Mijn grootste hobbies behalve Alfa's (en Fiats, Lancia's en andere ouwe meuk) zijn:
1. Muziek! In meerdere vomen. Ben zelf muzikant. Ik drum in een band (
http://www.the-flappers.com ), en soms help ik andere band wel eens uit als hun drummer verhinderd is. We spelen vooral muziek uit de jaren '50/'60/'70.
Ook zit ik bij een harmonie/orkest. Daar ben ik al 16 jaar bij de drumband. Daar speel ik vooral scherpe (solo)trom, maar speel ook wel eens op 't klokkenspel of vibrafoon, de pauken en toms of bongo's etc. En 't marcherern hoort er natuurliojk ook bij. Daarnaast heb ik ook bij 't orkest gezeten. Daar ben ik vorig jaar op gestopt omdat me dat te druk werd (en het repeteren op zondag-ochtend). De eerste jaren heb ik als trompettist en hoorn-bespeler daar gezeten. Maar het klikte niet met de hoorn-docent en ik vond 't ook wel wat saai worden op een gegeven moment. Dus ben ik ook daar maar als slagwerken begonnen. Ook daar speel ik allerhande instrumenten, eigenlijk dezelfde als bij de drumband. Maar soms duik ik wel eens achter 't drumstel. Maar mijn sterkste punt daaris volgende de mensen daar "gaatjes vullen". Met alle kleine instrumenten de leegte opvullen. Soms wel 3 partijen tegelijk en 6+ instrumenten per muziekstuk. Wat dus als gevolg heeft dat ik me de pleuris ren daar.
Daarnaast verzamel ik muziek. Maar ben niet iemand die al zijn spaargeld uitgeeft aan cd's en LP's. Wel heb ik een oude grammofoonspeler waar ik veel oude muziek op draai. Klinkt toch altijd veel sjieker dan opnieuw ge-remasterde versies op cd. Heb vooral veel spul van The Who, CCR, Beatles, Stones en The Police. En mijn cd-collectie gaat ook al net over de 1000 cd's heen.
Het bezoeken van concerten doe ik niet zo veel, maar ga wel vaker kijken naar lokale bandjes in cafés. Wel ga ik wel eens naar festivals, omdat dat met een groep altijd reuze gezellig is op de camping. Mijn enige vast punt op de agenda is 1x per jaar naar de Golden Earring. Maar als er eens iets interessants i, ga ik ook. Bijv John Fergery of Bryan Adams in Antwerpen.
Als ik me verveel, dan knap ik ook wel eens wat oude rommel op. Heb afgelopen jaar een oude marstrom uit 1975 "gerestaureerd". Het ding zag er niet uit, maar nu is ie weer als niet. Met origineel vel en al erop en in een prachtige foute parelmoer kleur.
2. Honkballen.
Ik ben al een aantal jaren fervent honkballer. Maar ik ben helaas afgelopen zondag moeten stoppen hiemee vanwege een slepende voetblessure. Het ging de laatste jaren al slechter, maar sins november ging het opeens fout (teenontwrichting), en ging het helemaal niet meer. Zondag een try-out-toernooi gespeeld, maar heb na 1 wedstrijd al op moeten geven. Ik zal dus een andere hobby moeten gaan zoeken, want ik wil wel blijven sporten. Maar van de dokter mag ik alleen nog maar zwemmen en licht fitnessen. Maar dit is een beetje saai. Maarja, niet slecht voor iemand van 21, die nu al niks meer kan/mag doen.
3, Duiken/snorkelen
Ook ga ik 's zomers en in de herfstvakantie altijd op vakantie naar de wat tropische oorden om te duiken of snorkelen. Meestal zijn dat Florida (daar heb ik familie wonen) en Egypte. Ik heb geen eigen uitrusting, want daar doe ik 't gewoon niet vaak genoeg voor. Heb wel een onderwater-camera voor mooie foto's te maken.