LC
Member
Member

Re: RE: Hedendaags gebruik Quintezz en Stinger radardetector

ma feb 07, 2005 21:34

geen detectoren nodig: lees mijn onderschrift \:D/ Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin \:D/
Ben je zelf zo'n politieman of politicus die enkele km's te hard rijden verwart met onverantwoord rijgedrag? Of die onder het mom van toezien op de verkeersveiligheid het ongebreidelde graaigedrag van de overheid goedkeurt? Ik heb helemaal geen moeite met een bon of het inleveren van m'n rijbewijs als ik met 140 km/u over een provinciale weg scheur of met 100 door de bebouwde kom. Ik heb er wel moeite mee dat ik moet afrekenen als ik veilig en verantwoord 140 rijd op een lege snelweg, terwijl rechts-inhalers, bumperklevers en mensen die hun richtingaanwijzer nooit gebruiken vrijuit gaan. Juist om me te weer te stellen tegen dit schandalige graaien van de overheid vind ik het gebruik van een radardetector rustgevend, waardoor ik me beter op het verkeer kan concentreren en niet steeds hoef op te letten of ik niet per ongeluk 10 km te snel rijd! :!:

Tunzafun

RE: Hedendaags gebruik Quintezz en Stinger radardetectoren??

ma feb 07, 2005 22:34

HEAR HEAR!

Hé LC, wat is er trouwens mis met rechts inhalen als je er langs wilt?? Ik zeg altijd maar: 'linksom of rechtsom'. :twisted:

Er zijn natuurlijk altijd asos, maar lokt suf rijgedrag van anderen op de snelweg geen manoeuvres uit van andere rijders. Ik verwacht dat mensen die alsmaar links blijven rijden meer last hebben van bumperklevers en rechts inhalen dan mensen die pro-actief kijken en rijden.

Tunz

stennie
Advanced Member
Advanced Member

di feb 08, 2005 19:27

Je komt wel eens wat tegen op het net en deze leek mij hier wel van toepassing:

Een achteruikijkspiegel laten monteren met daarin de afbeelding van een.................. :lol:

Tsjonge jonge moet ik het ook nog gaan uitleggen????????? :cry: :cry: :cry:
Het is overigens wel grappig hoe er gereageerd word op een quotje die ik zo maar ergens las :whistle:
Oh ja en wat betreft de snelheid: ik ben ook niet zo'n brave broeder hoor!!!! Ik rijdt ook vaker sneller dan is toegestaan :driving:

zie onderschrift
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

di apr 18, 2006 13:43

ik heb er wel interesse in maar ik rijd ook wel eens in het buitenland en daar zijn ze volgens mij erg fel op stingers en dergelijke. bovendien zou ik niet weten waar je in een gtv een stinger inbouwt zonder dat ie opvalt als een paar hondeballen :D
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

harald

di apr 18, 2006 14:14

Ik heb twee radardetectors aan boord.

Één dure stinger mooi weggewerkt met een knopje voor aan en uit.
En een goedkope mobiele 2de hands radardetector(iedereen wil er toch vanaf)in de middenconsole.

Het werkt als volgt.

De polite rijdt rond met radardetectie-detectieapparatuur en houden mij aan omdat ze bij mij een radardetector gesnuffeld hebben.
Uiteraard zet ik dan het knopje van de Stinger uit voordat ik stil sta.
Politie geeft aan dat er bij mij een radardetector in mijn auto aanwezig moet zijn en dat ik die vrijwillig moet afgeven.
Doe ik dat niet gaat de auto mee voor technisch onderzoek met als gevolg een flinke boete en de Stinger kwijt.

Dit wil ik uiteraard niet en geef dan onder protest de goedkope radardetector af.

Werkt geweldig.

LC
Member
Member

di apr 18, 2006 17:09

ik heb er wel interesse in maar ik rijd ook wel eens in het buitenland en daar zijn ze volgens mij erg fel op stingers en dergelijke. bovendien zou ik niet weten waar je in een gtv een stinger inbouwt zonder dat ie opvalt als een paar hondeballen :D
Verwijder (rechter) koplamp, beugel van Stinger kan (na iets uitfrezen van de gaatjes) precies op de bevestigingsbouten van de bumper worden vastgezet. Antenne zit dan onzichtbaar achter de kunststof bumper voor optimale ontvangst.

Uiteraard zou ik zoiets nooit doen, want het mag niet! :oops:

dranko
Junior Member
Junior Member
Contacteer: ICQ

di apr 18, 2006 20:26

je kunt ook voor een paar honderd euro een automatiche deuropener kopen die op een aantal meters binnen berijk van je deur het open doet het voordeel van de opener is dat de frequentie van de deuropener het zelfde is als die van de flitsers van de politie dus als je ergens rijdt schakelt hij uit met een geluids signaal omdat je de frequentie als je er eentje tegen gaat komen niet mag storen en het is niet verboden om het in je auto te hebben.

dus als je veel gele papiertjes krijgt zal het ook nog uit kunnen om het aan te schaffen
Nu: ALFA 156 1.8 16V SW
Had:Fiat Palio
Had:ALFA 164 V6 24 klappert
Had:Fiat Cinquecento 900
Had:ALFA 164 TS '92 met een 2.0 super blok uit 97

martijnQV

di apr 18, 2006 20:32

Die deuropener is de LT-400. Werkt alleen bij lasercontroles, schakelt zich na 8 sec. uit, ruim voldoende tijd om op juiste snelheid te komen, echter eigenlijk veel te ruim. Na 8 sec. is meestal geen tweede meting meer mogelijk.
Het apparaat kost rond de 400 euro, dan heb je alleen het auto gedeelte. En rond de 600 euro voor auto en ook het deur/hek-open gedeelte, het gedeelte wat dus aan je huis of schuur vast zit. Wel handig mocht je eens voor de Rechter komen, immers wat heb je aan een deur/hek-opener op je auto als er geen kastje thuis hangt.

Furrikain
Full Member
Full Member

di apr 18, 2006 21:05

Waarom is hier nog discussie over, alle nederlanders inbouwen die handel :shock:

Als ik me niet vergis, loopt de boete voor een radardetector in België op tot 5000 euro (en aangezien ze tegenwoordig zo graag voorbeelden stellen...). Ook hoorde ik dat een rechter laatst de beslissing gemaakt heeft ook de auto van iemand in beslag te nemen bovenop de maximumboete. Wat er dan juist met de auto gebeurt, of je hem nog terugkrijgt, hoe dit juist in z'n werk gaat, weet ik het fijne niet van. Wat ik wel weet is dat het een full option BMW X5 was. Zo'n ding geven ze ook niet gratis weg bij de dealer :?

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

di apr 18, 2006 22:23

Het schijnt dat een stinger toch niet alleen ontvangt, maar ook een minimale hoeveelheid straling uitzendt. Het schijnt dat er een soort "buis"op de markt is welke als een soort periscoop over de ontvanger geschoven kan worden, waardoor de uitgezonden straling tot nul gereduceerd wordt. De ontvangst wordt er fractioneel minder door, maar werkt nog steeds goed.
Een vriend van mij heeft zo'n kast besteld, zodra ik meer weet zal ik het resultaat hier wel plaatsen. Die dingen worden met de hand gemaakt op jouw eigen Stinger. Het vervangt het huidge omhulsel en is dus geen standaard product...
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”