is al eens eerder een topic geweest over dit onderwerp en heb ik ook op gereageerd.
De sancties die de RDW oplegt zijn automatisch gegenereerde constateringen. Het kentekenregister wordt gescand op verlopen APK, MRB en verzekering. Deze constatering wordt daarna via justitie afgehandeld.
Nu is het nog wel zo dat voor een auto die geschorst is en ook aantoonbaar niet aan het verkeer kan deelnemen, de projecten zeg maar, zeker een bezwaarschriftprocedure gestart moet worden. Wees daarbij wel volledig en eerlijk. Dus stuur alle bewijzen mee die je hebt om het bezwaar kracht bij te zetten. Vraag ook inderdaad om gehoord te worden en je kunt ook rustig aangeven dat je inderdaad verzuimt hebt om de schorsing tijdig te verlengen. De regels zijn er om misbruik te voorkomen. Echter er is ook nog een principe van redelijkheid en billijkheid in de wet ingebouwd waar in dit soort gevallen gebruik van gemaakt kan worden. Echter het moet dan wel zo zijn dat het overduidelijk is dat er geen ontduiking van de regel is. Dus een klusauto in een loods lukt wel, je mooie klassieker in winterstallilng niet.

Oh ja, als je een bezwaarschrift indient kijk dan even op de site van het ministerie van justitie waar de vorm van het bezwaarschrift staat vermeld. Neem nooit een bezwaarschrift van iemand over, aangezien dit door justitie wordt gezien als belemmering van de rechtsgang. Je hebt dan kans op nog een sanctie, naast het ongegrond verklaren van het bezwaar.

Kortom, doe je voordeel ermee.

Groet,

Rob
(nee ik ben geen jurist)

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 17, 2006 20:16

Ik ben voor het huidige systeem.ondanks de kosten die er aan verbonden zijn.Vanmorgen mn Indy geschorst en zodoende 68,- € betaald.Het is zonde geld maar ,het helpt wel om de eencelligen aan te pakken die de verzekeringsplicht ontduiken.. :?

ps neemt niet weg dat ik bv 10,-€ ook wel voldoende vind om een auto te schorsen.
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 17, 2006 23:42

Ik blijf het toch vreemd vinden dat je de schorsing moet verlengen. Geschorst = geschorst toch? Het kentekenbewijs van een auto die niet is geschorst hoef je toch ook niet elk jaar te verlengen?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 18, 2006 10:42

en waar ik ook een probleem mee heb is dat het evenveel werk is een klassieker te schorsen als een 'moderne'auto, doch de laatste schorsen, veel duurder is.
Klassieker is meen ik 22,- schorsen.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: boete voor het niet schorsen van de Alfa voor APK

do mei 18, 2006 11:01

en waar ik ook een probleem mee heb is dat het evenveel werk is een klassieker te schorsen als een 'moderne'auto, doch de laatste schorsen, veel duurder is.
Klassieker is meen ik 22,- schorsen.
Bedoel je een auto ouder dan 15 jaar?
Ik ben ook veeeel te laat geweest met de APK van mijn wagen. Eigenlijk moest de APK plaatsvinden in december 2005 maar ik had geen zin om door de pekel te rijden. Dus dan maar liever een boete. Maar ik kreeg tot mijn verbazing een brief met daarin een NIEUWE uiterste datum ergens in April 2006. Dit kon makkelijk. Dus geen boete maar een nieuwe uiterste datum (een waarschuwing?). De wagen komt uit 1992 dus volgend jaar zou het schorsen maar € 22 kosten.

*****5Sterren*(6)

do mei 18, 2006 11:05

Dan heb ik me vergist. Sorry. Wat was je kenteken ook al weer?

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: boete voor het niet schorsen van de Alfa voor APK

do mei 18, 2006 11:53

Dan heb ik me vergist. Sorry. Wat was je kenteken ook al weer?
:blue_confused:
Bedoel je mijn kenteken?
:blue_confused:
Waarin heb jij je vergist?

Wil je dit doen?
Kenteken

Voertuigsoort Personenauto
Merk ALFA ROMEO
Handelsbenaming SZ U9
Kleur(en) Rood
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 2959 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.280 kg
Maximum massa voertuig 1.450 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 28 februari 1991
Datum eerste toelating 28 februari 1991
Datum aanvang tenaamstelling 13 december 2004

Vervaldatum APK 14 april 2007

*****5Sterren*(6)

do mei 18, 2006 12:02

Je pakt de grap uitgebreid op lees ik..
:shock: :lol:

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mei 19, 2006 01:35

Vanaf 15 jaar is het idd 22 euro nogwat. Al moest ik bij mijn auto (14 jaar en 9 maanden) ook maar 22 euro betalen :o Hoe dat precies zit weet ik nog niet, wil ik nog wel es navragen want ik ben zelf ook wel benieuwd. Op het moment zelf maar m'n kwek gehouden, kon er wel mee leven :lol:

Schorsing verlengen kost ook die 22 euro en opnieuw schorsen binnen een jaar kost volgens de RDW-site een vermogen (dik over de 100 euro) :? Maar da's simpel op te lossen met een nieuwe eigenaar (je vrouw/vriendin/vader/whatever dus ;)).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”