Emilio
Guru
Guru

105 tank

wo feb 15, 2006 19:46

Ik probeerde vandaag mijn bezine tank te monteren. Helaas, de hals komt klem te zitten in de tank opening waardoor ik em niet kan laten zakken.
Echter, deze tank heeft er niet in gezeten, maar heb ik gekocht als vervanging van de tank die er in zat en defect was.
De oude tank is reeds door de oud-ijzer boer verschrot. Ik kan ze dus niet vergelijken.

Mijn vraag dus: zit er veel verschil in de hals van de verschillende 105 tanks (berlina, bertone, spider, giulia) ????

En kan het dus zijn dat ik een verkeerde tank heb?
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: 105 tank

wo feb 15, 2006 20:21

Ik weet dat de tank van een spider kan worden aangepast voor een Bertone. Misschien dat daar iets fout is gegaan.

Vergeet niet dat het terug plaatsen van een Bertone tank een klote klus kan zijn.

Maak even een foto van de tank, dan kunnen we het beoordelen.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Andretti Molletti

wo feb 15, 2006 20:49

bij bv een spider of berlina tank wordt doorgaans de vulhasl erafgezaagd en de originele met een stuk slang en skangklemmen terug geplaatst...

Ik heb evt nog wel een bertone vulhals...

Eric
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 15, 2006 21:43

Ook in Bertones zijn verschillende soorten benzine tanks gebruikt, lijkt het.
Ik heb onlangs de tank in mijn Bertone (schroefdop) vervangen door een uit de donor Bert (bajonet dop) en die had een hals die een centimetertje langer was...
Resultaat: Urenlang knoeien om die tank erin te krijgen, en nu iedere keer een knoeiboel bij het tanken omdat het vulpistool er niet lekker in wil. :?
SCARB 00694

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: 105 tank

wo feb 15, 2006 21:46

Ook in Bertones zijn verschillende soorten benzine tanks gebruikt, lijkt het.
Ik heb onlangs de tank in mijn Bertone (schroefdop) vervangen door een uit de donor Bert (bajonet dop) en die had een hals die een centimetertje langer was...
Resultaat: Urenlang knoeien om die tank erin te krijgen, en nu iedere keer een knoeiboel bij het tanken omdat het vulpistool er niet lekker in wil. :?
Doorzagen dus.. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”