Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

Spuiten buitenspiegels

vr feb 17, 2006 11:05

Mensen,

Ik ben al geruime tijd opzoek naar gespoten buitenspiegels voor mijn 33 type 3 in grijs (681); dat zoeken wil wel vlotten maar het vinden een stuk minder :sad: ( Ben erg benieuwd hoe de spoiler gaat staan Luc!!) . Ik vraag me daarom af of het mogelijk is om van de standaard (niet gespoten) buitenspiegels, mooie gespoten spiegels te maken? Kunnen die net zo mooi worden als de originele meegespoten spiegels?

Als dat kan, hoe doe ik dat opdat het mooi wordt en vooral, wat heb ik nodig (behalve wat verf en waarschijnlijk lak?)

Ciao,

Steven

RG

RE: Spuiten buitenspiegels

vr feb 17, 2006 11:53

Hee Steven,

Is prima zelf te doen, maar het hangt natuurlijk wel van jou spuit-kwaliteiten af. :wink:
Als je dit nog nooit gedaan hebt, zou ik wel eerst even oefenen op iets anders, om een beetje gevoel te krijgen voor de juiste afstand tot het te spuiten voorwerp en de dikte van de aan te brengen laag/lagen.

Verder ff schuren en ontvetten, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al wel bedacht. :wink:

MarcoSprint
Full Member
Full Member

vr feb 17, 2006 12:16

Is heel goed zelf te doen. Inderdaad goed ontvetten en licht schuren en dan een goede primer voor kunstof er op spuiten en daarna met originele lak spuiten. Let goed op dat je spuit in een droge ruimte met niet teveel stof in de lucht. Ik heb mijn spiegels aan touwtjes opgehangen aan de verstel hendeltjes. Als je ze dan spuit kun je ze gelijk in één keer helemaal spuiten. Je kunt gerust meerdere lagen spuiten en eventueel aflakken met een transparante lak. Ik heb zelf verf van MOTIP gebruikt. Succes er mee
In bezit van Alfa 156 1.8 ts 16v SW uit 2004. Eerder een 33 1.5 QV uit 1986 ,een Alfasud Sprint 1.5 Veloce uit 1983, een 33 1.7 16v uit 1994 en een 146 1.6ts 16v uit 2000 gehad

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 17, 2006 17:14

He RG! Alles lekker?!!

Mijn spiegeltjes hebben wel een aandachtsbeurtje nodig namelijk, wel een leuk.makkelijk projectje, mits ik dat spuiten onder de knie krijg! Ik heb iig de beschikking over een goede spuitcabine met alles erop en eraan, dus daar leg het nie aan!

Kunnen we hier een slotje op mikken, en gaan we samen door naar de gezocht rubriek!!

Terug naar “Algemene Technische vragen”