Peterke
Full Member
Full Member

75 over laten spuiten.

do apr 27, 2006 19:42

Ik heb een rode 75 ts numerata gekocht deze week hij is in orde alleen de sideskirts en het front hebben een andere kleur rood is gewoon verkleurd.
Daarbij is de motorkap ook al eens vervangen door steenslag.
Weet iemand hoeveel het ongeveer kost om hem helemaal over te laten spuiten en misschien een goedkoop adresje in de benelux?

MVG, Peter
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 75 over laten spuiten.

do apr 27, 2006 20:44

Je moet al gauw een 1500-2000 euri rekenen voor overspuiten...Rondvragen is wel verstandig! Bespaart je namelijk al gauw enkele euro's!

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 27, 2006 20:58

TIP:

ga niet voor de goedkoopste, maar voor de beste die je kan/wil betalen, anders krijg je gegarandeerd spijt :wink:

bert geeft wel een redelijke richtprijs iig.
maar reken maar op meer als er nog veel strakmaakwerk aan de auto zit.

het resultaat is voor 99% afhankelijk van de voorbewerking, dus als je aan je eigen vaardigheden twijfelt, laat het dan doen door een vakman

als je nu 500 euro erop wil besparen heb je er straks voor 5000 euro spijt van
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do apr 27, 2006 21:59

Ik kan alleen Graffiaturo zijn mening delen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 27, 2006 22:08

Ik sluit me bij bovenstaande aan.

Heb je die auto in Zeewolde gekocht, overigens? Automobili had ook een rode Numerata met een lakprobleempje. Ik wou er éen dezer dagen eens langsrijden om te kijken wat daar allemaal voor moois staat... als jij er laatst geweest bent, kun jij me vast inlichten :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

chris916
Member
Member

Re: RE: 75 over laten spuiten.

do apr 27, 2006 22:29

Heb je die auto in Zeewolde gekocht, overigens? Automobili had ook een rode Numerata met een lakprobleempje. Ik wou er éen dezer dagen eens langsrijden om te kijken wat daar allemaal voor moois staat... als jij er laatst geweest bent, kun jij me vast inlichten :wink:
Kan jij mij een adres van automobilli geven ? Ben al een keer met me pa door zeewolde gereden maar geen automobilli kunnen vinden en was ook niet echt bekend daar :?:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 27, 2006 22:31

Als ik het wist, zou ik het je zeggen. Ben er ook nog nooit geweest, maar is het niet te vinden via goudengids.nl of zo, als het al niet op hun site staat? Ze moeten te vinden zijn, anders kunnen ze geen zaken doen :idea:

Peterke
Full Member
Full Member

do apr 27, 2006 22:33

Nope die van mij komt uit belgie. De lakproblemen vallen wel mee met voorbijlopen zie je het niet maar ik wil hem graag perfect hebben.
Is me eerste auto
Weet alleen nog niet echt hoe die rijd want moet eerst nog 18 worden volgende week.
Maar weet iemand dan een goed adres voor hem over te laten spuiten?
Kan er in mijn omgeving niet zo 123 eentje vinden.

MVG, Peter
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

chris916
Member
Member

do apr 27, 2006 22:41

Als ik het wist, zou ik het je zeggen. Ben er ook nog nooit geweest, maar is het niet te vinden via goudengids.nl of zo, als het al niet op hun site staat? Ze moeten te vinden zijn, anders kunnen ze geen zaken doen :idea:
Ze geven dachten alleen hun adres op afspraak ofzo. iig was het iets in die richting.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 27, 2006 22:43

Dan adviseer ik je om toch eerst maar eens een tijdje met de auto te rijden.

Stel nou dat er technisch nog een en ander mee is, dan is dat belangrijker dan spuitwerk (als de koets tenminste hard is). En ik kan je natuurlijk niet in de portemonnee kijken, maar als je 18 bent heb je meestal geen duizenden euro's liggen om je auto op te kalefateren (heb ik zelfs nu, 10 jaar later nog niet eens :roll: maar dan had ik maar eem vak moeten leren :idea: ).

