vBijleveld

Aanschaf alfa romeo 147

za mei 06, 2006 21:57

Hallo aldaar

Ik vraag uw advies in het volgende:

ik sta op het punt een alfa romeo 147 uit 2001 aan te schaffen. De auto is uitgerust met een gas installatie en heeft inmiddels 143000 km gereden. Nu hoor ik van familie en kennissen verschillende verhalen. Bijvoorbeeld dat een auto met dat aantal kilometers problemen kan krijgen met de kleppen. Ondanks dat die te verstellen zijn etc. Volgens de verkoper is het niet meer zo dat de kleppen slijten, wel dat ze versteld moeten worden maar niet dat ze volledig inslijten.

Verder meldde een vriend mij dat Alfa's nogal hoog in de onderhoudskosten zijn... is dit waar of ook een fabel...?

De dealer biedde een 6 maanden bovag garantie aan, een compressietest (is deze doorslaggevend) en een jaar garantie op de kleppen. De auto moet 8500 EUR kosten. Kunt u zo zeggen of dit een redelijke prijs is?

Ik dank jullie alvast hartelijk voor jullie advies.

Met vriendelijke groet,

S van Bijleveld

Kosta
Guru
Guru

RE: Aanschaf alfa romeo 147

zo mei 07, 2006 16:09

Welk type is het? 1.6 105 pk of 1.6 120 pk . Er is ook een 2.0 liter . 143.000 km is bij een normaal onderhouden en bereden 147 geen probleem. De prijs vind ik persoonlijk wat aan de hoge kant , ik zou zeker proberen om rond de 8000 uit te komen. Kijk ook even op dit forum naar "aandachtspunten".
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Andretti Molletti

Re: Aanschaf alfa romeo 147

zo mei 07, 2006 17:58

Hallo aldaar

Bijvoorbeeld dat een auto met dat aantal kilometers problemen kan krijgen met de kleppen. Ondanks dat die te verstellen zijn etc. Volgens de verkoper is het niet meer zo dat de kleppen slijten, wel dat ze versteld moeten worden maar niet dat ze volledig inslijten.
Zo hee ???

Als die verkoper had opgelet dan weet i dat de kleppen ve 147 hydraulische stoters hebben en dus NIET te stellen zijn...
De rest van de uitspraken zou ik dan ook maar met een korreltje zout nemen...

ANWB aankoop keuring is misschien wat?
Dan kun je je auto net voor de garantie afloopt nog een keer laten keuren en wijzen ze aan wat er nog onder garantie gerepareerd mag worden ;)

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

RE: Aanschaf alfa romeo 147

ma mei 08, 2006 14:33

Even een open deur... :

Kijk voor prijsvergelijk eens op verschillende auto-zoek-sites. Je hebt voldoende gegevens (merk, model, bouwjaar, km's, motorinhoud) om in een nauwe slectie te kijken hoe de prijs zich verhoudt tot de rest. Daarbij moet je wel in de gaten houden dat er aanbieders zijn die een goede garantie, verse APK en evt. mét grote grote beurt afleveren en aanbieders die 'garantie tot aan de deur' geven en je 'm koopt zoals ie er nu staat. Dit leidt altijd tot een prijsverschil.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”