ma apr 10, 2006 14:15
Ideaal is natuurlijk er een plaatje over lassen, maar als je zoals ik niet beschikt over de nodige vaardigheden en apparatuur, is dit ook een goede methode:
- Schuur alle roest weg (dmv een ronde staalborstel gemonteerd op een boormachine). Hoe grondiger dit gebeurt, hoe langduriger het resultaat.
- Dan ontvetten
- Smeer het overblijvende propergeschuurde metaal in met epoxy, zodat het volledig van de lucht wordt afgesloten. Opgepast, niet enkel de buitenkant maar ook de binnenkant insmeren. Epoxy is, eens gedroogd, keihard en ondoordringbaar.
- Weer ontvetten
- Vul dan het gat op met plamuur (vb Debrasel, verkrijgbaar bij de betere autohandel)
- Schuur de plamuur mooi vlak (je krijgt het beste resultaat als je je schuurpapier op een "schuurblokje" bevestigt), eerst met een groffe korrel (80), dan geleidelijk fijner (400 tot 800). Hoe gladder je schuurt, hoe beter het eindresultaat.
- Dan het te bewerken gebied afplakken met tape
- Weer ontvetten en dan grondlak en vervolgens de echte lak erop
- Spuitnevel kan je daarna wegwrijven dmv polijstmiddel
Al deze ingrediënten zijn bij de betere autospeciaalzaak te verkrijgen, en je hebt er geen speciaal gereedschap voor nodig.
Succes!
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13