Koen
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: wat een ...

ma feb 20, 2006 16:02

Waarom lees ik in dit topic alleen maar "ik trap 'm zus en schop 'm zo en zal 'm krijgen".....
Verbeter de wereld, begin bij jezelf :wink:
Geweld lokt geweld uit. Probeer zo'n verkeersidioten gewoon te negeren, door er op te reageren maak je 't alleen maar erger.
Klopt als een bus.

Dit weekend ben ik ook bijna van de baan gereden door een Poolse vrachtwagen. De "brave" man besliste op het laatste moment dat ie toch naar rechts wou op een afrit ipv naar links. Enige probleem was dat ik daar reed. Hij mij niet gezien (of te wel gewoon genegeerd: die man met zijn grijze duits zal toch wel afremmen zal ie gedacht hebben zeker?) Ik blij dat ik net aan een stukje autosnelweg kwam waar geen vangrail was, helemaal de berm ingeduwd met de rechterwielen. Alle mogelijke verklikkerlichtjes beginnen dan te flikkeren, ESP, ... Tijd om te claxoneren heb je dan uiteraard niet. Ben er zonder kleurscheuren uitgekomen (tikkertje ging effe wel in het rood) Auto vol slijk en gras van die berm, maar ja ik kon het wel navertellen.

Moet je dan als een gek beginnen die vrachtwagen in te halen en hem ook de pas afsnijden ? Heb gewoon effe serieus hard F*ck geroepen (en nog wat andere niet voor publicatie vatbare krachttermen) maar daarmee was de kous af. Geweld lokt geweld uit. En wie weet had die man mij idd wel niet gezien. :roll:

Nu heb ik wel bij een deel van die vrachtwagenchauffeurs serieus mijn bedenkingen. Als iedereen mooi 80 rijdt op een autosnelweg omdat het glad is, er mist is, of pijpenstelen regent waardoor je amper iets ziet ... waarom vinden die brave truckers het dan nodig om toch (rustig cruisend op de cruise-control, met een been op het dashboard, rustig aan het bellen met de GSM) toch iedereen moeten voorbijsteken ? En dan nog het liefst in een bocht ?

Moraal: blijf idd rustig in het verkeer. Het is het allemaal niet waard. Als iedereen zo zou denken, dan is er helemaal geen agressie in het verkeer meer.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: wat een ...

ma feb 20, 2006 16:14

Tja blij zijn dat je nog leeft zeker ? Bij de vrachtwagens heb ik ook serieus mijn bedenkingen, ja. Permanent inhaalverbod zouden ze moeten krijgen ! Weet je tenminste al zeker dat ze niet plots, zonder richting aan te geven, tegen 80 het linker vak opzwalpen. :evil:
Kom ik gisteren terug van de schuur....Op de snelweg Eindhoven-Antwerpen, nog in Nederland...Was geen verkeer, alleen ik en een voorligger: die voorligger zwalpt over de weg: eerst de pechstrook op, daarna half op de linker rijstrook...
Dus ik haal 'm in om er snel vanaf te zijn, meneer is aan het lezen !!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Heb ff met het hoofd geschud en er verder mezelf niet druk om gemaakt. Idioot.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

derien

ma feb 20, 2006 17:27

Vrachtwagen chauffeurs kunnen ook hele leuke dingen doen… Een tijd geleden zat ik op een driebaansweg, en het was heel druk. Een BMW dacht dat door rechts en links in te halen hij sneller zou zijn, hij was op een gegeven moment ook uit het zicht totdat ik 2 vrachtwagen op de linker baan achter elkaar zag rijden met daar tussen de BMW en naast de BMW nog een vrachtwagen :thumbs:
Weet niet hoe lang hij er tussen heeft moeten rijden maar hij heeft mij in ieder geval niet mee ingehaald :mrgreen:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 20, 2006 17:35

Nou ga ik muggeziften hoor maar....
ik zou dit vanuit jouw standpunt ook grappig hebben gevonden, maar ongeacht het eikel gehalte van die BMW rijder, hebben die vrachtwagens dat recht niet. Mochten ze zoiets met mij doen, haalde ik meteen m'n digicam boven en kregen zij en hun werkgevers een aanklacht aan hun broek om u tegen te zeggen !
De actie van de vrachtwagenchauffeurs lokt opnieuw een heleboel reacties uit, zo escaleert de boel. Zij zijn geen politieagenten.

