http://msn.autoweek.nl/newsdisp.php?cac ... sn&ID=4752
en hoe zou die dan moeten heten? misschien eindelijk weer iets met een 3!

suggesties?
gr. marthijn
Ze moeten bij Autoweek hun geschiedenislessen nog eens overdoenLiefhebbers spreken al van een terugkeer van de Alfa Sud. Die maakte 23 jaar geleden furore als eerste voorwielaangedreven Alfa.
Men vergeet bij Autoweek gemakshalve ook de 145/146 te melden als opvolgers van de 33..... Mijns inziens zaten deze modellen toch echt tussen de 33 en de 147.....![]()
Is en blijft een flutblaadje dat Autoweek.... Altijd dezelfde ouwehoer-minpunten bij alle modellen van Alfa in de testverslagen. Vooroordelen zijn bij de 'autojournalisten' van Autoweek nog steeds de wereld niet uit. Verwende nesten zijn het!![]()
Oke... in overdrijf een beetje, maar de berichtgeving van Autoweek vind ik vaak niet echt van hoog niveau.
Het tijdschrift lees ik nooit, de stukjes op internet zijn idd niet erg hoogstaand.De Sud is opgevolgd door de Alfa 33, die op zijn beurt weer werd vervangen door de 145 en 146 die later weer werden vervangen door de 147.
Ze zijn intussen naar school geweestAlfa Romeo heeft een model onder de 147 op stapel staan. Nog dit jaar kunnen we er voor het eerst mee kennismaken. Op de Autosalon van Parijs staat een studiemodel dat het publiek moet warm maken voor de ‘nieuwe Sud’.
In oktober laat Alfa Romeo op de Autosalon van Parijs een concept car zien voor een klein model waarmee het merk Mini wind uit de zeilen wil nemen. Het studiemodel staat op het platform van de Fiat Grande Punto en draagt stijlkenmerken van de 159 en de Brera. In elk geval keren de kenmerkende grille en de drie koplampen terug. Er is niets officieel bekend over wanneer het kleine model verschijnt en welke naam hij gaat dragen.
Liefhebbers spreken al van een terugkeer van de Alfa Sud. Die maakte 34 jaar geleden furore als eerste voorwielaangedreven Alfa. Die auto werd echter geplaagd door roestproblemen en onbetrouwbare techniek. De Sud is opgevolgd door de Alfa 33, die op zijn beurt weer werd vervangen door de 145 en 146 die later weer werden vervangen door de 147. Steeds is de Alfa-middenklasser gegroeid. Nu wil Alfa dus weer een kleiner model aan het programma toevoegen.
Hmmm.... ik weet het niet met al die 'familie'-gezichten. Al is het gezicht nog zo mooi, het moet toch mogelijk zijn om een auto iets herkenbaars te geven zonder 'copy-paste' van de grote broer??
Overigens vind ik een kleine Alfa wel een strak plan, ben bang dat de opvolger van de 147 erg duur gaat worden en ik hoop toch ooit de Saxovan mijn vriendin ooit nog eens om te praten in een Alfa!
Ja, ik ben het helemaal met je eens... Maar vrouwen zijn soms moeilijk te begrijpen...Overigens vind ik een kleine Alfa wel een strak plan, ben bang dat de opvolger van de 147 erg duur gaat worden en ik hoop toch ooit de Saxovan mijn vriendin ooit nog eens om te praten in een Alfa!
Ik kan de Grande Punto Sport ook goed waarderen hoor, lijkt mij ook een goed alternatief![]()
(alvorens er natuurlijk een kleine Alfa zou komen)