Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Brandgevaar

vr mei 05, 2006 17:56

een vraag voor de kenners (dus geen filmpjes van autos in de fik gaan posten svp);

wat is de kans dat je in een pak-em-beet Squadra Italia achtige auto te maken krijgt met brand ??? Iedereen zie ik altijd rijden met een open helm en een redelijk "naakte" balaclava, dus het lijkt me dat de ervaring geleerd heeft dat dat kan. En wat voor pak draagt men ??

Ik had eergisteren een nachtmerrie... (zal door de warmte komen denk ik) :roll:

thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Brandgevaar

vr mei 05, 2006 23:46

Maarten,

Kleiner dan thuis in bed.... (HEEEEEEL zeker als je rookt).

Iedere moderne racer heeft tegenwoordig een veiligheidstank gevuld met schuim of de standaardtank gevuld met schuim (vierkante blokjes of bolletjes die nog het meeste op een goedkope spons lijken. Deze zorgen ervoor dat als de tank al scheurd de brandstof in kleine hoeveelheden ontsnapt en zeker niet ontploft.
Wat betreft olieleidingen etc. geldt dat deze in het interieur niet onderbroken mogen zijn (koppelingen etc.) wat het brandrisico alweer minimaliseerd.
Ten derde de electrische installatie, deze is allereerst in zijn geheel uit te zetten dmv de hoofdstroomschakelaar (is echt alles behalve de brandblusinstallatie uit) en gaat ten tweede altijd eerst smeulen voordat deze zou kunnen gaan branden (en voor die tijd heb jij al lang de hoofdstroomschakelaar omgezet). De branden die je een enkele keer op tv ziet gaan altijd om een kleine hoeveelheid olie of brandstof die er door verneveling erg spectaculair uitziet.

Kortom, liever racen.

Mocht je nog gerichte vragen hebben dan mail je maar

Thom

(Int. C sinds 1994).
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Brandgevaar

za mei 06, 2006 12:14

Met al dit soort vragen is het zo dat het goed gaat totdat het fout gaat. Dan ben je blij dat je er een hebt.... Gebeurt er niks dan is het tijdens het gebruik alleen maar lastig. Maar datzelfde gaat op voor gordels, helmen, beschermende kleding...... Niet doen omdat het door een ander niet gedaan wordt is geen fijn uitgangspunt. (Zeker als je er nu al van gaat dromen...... :mrgreen: )
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”