Ricambi Originali

ma feb 20, 2006 17:44

Nou ga ik muggeziften hoor maar....
ik zou dit vanuit jouw standpunt ook grappig hebben gevonden, maar ongeacht het eikel gehalte van die BMW rijder, hebben die vrachtwagens dat recht niet. Mochten ze zoiets met mij doen, haalde ik meteen m'n digicam boven en kregen zij en hun werkgevers een aanklacht aan hun broek om u tegen te zeggen !
De actie van de vrachtwagenchauffeurs lokt opnieuw een heleboel reacties uit, zo escaleert de boel. Zij zijn geen politieagenten.

=D> idd die gasten wanen zich wel vaker de rijdende rechter.. :!: Ook het geval met ritsen oid gaan ze lekker naast elkaar rijden. Mahja mischien doe je dat soort dingen vanzelf wel als je vrachtwagen chauffeur bent, zij zien daglijks zoveel hufters op de weg vanuit de cabine + dat ze een zware tijdsdruk hebben, dat ik me er wel iets bij kan voorstellen.
Maar dat neemt niet weg dat ik het zeer hufterig gedrag vindt.

Groet, Ro

derien

ma feb 20, 2006 17:47

Daar heb je gelijk in ze hebben het recht niet. Maar ze hebben voor de verandering wel even de weg veiliger gemaakt voor de rest…

charlotte

ma feb 20, 2006 18:09

Wat kun je winnen als je de juiste oplossing weet te vinden dan???? 8)
Leuke avatar heb je daar ! :twisted: :twisted: :twisted:
Goh, Michel, wat is er mis met petjes?????? :roll: 8)

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 20, 2006 19:10

Om even de knuppel in het met vogelgriep geteisterde hoenderhok te gooien, iedereen zou eens verplicht een dag op een truck moeten rijden. Dan krijg je veel meer respect voor die jongens. Ik heb het zelf een tijdje gedaan en dan wordt je enorm bewust van de capriolen die personenautomobilisten uithalen. Ook chauffeurs maken fouten maar gewone bestuurders kunnen er zeker ook wat van. Hetzelfde geldt voor het motorrijden. Leven en laten leven. Iedereen maakt wel eens een fout met het autorijden. Ik erger mij niet snel aan verkeersdeelnemers. Ook niet aan sommige posters op dit forum. Het leven is te kort om je bloeddruk op te laten lopen. :wink:

psillen
Guru
Guru

ma feb 20, 2006 20:01

Om even de knuppel in het met vogelgriep geteisterde hoenderhok te gooien, iedereen zou eens verplicht een dag op een truck moeten rijden. Dan krijg je veel meer respect voor die jongens. Ik heb het zelf een tijdje gedaan en dan wordt je enorm bewust van de capriolen die personenautomobilisten uithalen. Ook chauffeurs maken fouten maar gewone bestuurders kunnen er zeker ook wat van. Hetzelfde geldt voor het motorrijden. Leven en laten leven. Iedereen maakt wel eens een fout met het autorijden. Ik erger mij niet snel aan verkeersdeelnemers. Ook niet aan sommige posters op dit forum. Het leven is te kort om je bloeddruk op te laten lopen. :wink:
Dit is juist. Ik ben ooit 3 dagen met een chauffeur meegereist. Het viel me vooral op hoe weinig je kunt zien van wat er zich naast en achter je afspeelt. Daar sta je normaal niet bij stil, maar ik hou er sinds die tijd wel rekening mee.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 20, 2006 20:16

Ja, het lijkt wel een raadseltje... :lol:

lees eens goed door het topic heen en dan weet je precies wie achter wie reed en wie zich rotergerde aan wie..

:jumping: :jumping:
Ja Ja :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 20, 2006 22:35

Ik sluit me bij KAS aan. Als je eens een dagje in zo'n cabine zit... pff! Vrachtwagenchauffeurs zijn heus geen heiligen, maar een flink deel van de 'gewone' automobilisten schijnt niet te beseffen hoe groot de dode hoeken zijn in een beetje truck. Als je achter het stuur zit, en er staat een golfje tegen je voorbumper, dan zie je hem niet, hoor. Dus als je dan denkt 'op een autolengte' voor een 40-tonner langs te steken, tja, dan word de trucker niet blij. Want als-ie moet remmen, ben je gezien.

En dat inhalen is natuurlijk ergerlijk, maarre... die begrenzers zíjn me ook ondingen. Staan nooit echt gelijk op elkaar. En dus kun je lekker inhalen. Als je een truck op 295/70/22.5 bandjes laat ijken, en er vervolgens 315/80/22.5 op legt, ja, dan heb je al weer wat km/h-tjes gewonnen.

