Kijk ik bergrijp ook wel dat riischolen dat liever niet doen......Kwestie van de bal in de ploeg houden.

rijscholen moeten wat dat betreft helemaal niks, maar het helpt ook geen **** hoor, gaan klagen. Uiteindelijk heeft de examinator altijd gelijk. Daarnaast - het CBR is dan wel niet de instantie die bepaalt wie er les mag geven (dat is IBKI/Innovam) maar bepaalt wel wie er examens mag aanvragen.Rijscholen moeten leerlingen wijzen op het feit dat je in beklag kunt gaan tegen het cbr/examinator.
Kijk ik bergrijp ook wel dat riischolen dat liever niet doen......Kwestie van de bal in de ploeg houden.
dat van de RIS klopt. Idee van het CBR, en het CBR is zo ongeveer de enige die er nu nog beter van wordt. (op zich is de lesmethode goed, maar alleen het cbr verdient er meer aan, de rijschool niet, omdat er nog een complete opleiding voor de instructeur bij hoort - die het cbr godzijdank niet verzorgd (dat zou eerst wel, maar na protest van oa bovag en belangenverenigingen voor rijschoolhouders is dat het innovam geworden (oa)) en zijn de examenkosten hoger door oa meerdere examens, maar het idee is wel goed).terwijl dat dus (in mijn ogen) niet zou moeten mogen.. goed is goed en fout is fout!
ik heb mn B en later mn A in 1x gehaald (theorie examens en 1e A examen en bromfietstheorie ook in 1x) maar mn huisgenote, die een maand geleden af moest rijden voor B, is gezakt. en waarom? volgens haar instructeur (die mee was geweest) ging alles goed en was ze bij een andere examinator geslaagd! ze heeft ook geen "rijopleiding in stappen" gedaan wat (voor zover ik het begrepen heb) ook van het CBR komt en ze nog aan het onderzoeken zijn of het slagingspercentage op deze manier hoger is.. nou, dat lijkt me op zo'n manier aardig te lukken dan!
ik ben blij dat ik het in 1x gehaald heb, maar als ik veel verhalen hoor lijkt het me maar een corrupt zooitje (niemand persoonlijk mee bedoeld, want er zijn ook altijd goeden bij!)
overigens verwacht het CBR ook nog dat 'de branche' er voor zorgt dat de RIS populair wordt en daar reclame voor gaat maken; het CBR doet daar zelf bijna niks voor.
maar zoals je zegt : goed=goed en fout=fout, behalve bij het CBR. daar kan 'bijna goed' soms goed zijn, en 'niet fout' toch als 'fout' afgerekend worden. sowieso, als een leerling zakt, komt-ie noodgedwongen weer terug, en dat is natuurlijk 2x kassa...