jer
Full Member
Full Member

Re: RE: wat een ...

di feb 14, 2006 11:27

Een tip voor als je niet rustig kunt blijven en last hebt van een kort lontje.... plak zo'n "tegenzinloosgeweldlieveheersbeestje" op je binnenspiegel.... zodra je in je spiegel kijkt weet je het weer.... rustig blijven.
dan moet je oppassen dat je geen boete krijgt voor het belemmeren van je zicht in je spiegel.........ennuh ik heb altijd de neiging insecten in mijn auto gelijk dood te slaan, dus voor mij helpt het niet zo, maar zit zelf 8 uur per dag in het verkeer en zie genoeg domme acties, het enige dat ik doe is eigelijk lachen, agressie helpt toch niet
insta: @Black_dragon_159sw

159 1.8 mpi sw Daily
147 1.6 TS
33 1.7i 8v ProjectAR33

#33 1.3s #146 1.4 #146 1.6 #156 1.8 sw

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: wat een ...

di feb 14, 2006 11:36

Zelf word ik een beetje moedeloos van de lui die invoegen en uitvoegen alsof het hun laatste kans is. Zodra de blokken beginnen driect invoegen of uitvoegen en dat gaat dan niet dus maar op de rem. Heb een paar jaar dagelijks de van Brienenoord gereden en na de brug komen de hoofdrijbaan en paralelbaan bij elkaar. Daar staat altijd file doordat iedereen direct gaat wisselen van baan, terwijl ze nog 3 km de ruimte hebben.
Ook zoiets ergerlijks is het er niet tussen laten. Gewoon ritsen. Dat is echt heel lastig.
Een beetje constante snelheid rijden, ook erg moelijk. Rij regelmatig op een 80 km strook bij Overschie en zet daar de auto op cruisecontrol (82 km/h) Je rijdt echt iedereen voorbij en je ziet de hele tijd een soort jojo effect om je heen.

En zo kan de lijst wel verder gaan.

Algemene probleem is denk ik egoisme gecombineerd met gebrek aan inzicht. Ik wil er als eerste zijn en als het niet past dan toch maar wel doen!

Enige dat helpt is je er niet druk om maken (maar dat lukt niet altijd :twisted: ).

Groet,

Rob

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 14, 2006 23:55

Even relativeren...........we doen allemaal wel eens iets wat achteraf bekeken toch eigenlijk niet kon of in ieder geval niet echt netjes was, toch?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 15, 2006 00:05

Vandaag had ik bijna prijs... ik kom uit een straat van rechts (voorrang) op een 30 km/h weg. Krijg ik een Seat Arosa met een bijzonder forse vaart (eerder 60 dan 30) bijna naar binnen. Dus ik toeter, klaar. Denk je dan. De man in de Arosa besluit hierop om erg dicht op mijn bumper te gaan zitten, het zou me wat. Op een gegeven moment sla ik linksaf, naar de supermarkt, en ik kijk nog eens om. Ik zie de Arosa stoppen en omkeren. Waarom? Omdat ik omkeek? Geen idee. Dus ik parkeer bij de supermarkt, stap uit, en jawel: daar is de Seat, blijft ongeveer 50 meter van me af staan (het is al donker, hij staat achter wat geparkeerde auto's, dus kenteken onzichtbaar). Bestuurder staart me aan, ik wandel de supermarkt binnen. Nu rijdt de Seat langzaam naar mijn auto toe (kenteken nog steeds buiten zicht) en ik verwacht ieder moment dat de bestuurder uitstapt om even een deuk te trappen of zo. Kennelijk heeft-ie door dat ik nog sta te kijken, of hij komt tot zinnen (of hij wou alleen naar mijn 75 kijken natuurlijk :roll: ) en rijdt toch maar weg. Eenmaal terug uit de supermarkt is de 75 onbeschadigd en de Arosa weg. Het is een voorval van niks, maar tegenwoordig gaan mensen al op de vuist om minder... Maar goed, uiteindelijk niks gebeurd, al vraag ik me serieus af wat die man nou eigenlijk dacht te gaan doen toen-ie omkeerde... :?:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 15, 2006 08:46

ik heb vanochtend kilometers achter een SUKKEL aan moeten rijden die 40 reed op een 80 km weg, dan weer accellereerde en dan als er een tegenligger aankwam, hard remde en helemaal aan de kant ging rijden, iedere keer Ik werd hem echt spuugzat dus deed ik mijn groot licht maar aan.

