Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

Alfa uitvoeren en weer invoeren: BPM en kentekenvraag

za apr 01, 2006 15:54

Als ik mijn auto wegens emigratie meeneem naar een ander Eu land, hem daar op kenteken zet maar even later (zeg aantal maanden of aantal jaren) weer terugkeer naar Nederland, moet ik dan opnieuw BPM betalen bij invoer en krijg ik een nieuw kenteken? Of kan ik het oude kenteken houden en/of hoef ik geen BPM te betalen?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Alfa uitvoeren en weer invoeren: BPM en kentekenvraag

za apr 01, 2006 17:20

Je hoeft dan geen BPM meer te betalen deze is n.l. reeds voldaan bij aankoop in NL en je krijgt ook je oude kenteken weer terug maar wel met het vervelende 1tje op dus ook op het kenteken bewijs duplicaat code 1.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfa uitvoeren en weer invoeren: BPM en kentekenvraa

za apr 01, 2006 17:40

Je hoeft dan geen BPM meer te betalen deze is n.l. reeds voldaan bij aankoop in NL en je krijgt ook je oude kenteken weer terug maar wel met het vervelende 1tje op dus ook op het kenteken bewijs duplicaat code 1.
Klopt dit verhaal moet ook nog geschieden voor mn giulietta.
Tip; het vervelende 1tje valt te camoufleren door platen met opgelegde letters te nemen , kun je langs achter dat 1tje losboren en alleen met de apk er ff aan lijmen>geen pliesie die checkt of jij duplicaatcode 01 op je papieren hebt staan mocht je onderweg eens worden staande gehouden... :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 01, 2006 17:52

Klopt dit verhaal moet ook nog geschieden voor mn giulietta.
Tip; het vervelende 1tje valt te camoufleren door platen met opgelegde letters te nemen , kun je langs achter dat 1tje losboren en alleen met de apk er ff aan lijmen>geen pliesie die checkt of jij duplicaatcode 01 op je papieren hebt staan mocht je onderweg eens worden staande gehouden... :wink:
Grtz, fRank
Je kan ook met thinner (snif) de lak van het 1tje weghalen, ook geen varken die daarnaar kraait.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

za apr 01, 2006 19:07

als er geen varken er naar kraait... waarom hou je dan niet gewoon je eige platen zonder "1" ???
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 01, 2006 19:12

- omdat je die in moet leveren bij export
- omdat platen met opgelegde letters óók geperste letters hebben (dit voor het geval de plastic letters afbreken, bvb bij een aanvaring met een trekhaak)
- en last but not least: omdat dat 1tje alleen geperst wordt zonder een stukkie plastic er overheen....
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

za apr 01, 2006 19:24

Bedankt voor de uitleg! Dit betekent dat waarschijnlijk twee Alfa's hun Nederlands kenteken gaan verliezen.... Kan ik wel eindelijk legaal met kleine nummerplaten gaan rijden:)
Ook allen bedankt voor het '1-tje' tip, inderdaad doodzonde als dat op de platen staat, maar de bijgevoegde tips zal ik dan zeker bij herimport uitvoeren!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Roeltje 164

za apr 01, 2006 22:19

En als ze als" huisraad" met jullie mee terugkomen uit het buitenland, hoef je sowiezo geen BPM te betalen....., zo is mijn 164 America ons land binnnen gesneackt vanuit California toen ze pas 3 jaar oud was en er staat geen enkele gulden 00,000,00 BPM, destijds in 1994 op het kenteken...

gegroet :wink:

alfafox
Member
Member

za apr 01, 2006 23:04

als je platen gestolen zijn, en je krijgt nieuwe met een 1tje er op laat dat 1tje er dan toch maar op zitten want je weet niet wat voor criminele ''plannen" de dief met jou oude platen heeft.en wat die huisraadauto betreft dan dacht ik dat die auto wel +/- een jaar in je bezit moest blijven.
alfas:te veel om op te noemen na 48 jaar alfa,s,en 22 jaar rallycross waarvan 13 jaar alfa gtv4/6.33rwd,giulietta2.0.nu 156ts sept.05

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 01, 2006 23:10

als je platen gestolen zijn, en je krijgt nieuwe met een 1tje er op laat dat 1tje er dan toch maar op zitten want je weet niet wat voor criminele ''plannen" de dief met jou oude platen heeft.en wat die huisraadauto betreft dan dacht ik dat die auto wel +/- een jaar in je bezit moest blijven.
Da's ook weer waar Jan, iets om te onthouden!
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

dranko
Junior Member
Junior Member
Contacteer: ICQ

zo apr 02, 2006 21:11

als er geen varken er naar kraait... waarom hou je dan niet gewoon je eige platen zonder "1" ???

dat kan ook je hoeft namelijk alleen de papieren maar af te geven niet de platen ik heb ze hier ook nog gewoon liggen van een wagen
Nu: ALFA 156 1.8 16V SW
Had:Fiat Palio
Had:ALFA 164 V6 24 klappert
Had:Fiat Cinquecento 900
Had:ALFA 164 TS '92 met een 2.0 super blok uit 97

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”