En stél nou (kan het me niet voorstellen, maar toch) dat je het he-le-maal niks vindt, een 75. Dan zou je er 2000 euro in steken die je bij verkoop niet meer terugziet. Een dankbare koper heb je dan wel... :wink:

In jouw geval zou ik mezelf er eerst van overtuigen dat 1) een 75 'mijn' auto was en 2) DEZE 75 dan ook nog eens hét exemplaar is, voordat je er zo'n bedrag in gaat steken. Maar uiteindelijk is de keus aan jou natuurlijk.

Peterke
Full Member
Full Member

do apr 27, 2006 22:47

Dan adviseer ik je om toch eerst maar eens een tijdje met de auto te rijden.

Stel nou dat er technisch nog een en ander mee is, dan is dat belangrijker dan spuitwerk (als de koets tenminste hard is). En ik kan je natuurlijk niet in de portemonnee kijken, maar als je 18 bent heb je meestal geen duizenden euro's liggen om je auto op te kalefateren (heb ik zelfs nu, 10 jaar later nog niet eens :roll: maar dan had ik maar eem vak moeten leren :idea: ).

En stél nou (kan het me niet voorstellen, maar toch) dat je het he-le-maal niks vindt, een 75. Dan zou je er 2000 euro in steken die je bij verkoop niet meer terugziet. Een dankbare koper heb je dan wel... :wink:

In jouw geval zou ik mezelf er eerst van overtuigen dat 1) een 75 'mijn' auto was en 2) DEZE 75 dan ook nog eens hét exemplaar is, voordat je er zo'n bedrag in gaat steken. Maar uiteindelijk is de keus aan jou natuurlijk.
Ah dat is nou eens een goede tip.
Goed inzicht :)

Idd ik wacht nog wel ff.
Ik heb hem inmiddels wel laten keuren bij de alfa garage en de uitkomst was alleen dat de voorruit en de voorbanden aandacht nodig hadden over een tijdje.

Maar eerst maar eens kijken hoe die rijd :)

MVG, Peter
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

ericj
Full Member
Full Member

do apr 27, 2006 22:51

Kan jij mij een adres van automobilli geven ? Ben al een keer met me pa door zeewolde gereden maar geen automobilli kunnen vinden en was ook niet echt bekend daar :?:
Automobili Superlegerra e Sport Veloce
Strandweg 25
3891 AE ZEEWOLDE
+31 (06) 54967814

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 27, 2006 22:58

Heeft iemand anders er al wel mee gereden, waar je bij zat? Dus dat bv de bak ook goed is? En weet je iets van evt olieverbruik?

En: hoe roestvrij is de auto? Ik neem aan dat je de kritieke punten kent (kriksteunen, achterspatbordranden onder de kunststofverbreders, wat uiteindelijk doorzet in de dorpels, onder de achterlichten, waar de achterste dakstijl overgaat in de kofferbak, parafan voorzijde, veerschotels achter willen ook wel eens rotten, kofferbakbodem, reservewielkuip, sleepoogbevestiging heb ik al vaak krokant gezien... en dan nog wel 1 en ander).

Laat je niet afschrikken door bovenstaande, want het is echt een geweldige auto om in te sturen, maar het is ook soms een relatief duur grapje om onderhoud te doen. Voorruitjes zijn niet goedkoop. Remmen kunnen ook in de papieren lopen, je hebt 2 x zoveel bougies, rotors en verdeelkappen nodig, de bougiekabels zijn schandelijk duur, koplampen zijn ook prijzig.

Technisch/mechanisch is een TS wel behoorlijk onverwoestbaar, mits met gepast respect behandeld en onderhouden.

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

do apr 27, 2006 23:02

Is het de rode Numerata die van Ron Saenen komt ????, is van een vriend van me geweest
trasforma il meglio in massimo

Peterke
Full Member
Full Member

vr apr 28, 2006 00:31

Is het de rode Numerata die van Ron Saenen komt ????, is van een vriend van me geweest
Ja die is het.
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”