Thomas

Alfa romeo control 75

di mar 14, 2006 11:20

Over het algemeen ben ik best tevrede over mijn ARC in de 75. Als iets mis is geeft die dat goed aan. Maar is zit met één "storing" en dat is wanneer is me rempedaal heel flauw in trap zeg maar niet eens 1/4 van de pedaal weg (geloof dat ik net de schakelaar voor de remlichten aanraak). Dan gaan soms het lampje van me remlichten en van het remvloeistof niveau tegelijk branden. Als ik dan weer verder trap is er niets aan de hand.
(Remvloeistof niveau is zowiezo goed)

Iemand bekent met dit probleem? Moet ik gaan zoeken bij de remlichten of toch de schakelaar bij het pedaal ofzo? En wat moet ik daar dan aan doen?

Mvg.

Thomas

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

RE: Alfa romeo control 75

di mar 14, 2006 18:42

Het remvloeistofniveaulampje brandt ook bij versleten remblokken (als je tenminste remblokken met slijtage indicatie hebt gemonteerd).
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Atte
Member
Member

di mar 14, 2006 18:57

Over mijn ARC in de 75 Epoca (1992) ben ik ook heel tevreden. Al maanden lang knippert het laadstroomcontrolelampje.
't Is altijd disco!

jan bert

di mar 14, 2006 20:02

goeie ik heb net ff gekeken blijkt bij mij ook het vloeistofniveau te laag te zijn. dacht dat de remmen op waren!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfa romeo control 75

di mar 14, 2006 20:32

goeie ik heb net ff gekeken blijkt bij mij ook het vloeistofniveau te laag te zijn. dacht dat de remmen op waren!
Dan zijn je remmeen ook versleten. De blokken waarschijnlijk. Als die dunner worden zakt het niveau. Dus niet bijvullen maar remblokdikte bekijken, anders zijn straks je schijven naar de .........eh...bekrast. :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfa romeo control 75

di mar 14, 2006 21:21

Dan zijn je remmeen ook versleten. De blokken waarschijnlijk. Als die dunner worden zakt het niveau. Dus niet bijvullen maar remblokdikte bekijken, anders zijn straks je schijven naar de .........eh...bekrast. :wink:
Heel goed Kas, op je woorden letten! 8)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Thomas

do mar 16, 2006 23:58

ok bedankt. ik zal het eens proberen. Ben er achter gekomen dat tijdens het branden van deze lampjes de auto wel rem maar het remlicht niet brandt. Ik zal kijken of dat inderdaad aan een slecht contact ligt.

Terug naar “Algemene Technische vragen”