

En voor wat betreft de uiterlijke kenmerken heeft Frankalfa het volgens mij wel aardig omschreven, ook het interieur is volgens mij hetzelfde weinig duurzame jute zeg maar.

Altijd welkom voor een bakkie en Alfa talk. Wel op eigen risico, ik lijd aan de besmettelijke variant van het 75 virus.Mooi, Ti, heel mooi!
Ik kom wel een keer langs.......
Ik ga de 75 steeds mooier vinden, hoe kan dat toch. Als het zo door gaat koop ik er een keer een......
De uiterlijke kenmerken zijn inderdaad zoals je omschrijft. Verder zit de uitlaat ook in het midden en heeft ie een "5 gats" onderstel.Nog ff over de uiterlijke kenmerken; Is het niet zo dat de 2.5 qv optisch een turbo is>Muv de extra gaten in de voorbumper en meegespoten bumper bovenkant? Toch? Alleen heeft de turbo dan nog kleine wielkastverbredertjes in kleur erbij.
Succes met de restauratie, leuk dat je hem ook origineel houdt. Heb je die grijsgroene kleur (aan je avatar te zien)? Ik heb op het afgelopen SS al eens met Arjan van het 75 register gesproken en moet natuurlijk mijn nieuwe 75 nog bijschrijven in het register.hoi martijn
dat ze ondergewaardeerd zijn wil ik niet direct zeggen want de echte kenners zal je nu wel tegenkomen als je op het ss bent. (een 75 V6 van voor de Fiat overname, waar er maar iets meer dan 3000 van zijn gemaakt)een alfist weet dit te waarderen
Mijn 75 heb ik momenteel geschorst en vorige week naar m,n sleutelruimte gebracht(emotioneel moment )
deze is niet rot maar heeft wel een opknapbeurt nodig en ik wil dit grondig aanpakken ,maar eerst moet de sprint af en de weg op.Ook wil ik de buitenkant weer in orginele staat hebben(oranje achter dus)platte strips heb ik erop en spiegels zijn ook orgineel.
binnen heb ik het hemeltje bekleed met leer. Zetels en achterbank zijn van een 90 (grijs/groen en electrische rugleuning)deze zit heerlijk en ik ga dit ook zeker niet vervangen voor het orgineel wat van slechte kwaliteit is en niet te vergelijken is qua zit.wel ga ik de zijpanelen opnieuw bekleden deze zijn nog orgineel met blokjesmotief.
Nog een kleine twee maanden en ik kan eraan gaan beginnen.binnenkant leegmaken en dan de staat bekijken hier en daar wat laswerk en dan naar de spuiter.motor blijft ook de 2.5QV alleen op nieuw reviseren.Maar dit zal wel niet meer allemaal klaarkomen dit jaar gezien ik verwacht had dat m,n sprint ook wel eventjes in elkaar gezet kon worden niet dus
Je kan ook veel informatie over deze europese V6 inwinnen bij ArjanQV webmaster van het 75 register deze goede man is al jaren bezig aan een complete revisie van zijn 75QV (werkt er te weinig aan in verband met verhuizingen en tijdgebrek)
hij weet er alles over