bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

wo apr 26, 2006 15:11

De 159 2.2 waarmee ik heb mogen rijden, vond ik een zeer goede auto maar niet echt entertaining. De Brera 2.2 is naar mijn idee ook sneller als een Alfetta GTV6, dus langzaam is het niet en het heeft een fiks koppel. Dat een Brera 2.2 een Alfetta GTV6 op alle punten dusdanig overtreft, is duidelijk echter zonder veel lol.
Het is weer een stap vooruit, hoger, meer premium maar more vond ik dit geval een bore maar ieder haar of zijn beleving. Met de nieuwe kuipstoelen voel je
wellicht meer betrokken bij het rijden.

Om te zien is het weer eens wat anders en toegegeven opzienbarend.

Ruud33 16V

wo apr 26, 2006 15:32

Je moet een brera ook niet met een gtv6 vergelijken lijkt me zo.. Zit wel heel veel tijd tussen beide modellen. Dat de brera sneller is lijkt me logisch. Dat is de ontwikkeling door de tijd. Laatste een aflevering van topgear gezien dat de drie heren een italiaanse sportauto moesten kopen voor 10 000 pond. Een maserati merak, lambo espada en een ferrari 308. Op het circuit moesten ze het allemaal afleggen tegen een opel astra diesel... das de ontwikkeling. Je moet een model als de brera met zijn concurrenten vergelijken en niet met zijn voorgangers. De GTV6 was tegenover zijn concurrenten waarschijnlijk duidelijk onderscheidend terwijl de brera tegen een aantal concurrenten het loodje legt. Onlangs een test van de brera Q4 gelezen tegen een 350Z en een RX8. Beide jappen waren beter en sneller op het circuitje. De brera had alleen de looks... Een alfist zal niet snel een jap kopen in die prijsklasse maar als je vreemde merkrijders wil aanspreken moet je denk ik wel met iets komen wat niet alleen op uiterlijk onderscheidend is maar ook op technisch gebied.

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 26, 2006 16:00

Hoewel de vergelijking met een GTV6 natuurlijk heel aardig is :D , bedoelde ik mijn bijdrage ook de GTV 916

Als een huidig 3.2V6 rijder een opvolger voor zijn Alfa zoekt, zal hij teleurgesteld zijn dat hij veel meer moet betalen en minder krijgt...
Zowel in luxe als met name in prestaties.
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Giulia555

Re: RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

wo apr 26, 2006 16:15

... Een alfist zal niet snel een jap kopen in die prijsklasse .
dan ben ik de uitzondering denk ik......mijn broer heeft een 350Z en dat is echt een ongelooflijk goede en speelse auto. Stukken meer beleving dan bij een Brera.......

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 26, 2006 16:26

Je moet een brera ook niet met een gtv6 vergelijken lijkt me zo.. Zit wel heel veel tijd tussen beide modellen. Dat de brera sneller is lijkt me logisch. Dat is de ontwikkeling door de tijd. Laatste een aflevering van topgear gezien dat de drie heren een italiaanse sportauto moesten kopen voor 10 000 pond. Een maserati merak, lambo espada en een ferrari 308. Op het circuit moesten ze het allemaal afleggen tegen een opel astra diesel... das de ontwikkeling. Je moet een model als de brera met zijn concurrenten vergelijken en niet met zijn voorgangers. De GTV6 was tegenover zijn concurrenten waarschijnlijk duidelijk onderscheidend terwijl de brera tegen een aantal concurrenten het loodje legt. Onlangs een test van de brera Q4 gelezen tegen een 350Z en een RX8. Beide jappen waren beter en sneller op het circuitje. De brera had alleen de looks... Een alfist zal niet snel een jap kopen in die prijsklasse maar als je vreemde merkrijders wil aanspreken moet je denk ik wel met iets komen wat niet alleen op uiterlijk onderscheidend is maar ook op technisch gebied.
Die conclusie trek je mijn inziens net iets te snel. Die auto's waren verre van in top staat, ik geloof dat er niet een nog aan de helft van het aantal opgegeven pk's kwam. Ik denk dat wanneer de auto's gereviseerd en 100% waren die Astra geen schijn van kans zou maken ;)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Ruud33 16V

