ziet er wederom goed uit zeg!!
ben je trouwens nog op zoek naar die banden? ik zou op mn werk anders eens navraag kunnen doen naar de mogelijkheden qua merk/type en prijs?
De 2.5 QV heeft niet de zware bumpers en het uiterlijk vertoon (skirts + spoilertje) van de 3.0. Het is een heel 'cleane' auto, eigenlijk een beetje een sleeper. Verder heeft-ie niet zo'n lange eindreductie als de 3.0, en dat maakt hem in combinatie met het relatief lage gewicht erg levendig. Tel daarbij op dat de motor op de een of andere manier gretiger klinkt dan de 3.0 en het geringe productie-aantal, en dan heb je al wat redenenDamn wees er zuinig op zou ik zeggen!!
Alleen 1 ding wil ik welles weten... Waarom vinden sommige mensen hier de 2.5 de ultieme v6??? issie fijner dan een 3.0 dan?? Heb zelf geen ervaring met alfa v6 namelijk dus vandaar mijn vraag.
Als je wilt navragen, graag. Ik ben alleen wel een beetje een pietlut met het type banden dat ik wil. De meeste banden vind ik te schreeuwerig voor een "klassieke" Alfa, met grote V profielen of brede watergeulen. Ik heb al op autobandenmarkt.nl gekeken en daar komen in de maat 195/60 R14 V alleen de Michelin Energy E3A (duur!) en de Goodyear Eagle NCT 5 (goed?) eventueel in aanmerking. Ik denk dat ik voor de Pirelli P6000 ga, die is welliswaar alleen in H-serie leverbaar in deze maat, maar ik vind het een fijne mooie en redelijk betaalbare band (en ik rij toch niet vaak harder dan 210km/hben je trouwens nog op zoek naar die banden? ik zou op mn werk anders eens navraag kunnen doen naar de mogelijkheden qua merk/type en prijs?
Nee, van de eerste serie 75's hadden de Turbo en de 2.5V6 ook al de hoge motorkap. Alleen de 1.6, 1.8, 2.0 carbs en 2.0 td hadden een diepliggende motorkap.Hoort er op die 2.5 QV geen diepliggende motorkap?