Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 75 erbij!

zo mar 05, 2006 23:41

Wat een mooie bak zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =P~ :thumbs:

En voor wat betreft de uiterlijke kenmerken heeft Frankalfa het volgens mij wel aardig omschreven, ook het interieur is volgens mij hetzelfde weinig duurzame jute zeg maar. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Quadri75
Newbie
Newbie

ma mar 06, 2006 08:57

@Quadri75: Gaaf dat je ook een 2.5 QV hebt, zijn inderdaad redelijk zeldzaam en mijns inziens ondergewaardeerd. Voor zover ik weet hebben europese QV's altijd witte knipperlichten, net zoals 75 2 liter carbs. De 1.6 en 1.8 hadden oranje knipperlichten. Eerste serie Turbo's hebben volgens mij witte knippers, maar daar is ooit op het (oude)forum een felle discussie over geweest (oranje<=>wit).
Achter hebben ze allemaal origineel oranje knippers en reflectorbalk, maar dat werd door velen vervangen door rood. Heb je ook nog platte lijsten achter? Hoe is je interieur? Ben wel nieuwsgierig hoe de jouwe er uit ziet.

Martijn

hoi martijn
dat ze ondergewaardeerd zijn wil ik niet direct zeggen want de echte kenners zal je nu wel tegenkomen als je op het ss bent. :wink: (een 75 V6 van voor de Fiat overname, waar er maar iets meer dan 3000 van zijn gemaakt)een alfist weet dit te waarderen 8)
Mijn 75 heb ik momenteel geschorst en vorige week naar m,n sleutelruimte gebracht(emotioneel moment :cry: )
deze is niet rot maar heeft wel een opknapbeurt nodig en ik wil dit grondig aanpakken ,maar eerst moet de sprint af en de weg op.Ook wil ik de buitenkant weer in orginele staat hebben(oranje achter dus)platte strips heb ik erop en spiegels zijn ook orgineel.
binnen heb ik het hemeltje bekleed met leer. Zetels en achterbank zijn van een 90 (grijs/groen en electrische rugleuning)deze zit heerlijk en ik ga dit ook zeker niet vervangen voor het orgineel wat van slechte kwaliteit is en niet te vergelijken is qua zit.wel ga ik de zijpanelen opnieuw bekleden deze zijn nog orgineel met blokjesmotief.
Nog een kleine twee maanden en ik kan eraan gaan beginnen.binnenkant leegmaken en dan de staat bekijken hier en daar wat laswerk en dan naar de spuiter.motor blijft ook de 2.5QV alleen op nieuw reviseren.Maar dit zal wel niet meer allemaal klaarkomen dit jaar gezien ik verwacht had dat m,n sprint ook wel eventjes in elkaar gezet kon worden :? niet dus
Je kan ook veel informatie over deze europese V6 inwinnen bij ArjanQV webmaster van het 75 register deze goede man is al jaren bezig aan een complete revisie van zijn 75QV (werkt er te weinig aan in verband met verhuizingen en tijdgebrek)
hij weet er alles over 8)

groeten Frank

Sprint bijna klaar 75QV(86) geschorst de 1.6 begint te wennen :wink:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mar 06, 2006 12:50

Van harte gefeliciteerd ! en veel plezier maar dat gaat wel lukken met een 75 !
156

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 75 erbij!

ma mar 06, 2006 20:27

Mooi, Ti, heel mooi!

Ik kom wel een keer langs.......

Ik ga de 75 steeds mooier vinden, hoe kan dat toch. Als het zo door gaat koop ik er een keer een......
Altijd welkom voor een bakkie en Alfa talk. Wel op eigen risico, ik lijd aan de besmettelijke variant van het 75 virus. :wink:
Nog ff over de uiterlijke kenmerken; Is het niet zo dat de 2.5 qv optisch een turbo is>Muv de extra gaten in de voorbumper en meegespoten bumper bovenkant? Toch? Alleen heeft de turbo dan nog kleine wielkastverbredertjes in kleur erbij.
De uiterlijke kenmerken zijn inderdaad zoals je omschrijft. Verder zit de uitlaat ook in het midden en heeft ie een "5 gats" onderstel.
hoi martijn
dat ze ondergewaardeerd zijn wil ik niet direct zeggen want de echte kenners zal je nu wel tegenkomen als je op het ss bent. (een 75 V6 van voor de Fiat overname, waar er maar iets meer dan 3000 van zijn gemaakt)een alfist weet dit te waarderen
Mijn 75 heb ik momenteel geschorst en vorige week naar m,n sleutelruimte gebracht(emotioneel moment )
deze is niet rot maar heeft wel een opknapbeurt nodig en ik wil dit grondig aanpakken ,maar eerst moet de sprint af en de weg op.Ook wil ik de buitenkant weer in orginele staat hebben(oranje achter dus)platte strips heb ik erop en spiegels zijn ook orgineel.
binnen heb ik het hemeltje bekleed met leer. Zetels en achterbank zijn van een 90 (grijs/groen en electrische rugleuning)deze zit heerlijk en ik ga dit ook zeker niet vervangen voor het orgineel wat van slechte kwaliteit is en niet te vergelijken is qua zit.wel ga ik de zijpanelen opnieuw bekleden deze zijn nog orgineel met blokjesmotief.
Nog een kleine twee maanden en ik kan eraan gaan beginnen.binnenkant leegmaken en dan de staat bekijken hier en daar wat laswerk en dan naar de spuiter.motor blijft ook de 2.5QV alleen op nieuw reviseren.Maar dit zal wel niet meer allemaal klaarkomen dit jaar gezien ik verwacht had dat m,n sprint ook wel eventjes in elkaar gezet kon worden niet dus
Je kan ook veel informatie over deze europese V6 inwinnen bij ArjanQV webmaster van het 75 register deze goede man is al jaren bezig aan een complete revisie van zijn 75QV (werkt er te weinig aan in verband met verhuizingen en tijdgebrek)
hij weet er alles over
Succes met de restauratie, leuk dat je hem ook origineel houdt. Heb je die grijsgroene kleur (aan je avatar te zien)? Ik heb op het afgelopen SS al eens met Arjan van het 75 register gesproken en moet natuurlijk mijn nieuwe 75 nog bijschrijven in het register.
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