ik overweeg een 105mm kanon op mijn bertone.
.
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

wo feb 15, 2006 09:43

Al vraag ik me serieus af wat die man nou eigenlijk dacht te gaan doen toen-ie omkeerde... :?:
Waarom heb je het hem niet gevraagd?
Je hoeft er niet met veel stampij naar toe te gaan. Je kunt ook rustig naar hem toelopen en vragen of er iets is?
Doe ik wel. Meestal loopt het af met een handdruk en dat je allebei beseft dat je niet lekker bezig bent.
Uiteindelijk hou je er een iets beter gevoel aan over :wink:
(of je moet een tik op je bole ogen krijgen) :roll:

Ennnn als ik vind dat iemand eng doet (zoals achtervolgen) dan zorg ik dat ik wel zijn nummer noteer. :idea:

Bertone1

wo feb 15, 2006 14:45

Ik heb jaren terug eens iemand van z,n fiets gereden met m'n 75. Ik trok op uit een
straat van rechts, 's avonds, en de man had geen licht. Valt van schrik van z'n
fiets (beiden geen schade) en wil aan de passagierszijde verhaal halen.
Ik doe het raam open en de man wordt vreselijk kwaad omdat ik m'n middelvinger
opgestoken zou hebben. Niet dus, ik deed het portierraam open (in het plafond).
Hij kalmeerde pas toen ik hem had laten zien dat daar toch werkelijk de raam-
schakelaars zaten.........

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 15, 2006 15:05

Erg herkenbaar dat met die plafondschakelaars.. :roll:

ciclista
Guru
Guru

wo feb 15, 2006 17:44

hem echt spuugzat dus deed ik mijn groot licht maar aan.

.
He, bertone rijders zijn bejaarden, dus zo bedreig je het imago!

weet je zeker dat het een hem was?
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 15, 2006 20:28

hem echt spuugzat dus deed ik mijn groot licht maar aan.

.
He, bertone rijders zijn bejaarden, dus zo bedreig je het imago!

weet je zeker dat het een hem was?
Lees zijn eerdere posts in dit topic maar Mark,dan weet je genoeg over zijn rijstijl en houding in het verkeer..................

Andretti Molletti

za feb 18, 2006 12:51

idd Co ;)

Excuseer dat ik vaak geniet als ik in een Alfa rij .. als ik dat zo lees dan is het kommer en kwel voor een aantal hier... :?

Raimon
Guru
Guru

za feb 18, 2006 13:06

Het is niet het Alfa rijden, maar het deelnemen aan het verkeer op zich dat kommer en kwel is....
156 SW 1.9 JTD

Andretti Molletti

za feb 18, 2006 13:09

nogmaals sorry...

:lol:

Dwars

za feb 18, 2006 14:05

Nederlanders kunnen niet autorijden.
Klopt als een bus helaas; Ik zit heel veel op de weg, meestal op de motor 8) in Nederland omdat ik dat gewoonweg sneller ter plekke ben en weiniger last heb van file's en zelden parkeerproblemen heb. Denk dat er wel gemiddeld elke dag een "koekblikker" me een dwarsleasie wil bezorgen :cry: door simpelweg niet uit hun doppen te kijken, geen voorrang verlenen, snelheid niet kunnen inschatten etc. en ow ja richtingaanwijzers zijn die ook uit de mode :? Al verscheiden keren meegemaakt dat ze me ondanks een hele kerstboomverlichting niet opmerken; op dat moment redeneer ik jij wil me dood hebben en schup als ze binnen afstand komen met alle plezier z'n spiegel eraf of zet me "rallyboots" rustig in je deur. Helpt altijd :twisted: Daarbij ben ik normaliter echt een beschaafde verkeersdeelnemer die zelfs als een van de weinigen binnen de bebouwde kom nooit te hard rij en zelfs stop voor een zebrapad waar mensen proberen over te steken. (want dat laatste schijnt ook uit de mode te zijn)

Als het weer het niet toelaat om te 2 wielen, neem ik meestal me 2CV en tuf ik rustig aan (max 100 op de snelweg) met het verkeer mee en pas me aan de snelheid van het overige verkeer aan. Die keer dat ik een vrachtwagen daarmee durf in te halen zit er alweer een lease-slopel of volksauto gelijk op me bumper. Ik zwaai dan altijd vriendelijk zo van ik kan nie harder :mrgreen:

In het buitenland met de AR zit ik vooral in Duitsland goed door te tuffen (160-180) en daar vallen de capriolen van me landgenoten het meeste op. De gemiddelde buitenlander kan al helemaal de NL (Nur Links) sticker met de sleurhut erachter wel afschieten. kom je aankakken met 160+ trekt er wel altijd de een of ander sukkel z'n sleurhut naar de linkerbaan (op een 3 baansweg, waar ie helemaal niet komen mag trouwens) en moet je vol in de ankers. En het is ook altijd een nederlander, aanpassen aan de rest of omgeving is ons vreemd. Hier is het ieder voor zich....................................helaas :!:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”