wie weet de steek van een Giulia en een Bertone??
En de ET waarde natuurlijk!!!
VreemdMisschien wat ET info waar je wat aan hebt.
Op mijn Giulia heb ik momenteel ATS Classic (14 inch, 6J) zitten en deze hebben een steek van 28. Met deze steek nog genoeg ruimte tussen band/velg en wielkast dus, de ET kan nog wel iets hoger. Ik probeerde echter de BWA's (14 inch, 6 J) van m'n Bertone met ET 35 en deze liepen iets aan. Beide met banden in de breedtemaat 185. Uit ervaring zou ik dus zeggen dat het voor een Juul tot een ET van 34 moet kunnen.
Met de BWA's op de Bertone heb ik nog ruimte genoeg dus daar kunnen velgen op met een nog wat hogere ET.
Maar.... een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de breedtemaat (J) van de velg.
Zie je..... ik ben echt aan vakantie toe... pffftSteek of ET Egbert
Steek is 108.
Da's duidelijk Arjen, ET is de afstand in millimeters tussen het midden van de velg en het aanligvlak.Hoe LAGER de ET waarde, hoen verder je wiel naar BUITEN staat en andersom.
De ET wordt gemeten vanaf de denkbeeldige middellijn van de breedte van een wiel. ET 0 wil zeggen dat het bevestigingspunt (de wielflens) precies in het midden zit. ET 35 wil zeggen dat het bevestigingspunt 35 mm meer naar buiten zit, waardoor het wiel meer naar binnen valt.
Ja... en het duurt nog zo lang, pas in september gaan we op vakantie naar Italië.En Egbert, beter op vakantie dan een steekje los.