j.verwaal

geluid uitlaat

ma mar 20, 2006 20:29

Hallo allemaal.

Ik heb sinds een maand een alfa 147 velocé van 3 jaar oud. Het is een mooie alfa, maar geen alfa-geluid. Nu kreeg ik te horen, dat de uitlaten die tegenwoordig verkocht worden niet veel geluid mogen produceren. Nu vraag ik mij af, hoe ik dit toch voor elkaar krijg, zonder Groningen EPS te hoeven te bezoeken.

mzl

Andretti Molletti

RE: geluid uitlaat

ma mar 20, 2006 22:59

K&N filter erop!!!

Heb ik ook en is GE-WEL-DIG!!!

Kom maar eens luisteren ;)

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma mar 20, 2006 23:03

Haak ik even in (op dit topic dan :wink: ): maakt zo'n filter echt zoveel verschil, of zou de squadra-aanpassing van het aanzuig-traject hetzelfde effect hebben?
It's not easy, being green (kermit)

Andretti Molletti

ma mar 20, 2006 23:08

Geen idee wat de Sq-aanpassing is, het gaat om het open luchtfilter en daarbij behorend aanzuig geluid...

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 20, 2006 23:13

Squadra haalt de originele resonantie/luchtwervelkamer weg en vervangt deze door een rechte buis van een paar euro. klik

Ik zie btw dat ze dat voor een 147 niet aanbieden...
It's not easy, being green (kermit)

Andretti Molletti

ma mar 20, 2006 23:15

Dat klinkt gedempter dan een K&N!
Juist een openlucht filter geeft dat lekkere aanzuig geluid ;)

RG

ma mar 20, 2006 23:19

Dat aanzuiggeluid van K&N's maakt echt een wereld van verschil!
Keb ook K&N's op m'n Peugeotje (excusez le mot), dat ding brult fantastisch als je het gas intrapt terwijl ie een volledig originele uitlaat heeft.

Moet ook nog steeds een ander luchtfilter op de GTV6 schroeven... =P~

j.verwaal

di mar 21, 2006 18:50

ik had op mijn voorige auto een punto2 ook een k&n open filter maar de monteur op me werk raaden me aan om deze eraf tehallen om dat toch nog vuil naar binnen zoog en dan stuk zou gaan

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: geluid uitlaat

di mar 21, 2006 18:59

K&N filter erop!!!

Heb ik ook en is GE-WEL-DIG!!!

Kom maar eens luisteren ;)
heb ik niet kunnen horen :sad:

K&N's op een dubbele weber/dellorto dat is pas echt geweldig! :wink:

on topic: Van een open luchtfilter gaat je motor niet stuk!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 21, 2006 19:07

Wil dat wel bij een V6? Ik heb er 1tje op mijn 2.0i Alfetta maar daar hoor je niks van. :?

j.verwaal

di mar 21, 2006 20:35

heeft er wel eens van ragazzon uitlaaten gehoord en zo ja klinkt het een beetje zag een leuke in de alfa shop

RG

di mar 21, 2006 21:35

Wil dat wel bij een V6? Ik heb er 1tje op mijn 2.0i Alfetta maar daar hoor je niks van. :?
Tja, goeie vraag KAS.
Bij Webers horen K&N's, dat staat voor mij als een paal boven water. Wat het effect is voor de V6 weet ik niet, ik hoor wisselende verhalen over het effect van zo'n luchtfilter bij injectie. Ik ben bang dat ik het toch gewoon moet proberen om erachter te komen of ik het wil. :roll:

Momenteel is alles standaard aan de auto, zowel uitlaat als luchtfilter. Ik vind het geluid van de V6 hierdoor niet echt goed tot z'n recht komen, dat mag best een tikkie agressiever. 8)
Ik heb onlangs bij Dennis de Rooy een Sebring einddemper opgehaald, dus eerst maar 's kijken wat dat voor effect heeft.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 22, 2006 08:25

ik weet dat een open luchtfilter op een GTV6 2.5 echt geweldig klinkt!! De "huil" van de 2.5 is nog duidelijker aanwezig en bezorgt mij nog iedere keer kippevel....

Ragazzon einddempers zijn erg goed in prijs/kwaliteit (ik heb er nu 4 jaar 1 onder zitten en nog helemaal perfekt) en het geluid vind ik precies goed....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

kai
Advanced Member
Advanced Member

wo mar 22, 2006 15:21

Open luchtfilters moet je niet te groot nemen want dan hoor je ze niet of nauwelijks.
Dus als je een universele neemt kies verstandig....

Die resonantiekamers hebben alleen als functie je motor minder geluid te laten maken !
Dus weghalen levert meer geluid, maar mischien niet hoorbaar over de hele toeren"range".
Beste tip is dus het hele standaaard inlaat traject tot de luchtmeter/sensor te vervangen door
een pijp met open luchtfilter.

Knopjes

wo mar 22, 2006 17:08

Maakt het qua verschil in geluid nog veel uit of je een lang of kort traject hebt van de open luchtfilter naar de LMM? Ik heb nu zelf de filter rechtstreeks op de LMM geschroefd en daarover een dikke flexibele buis geschoven die leidt naar een plek waar hij koele, verse lucht kan halen. Ik ben er op zich best wel tevreden mee, maar mocht het verschil maken, dan valt het natuurlijk nog te overwegen om de filter zelf naar die plek te leiden met een buis.

Terug naar “Algemene Technische vragen”