De laatste keer dat ik in Italie was, kon ik daar nergens meer een pomp vinden die 98 octaan benzine verkocht. Alleen nog maar euro 95 pingelwater
Hopelijk blijft het in Nederland nog wel verkrijgbaar bij de andere pompen.
Heb in mijn GTV V6 3.0 met Squadra-chip geen problemen met V-power, voel geen verschil met 98, mogelijk zelfs wat meer trekkracht onderin. Maar.... dat kan 'placebo' zijn?????
Helaas is Shell gestopt met de verkoop van RON98 brandstof. Daarvoor in de plaats is er Shell V-Power gekomen. Aan de pomp staat vermeld dat dit een RON95 brandstof is. Maar in werkelijkheid is dit RON97. Bij de wet mag men een brandstof nooit een hoger octaangetal geven dan dat het in werkelijkheid is. En aangezien in Nederland alleen maar RON95 en RON98 mag worden verkocht. Deze Shell V-Power is daarom een prima alternatief voor RON98.
Ik heb een maand geleden V-power met mijn Sprint getankt, en deze begon merkbaar, echt merkbaar, soepeler te lopen en meer te trekken. Daarna heb ik het nog eenmaal geprobeerd maar geen verbetereing meer, dus ben ik weer naar superplus overgestapt. Misschien tank ik over een tidje nog eens V-power om alles intern iets te reinigen.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa
Afgelopen zomer ook in Italia weinig stations gezien met 98.
Uit voorzorg had ik een paar blikkies octaan-booster meegenomen.
(de 75 heb nml. ook een squadra chip)
Werkte goed.
Het heeft ooit in Auto en Motor techniek gestaan denk ik en daarin stond dat V power echt niets uithaald. Integendeel zelfs. Het is gewoon een verkoopstactiek, verder niets. Ik tank gewoon super 98 met loodvervanger.
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million