ma mar 13, 2006 21:10
Vanavond effe met een voltmeter in de weer geweest; accu geeft 12,2 volt, contactslot lijkt goed, op de 'contactstand' staat er netjes 12 volt, tijdens de 'startstand' staat er ook netjes 12 volt. Aan de kant van de bendix staat echter maar 9 volt indien er gestart wordt, dit zowel belast als onbelast. Dus draad tussen contactslot en bendix is niet helemaal fris meer. Ik heb deze draad effe gevolgd en zag dat die onder de parafan doorloopt richting bestuurderskant en boven de zekeringkast naar binnen verdwijnt. Weet iemand of de draad dan rechtstreeks op het contactslot zit aangesloten of dat er nog ergens een connector tussen zit, afgezien van de enkele connector vlak voor het contactslot?
Verder heb ik nog effe de stroom gemeten; met het contactslot op de 'nulstand' loopt er 100mA, maar op de 'contactstand' loopt er maar liefst 13A. En dit lijkt mij wel wat veel.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.