bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: (te) Lange casterstangen AR 75 na aanpassingen? Help?

wo mei 10, 2006 08:51

Geert,

19 mei HARC te Zandvoort!
Shut up and ride!

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: (te) Lange casterstangen AR 75 na aanpassingen? Help

wo mei 10, 2006 09:48

Geert,

19 mei HARC te Zandvoort!
Grrr..net een klus aangenomen voor de gehele volgende week.. :(
Eerste mogelijkheid zal dus wel 30 mei worden (Vijverberg).
30 juni is ook weer een HARC vrijrijden dag, dus die staat genoteerd.

Thanks voor de tip!

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

RE: (te) Lange casterstangen AR 75 na aanpassingen? Help?

wo mei 10, 2006 15:58

Heb wel het idee dat HARC en Vijverberg uitstekende dagen zijn om een beetje serieus hard te gaan.

Het filmpje van Dr Argan van die clubspecial gaf wel hele grote snelheidsverschillen te zien en ook vreemde lijnen...Nooit echt last van op de Vijverberg...Is natuurlijk wel wat duurder, mee eens.

Voorlopig ff rustig aan qua vrij rijden, eerst ff auto klaarmaken voor Zolder (1.6 bak eronder ipv 1.8, 2 hardyspicers vervangen uit voorzorg, schijven vervangen, opnieuw uitwegen want nog 10kg gewonnen etc.).
Alfa romeo: The art of the machine!

Beezztie
Full Member
Full Member

ma nov 20, 2006 13:40

wat dat inkorten van die casterstangen betreft, ben je niet de enigste die daar op gekomen is :wink:. In de casterstang kit van AR Parts b.v. zit zelf al gemodificeerde (ingekorte) casterstangen (http://www.arparts.nl/75_technieknl.htm)
Die heb ik dus ook besteld, wist oorspronkelijk niet dat de casterstangen zelf ook ingekort moesten worden. Het gekke is dat ik bij m'n andere 75 (6V America) alleen de RS adapters heb gekocht en die door Alfa Nord heb laten monteren. Die zei niets over inkorten ofzo. Ook Prins Techniek in Den Haag die de America heeft uitgelijnd na de diverse werkzaamheden zei daar niets over dus zal toch goed zijn gemonteerd.
Ben benieuwd of ik qua stuurgedrag nog iets ga merken straks.
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

newsgroupalfaromeo
Junior Member
Junior Member

ma nov 20, 2006 17:05

wat dat inkorten van die casterstangen betreft, ben je niet de enigste die daar op gekomen is :wink:. In de casterstang kit van AR Parts b.v. zit zelf al gemodificeerde (ingekorte) casterstangen (http://www.arparts.nl/75_technieknl.htm)
Die heb ik dus ook besteld, wist oorspronkelijk niet dat de casterstangen zelf ook ingekort moesten worden. Het gekke is dat ik bij m'n andere 75 (6V America) alleen de RS adapters heb gekocht en die door Alfa Nord heb laten monteren. Die zei niets over inkorten ofzo. Ook Prins Techniek in Den Haag die de America heeft uitgelijnd na de diverse werkzaamheden zei daar niets over dus zal toch goed zijn gemonteerd.
Ben benieuwd of ik qua stuurgedrag nog iets ga merken straks.
Ik kan me voorstellen dat je alleen tegen dit probleem aanloopt als je de aluminium adapters gebruikt.

Aernoudt
Guru
Guru

ma nov 20, 2006 17:45

ik vond 3 graden caster wel prettig op mijn 75. iets nerveuzer tijdens het remmen maar het stuurt lekker direct.
Ik gok dat je Camber bedoelt ?
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Terug naar “Algemene Technische vragen”