En dan nog: ik rijd liever achter een inhalende vrachtwagen die brood naar mijn buurtsuper brengt, dan dat ik met 3 auto's vóór me gebumperd word door een Golfje TDi met daarin de junior accountmanager van een financieel adviesbureau...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 21, 2006 08:48

Allemaal wel mee eens, die argumenten ivm truckers..
Maar da's nog steeds geen reden om:

-in te halen zonder uit te kijken wie er links rijd of zonder richtingaanwijzer te gebruikken
-bumperkleven met 20 ton....
-inhalen tegen 95 km/u, terwijl de ingehaalde 94,5 km/u rijdt

enz enz

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 21, 2006 09:40

Allemaal wel mee eens, die argumenten ivm truckers..
Maar da's nog steeds geen reden om:

-in te halen zonder uit te kijken wie er links rijd of zonder richtingaanwijzer te gebruikken
-bumperkleven met 20 ton....
-inhalen tegen 95 km/u, terwijl de ingehaalde 94,5 km/u rijdt

enz enz
Punt 3 is eigenlijk hoe men in de praktijk punt 2 probeert te voorkomen. Niet goed te praten, maar als jouw wagen net wat harder loopt dan degene voor je, dan ga je toch inhalen.Leve de begrenzer, goed plan! En aan punt 1 maakt niet alleen de vrachtwagenchauffeur zich schuldig (ik stigmatiseer: Duitse merken) , alleen is het een heel stuk akeliger als 30 ton naar links komt zetten dan anderhalve :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

di feb 21, 2006 11:26

Na alle verhalen moet ik iets bekennen :oops: Heb er lang over nagedacht maar hier komt ie toch.

Ongeveer 6-7 jaar geleden maakte het boekhoudkundige softwarebedrijf Davilex hun eerste spelletje:
A2 racer. Super simpel, dom en met grafische kwaliteiten uit het jaar nul.
De bedoeling was dat je in een Porsche (?) zo snel mogelijk de A2 over reed naar Maastricht en terug.
Links en rechts in halen, over de vluchtstrook e.d.
Onderweg kon je de politie tegen komen (afschudden) en kon je extra punten halen en EXTRA BENZINE!
Wie herinnert zich dit spel nog :D

Ik speelde dit spel dagelijks met mijn buurman (een brigadier van politie, nota bene)! :lol:
Op een dag had ik 's avonds cursus in Medemblik en speelde de hele middag dit spel.
's Avonds om 22.30 reed ik met de Spider 160 km/h op een bijna lege weg terug naar Amsterdam. Moe van het werk :cry:
In de verte reed een vrachtwagen en daarachter een personenwagen.
Vlak voordat ik er voorbij wilde, besloot de personen wagen in te halen.
ZONDER NA TE DENKEN, stuurde ik de Spider met 160 over de vluchtstrook langs de vrachtwagen.
EXTRA BENZINE schreeuwde ik nog!

Jonge jonge de vrachtwagen chauffeur liet zijn claxon niet meer los en het groot licht bleef knipperen.
Toen kwam ik pas bij zinnen. Door het spelen en de vermoeidheid dacht ik nog in het spel te zitten :schrik:
Ik hoop maar dat dit soort levensgevaarlijke overtredingen ook verjaren, want ik verdien voor deze mongolenstunt zeker lijfstraffen.

Echt, dit is geen stoer verhaal maar een enorme blunder #-o

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 21, 2006 11:31

Niet goed te praten, maar als jouw wagen net wat harder loopt dan degene voor je, dan ga je toch inhalen.Leve de begrenzer, goed plan! En aan punt 1 maakt niet alleen de vrachtwagenchauffeur zich schuldig (ik stigmatiseer: Duitse merken) , alleen is het een heel stuk akeliger als 30 ton naar links komt zetten dan anderhalve :wink:
+

Bedoel bij punt 2 vooral bumperkleven met 20 ton, achter een personenauto met kinderen op de achterbank, die toch geen meter harder kan vanwege de verkeersdrukte. Dan zou een paar meter afstand wel gewenst zijn...
ivm punt 3: als er voor mij iemand 100 doet op de snelweg, en ik 120, dan ga ik inhalen ja. Maar wat is het nut ervan een andere vrachtwagen in te halen, omdat de jouwe 0.5 km/u sneller kan ? En daardoor een kwartier lang de linkerstrook bezet te houden tegen 90 km/u ?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”