alfa 33 niels

remmen

ma mei 08, 2006 12:55

hallo mijn auto moet binnekort gekeurd worden nu ben ik erachergekomen dat mijn rechterachterwiel lang niet zo soepel draai als mijn linkerachterwiel wat kan dit zijn en hoe dit optelossen alvast bedankt niels

ALFA 4 LIFE

elio
Guru
Guru

RE: remmen

ma mei 08, 2006 13:01

Versleten kogellager? geeft een zoemend geluid dat hoger wordt naarmate je sneller rijdt...
Of slepende rem?
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

alfa 33 niels

ma mei 08, 2006 13:14

tijdens het rijden hoor je er niks van en ook niet als mn auto voorbij rijd dus wat kan dit zijn en hoe dit op te lossen

Tim_33

ma mei 08, 2006 17:45

miusschien blijft je handrem hangen, heb ik toevallig op het moment.

spuug na een stuk rijden eens op de remtrommel. Als het sist, blijft je rem hangen.

alfa 33 niels

ma mei 08, 2006 17:53

aan de andere kant draait t wiel wel goed als de handrem blijft hangen doet die dit toch aan beide kanten en mocht t toch de handrem zijn hoe los ik dit dan op ?

Tim_33

ma mei 08, 2006 19:31

Nee is niet waar.

Je handrem trekt op het moment dat jij de handel naar boven trekt aan 2 kabels, 1 loopt naar rechts, 1 naar links. Bij mij was de linker kabel van binnen helemaal verroest. Deze kwam na het lossen van de handrem dus niet meer goed terug. De veer in de rem was te zwak. Rechts loopt de kabel echter nog soepel.

Je lost het op door je

wielbouten los
auto op te krikken.
Wiel eraf
stofdop van as. met schroevendraaiertje wippen.
Moer van as los draaien
compelete remschoenhuis eraf halen.
pas op dat je lager er niet uit donderd en dek em netjes af.

In de auto.
kapje en Schroefje van handrembehuizing eraf. (zit net achter je asbakje voor achterpassegiers)
handrembehuizing eraf.
Zie je de handrem mechaniek zitten
Moeren die de kabels vast houden los maken.

Bij het wiel
remschoenen demonteren met een veren tang/schroevendraaier oid maar pas in godsnaam op dat je niet uit schiet.
aan de rechterremschoen zit de handremkabel gelocked. Deze eruit wippen.

AAn de binnenkant, wat kruipolie op de buiten kabel spuiten, zodat de kabel makkelijk door het rubber heen floept.

Kabel is nu los

inspuiten met kruipolie, nachtje laten weken. Beetje smeren

Terugplaatsen omgekeerde volgorde.

Pas op, niet op je rem trappen als alles los hangt.

Tim

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

ma mei 08, 2006 19:50

ALS het je rem is, dan zou je auto toch naar een bepaalde kant moeten trekken tijdens het rijden als je op een recht stuk weg je handen van het stuur haalt? En als de rem vastzit dan gaat toch ook behoorlijk ruiken denk ik?

Naast de handrem zou het ook nog de remzuiger kunnen zjin die vast, dat wil nog wel eens gebeuren heb ik me laten vertellen.

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: remmen

do jun 08, 2006 19:25

ALS het je rem is, dan zou je auto toch naar een bepaalde kant moeten trekken tijdens het rijden als je op een recht stuk weg je handen van het stuur haalt? En als de rem vastzit dan gaat toch ook behoorlijk ruiken denk ik?

Naast de handrem zou het ook nog de remzuiger kunnen zjin die vast, dat wil nog wel eens gebeuren heb ik me laten vertellen.
Hoeft niet per se, als ie net een klein beetje aanloopt dan merk je er niet veel van, en de geur heb je ook niet echt last van tijdens het rijden

Terug naar “Algemene Technische vragen”