wo apr 26, 2006 16:51

OK OK en als niet die drie presentatoren hadden gereden maar the "stig" zelf was het verschil ook al veel kleiner geweest. Maar feit blijft dat door de ontwikkeling het wel allemaal beter is geworden. En dat bedoel ik alleen maar even te zeggen. Die astra diesel (alfa dieselmotor) zal toch wel sneller zijn dan een kadett uit de tijd van Italiaanse exoten die in de bewuste aflevering aan bod kwamen.

En giulia555... je hebt het over dat jij de uitzondering bent maar je broer is degene die een 350 z heeft gekocht...

EN zoals altijd zijn het de uitzonderingen die de regel bevestigen nietwaar??

P.S. ik vind zelf de 350 z ook een geweldige auto maar zou hem nooit kopen als ik het geld al had

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 26, 2006 17:21

...Arjan is dan ook geen Alfist (ondanks dat ie meer Alfa's gehad heeft dan wij met z'n allen ;)), maar een zelfbenoemde autohoer :shock:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 26, 2006 19:35

... Een alfist zal niet snel een jap kopen in die prijsklasse .
dan ben ik de uitzondering denk ik......mijn broer heeft een 350Z en dat is echt een ongelooflijk goede en speelse auto. Stukken meer beleving dan bij een Brera.......
Mee eens. De 350Z is een van de erg weinige nieuwe auto's waar ik persoonlijk lol aan zou kunnen beleven. Gooien, smijten, vegen! Met een grijns van oor tot oor.

Typisch dat de Japanners ondertussen beter een entertaining auto voor een semi-redelijk bedrag in elkaar weten te schroeven dan de Italianen...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Giulia555

do apr 27, 2006 08:22

En giulia555... je hebt het over dat jij de uitzondering bent maar je broer is degene die een 350 z heeft gekocht...

P.S. ik vind zelf de 350 z ook een geweldige auto maar zou hem nooit kopen als ik het geld al had
Goed lezen......

Ik als Alfist zou bij het willen en kunnen besteden van een bedrag in de Brera prijsklasse NOOIT een Brera kopen maar een 350Z.........

Ruud33 16V

do apr 27, 2006 08:26

Goed lezen......

Ik als Alfist zou bij het willen en kunnen besteden van een bedrag in de Brera prijsklasse NOOIT een Brera kopen maar een 350Z.........
Dat zal best dat jij dat zou doen maar ik niet!!! Als ik toch al zoveel geld had om aan een auto te spenderen zou ik denk ik maar meteen doorsparen voor een Porsche :lol: Maar dat de japannertjes tegenwoordig meer entertaining auto's kunnen bouwen dan de Italianen moet ik helaas wel met jullie eens zijn. Niettemin een ferrari F430 lijkt me best ok maar is natuurlijk geen vergelijk..

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 27, 2006 08:48

Wat te denken van een Honda S2000 of een MX5?? Leuk en betrouwbaar maar......een Brera is een 2+2 GT en niet een sportauto meer de concurrent van de Audi TT of een Merc cabrio. Alfa Romeo heeft toch aangekondigd dat men zich minder op sportiviteit zal richten maar juist luxe en verfijning??

epoca58

zo apr 30, 2006 17:21

, vaak spinnende binnenbanden... :)
Binnenbanden?? Die zijn toch allang afgeschaft :shock:

Ik heb ze nog wel in op mijn fiets, maar die spinnen niet echt :jumping:

...
Wat voor fiets heb je dan?

Ook op de fiets heeft tubeless en andere trends allang hun intreden gedaan. Sterken nog, topfietsen zijn relatief geavanceerder dan ... ja zelfs ...

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mei 08, 2006 10:08

Semi-goed nieuws: in ieder geval luisteren ze naar de markt, maar eigenlijk hadden ze zich dit zelf al moeten hebben gerealiseerd voor de introductie.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”