ElCamino

ma mar 06, 2006 21:29

Hé, weer een 2.5QV erbij :thumbs:
Hmm, ik krijg er meteen weer zin in om de mijne wat mooier en beter te maken... Toch vreemd hoe ik in een relatief korte tijd helemaal verknocht ben geraakt aan die auto. Met dank aan o.a. Quadri75 en Yuri :wink:

tommie
Guru
Guru

di mar 07, 2006 20:17

wauw!

nette originele auto TiTaTo!! ziet er heel gaaf uit zo!

veel plezier ermee en hopelijk zie ik m eens rijden hier in enschede :)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

zo apr 09, 2006 13:17

Gisteren was het eindelijk zover. De nieuwe 75 in Friesland opgehaald.
Hij had lang stilgestaan, dus rustig wakker gemaakt tijdens de eerste lange rit.
Toch altijd spannend, maar het ging gelukkig zonder problemen.
Klinkt toch ook wel erg lekker zo'n zespitter (bijna zo goed als een 1.8 carbs 8) ).

De nieuwe aanwinst staat voorlopig nog even bij mijn ouders in de schuur gestald, er is dus nog geen weerzien met zijn tweelingzusje geweest :wink: .
Binnenkort ga ik beginnen de auto helemaal in orde en naar mijn zin te maken.
Verlanglijstje:
-Nieuwe banden, i.v.m. vierkant geworden huidige exemplaren (moeilijk te vinden maat trouwens, 195 60 14 VR)
-Velgen opknappen of betere zoeken
-Achterbumper spuiten (is ooit lelijk bijgewerkt)
-Technisch onderhoud (nieuwe distributieriem en spanner zitten er al in)
-Niet originele zaken uit het interieur verwijderen/vervangen (hopelijk vind ik nog eens een origineel interieur, hoewel de huidige TS stoelen erg netjes zijn en lekker zitten)
-Mislampen in de voorbumper monteren
-etc. etc.

Voor de liefhebbers nog wat fotookes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 09, 2006 13:32

Potjandorie zeg! :o Dat ziet er veel belovend uit. :thumbs: Dit is toch wel de 75 to have! :blue_cool:

Een echte sleeper bovendien, Yuri is vast hardstikke jaloers. :biggrin: (ik ook wel :oops: )

=P~
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 09, 2006 13:54

Stikjaloers! Echt een supergave wagen. Ooit, ooit zal mijn sleeper er min of meer zo uitzien (maar nu steek ik even de tijd in de reesert, da's toch wel errug gaaf). Maar deze auto wil ik heel graag eens in het echt op het SS zien!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

zo apr 09, 2006 18:00

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Wat een fraai exemplaar! Gefeliciteerd!

Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 10, 2006 22:17

Wat gaaf zeg, een 2.5 !! Is voor mij eigenlijk ook de uitieme 75. In al die tijd ben ik er maar een handvol op
internet tegen gekomen en dat waren meestal nog Milano's: erg zeldzaam in deze staat. Vraag me
echt af hoe mooi zoiets klinkt (zoeiets als een 90 V6).

Erruh gefeliciteerd en heel veel rijplezier !!

Greetz,

Alfa75jc
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 10, 2006 23:10

@allen: Grazie, ben er zelf ook erg blij mee.

Ik neem m'n QV ongetwijfeld dit seizoen wel eens mee naar een clubevenement. En het SS wil ik ook niet missen.

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 10, 2006 23:14

=D> Mooi!!!

1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo apr 12, 2006 09:51

Mooie 75!

75'ers roeleren zwaar!

;)

Ruud33 16V

wo apr 12, 2006 10:49

Damn wees er zuinig op zou ik zeggen!!

Alleen 1 ding wil ik welles weten... Waarom vinden sommige mensen hier de 2.5 de ultieme v6??? issie fijner dan een 3.0 dan?? Heb zelf geen ervaring met alfa v6 namelijk dus vandaar mijn vraag.

Maar damn wat een mooie wagen zeg.. Dat originele heeft ook wel wat hoor. De foto's bezorgen me weer heimwee naar de tijd dat mijn ouders in 1985 een spiksplinternieuwe 75 2.0 bestelde... ook met deze velgen en in deze uitvoeirng. Wow...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”