diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Afrijden

do apr 20, 2006 08:43

Rijscholen moeten leerlingen wijzen op het feit dat je in beklag kunt gaan tegen het cbr/examinator.
Kijk ik bergrijp ook wel dat riischolen dat liever niet doen......Kwestie van de bal in de ploeg houden. :evil:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

MightyMarcel

Re: RE: Afrijden

do apr 20, 2006 11:00

Rijscholen moeten leerlingen wijzen op het feit dat je in beklag kunt gaan tegen het cbr/examinator.
Kijk ik bergrijp ook wel dat riischolen dat liever niet doen......Kwestie van de bal in de ploeg houden. :evil:
rijscholen moeten wat dat betreft helemaal niks, maar het helpt ook geen **** hoor, gaan klagen. Uiteindelijk heeft de examinator altijd gelijk. Daarnaast - het CBR is dan wel niet de instantie die bepaalt wie er les mag geven (dat is IBKI/Innovam) maar bepaalt wel wie er examens mag aanvragen.

overigens, er zijn instructeurs die wel erg ver gaan in hun beklag. Het is in heerenveen wel voorgekomen dat een examinator thuiskwam met een bloedneus (na het 4e examen van hetzelfde meisje, dat - volgens de instructeur, maar ik geloof hem - gewoon goed reed, maar toch telkens zakte).

(overigens, die instructeur mocht een half jaar geen examens meer 'doen'.)

ik weet, het _mag_ niet en beter van niet om te doen ook, maar ik kan me dat zoooo goed voorstellen, dat je gewoon zo'n kerel een mep verkoopt.

tommie
Guru
Guru

Re: RE: Afrijden

do apr 20, 2006 13:58

terwijl dat dus (in mijn ogen) niet zou moeten mogen.. goed is goed en fout is fout!

ik heb mn B en later mn A in 1x gehaald (theorie examens en 1e A examen en bromfietstheorie ook in 1x) maar mn huisgenote, die een maand geleden af moest rijden voor B, is gezakt. en waarom? volgens haar instructeur (die mee was geweest) ging alles goed en was ze bij een andere examinator geslaagd! ze heeft ook geen "rijopleiding in stappen" gedaan wat (voor zover ik het begrepen heb) ook van het CBR komt en ze nog aan het onderzoeken zijn of het slagingspercentage op deze manier hoger is.. nou, dat lijkt me op zo'n manier aardig te lukken dan!

ik ben blij dat ik het in 1x gehaald heb, maar als ik veel verhalen hoor lijkt het me maar een corrupt zooitje (niemand persoonlijk mee bedoeld, want er zijn ook altijd goeden bij!)
dat van de RIS klopt. Idee van het CBR, en het CBR is zo ongeveer de enige die er nu nog beter van wordt. (op zich is de lesmethode goed, maar alleen het cbr verdient er meer aan, de rijschool niet, omdat er nog een complete opleiding voor de instructeur bij hoort - die het cbr godzijdank niet verzorgd (dat zou eerst wel, maar na protest van oa bovag en belangenverenigingen voor rijschoolhouders is dat het innovam geworden (oa)) en zijn de examenkosten hoger door oa meerdere examens, maar het idee is wel goed).

overigens verwacht het CBR ook nog dat 'de branche' er voor zorgt dat de RIS populair wordt en daar reclame voor gaat maken; het CBR doet daar zelf bijna niks voor.

maar zoals je zegt : goed=goed en fout=fout, behalve bij het CBR. daar kan 'bijna goed' soms goed zijn, en 'niet fout' toch als 'fout' afgerekend worden. sowieso, als een leerling zakt, komt-ie noodgedwongen weer terug, en dat is natuurlijk 2x kassa...

precies.. 2x kassa! dus meer winst voor het CBR!

ik weet niet of het echt zo is, maar het lijkt zo overduidelijk dat er echt sprake is van belangenverstrengeling door dus dat RIS van het CBR en onderzoek hiernaar of het echt beter is.. duurder is het sowieso!
ik heb gewoon rijles gehad, toen kwam dat RIS net op zo'n beetje en heb t in 23 lessen in 1x gehaald! tuurlijk ligt het aan de persoon en hoe hij/zij rijdt, maar het vermoeden is bij heel veel mensen er wel dat er een voorkeur is..

en @164 Q4, een goede lesauto helpt ook wel :) in doetinchem, waar mijn vader woont, wordt het straatbeeld opgefleurd door een bordeauxrode 159 sinds de winter..
zondag hoorde ik waarom :oops: de vriendin van een vriend van me had zijn vorige lesauto met de gladheid total loss gereden (een lancia) en daarvoor was de 159 terug gekomen
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”