hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Olczyk uit Belgie - Rechtzaak tegen Alfa Forum members!?

wo feb 15, 2006 11:25

Opmerkelijke zaak die ik tegenkwam op www.alfabb.com
http://www.alfabb.com/bb/forums/showthr ... 084&page=5

Een zekere heer Olczyk uit Belgie (van www.classicscars.com?) is bezig om forum leden van het Amerikaanse Alfa forum voor het gerecht te dagen (en te suen voor $300.000,- ) omdat hij zich 'beledigd' voelt.

Kent iemand deze persoon? Als je de post van hem leest lijkt het me een klein kind dat zijn gelijk probeert te halen. Niet echt representatief voor het Alfa gevoel lijkt me.

Rockcity
Advanced Member
Advanced Member

RE: Olczyk uit Belgie - Rechtzaak tegen Alfa Forum members!?

wo feb 15, 2006 11:27

Da's ook een manier om fondsen voor de aanschaf van een mooie klassieker te verzamelen! :wink:
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 15, 2006 11:29

Deze persoon (via Google):
Phil, Olczyk
20B Cantecroy
Braine L Halleud, 1420,
BELGIUM
+33 141387500, Fax: +33 141387501
noc@verio.fr

En vervolgens wordt ie in een ander topics er nu volledig doorheel gehaald..
http://www.alfabb.com/bb/forums/showthr ... 087&page=2

Volgens mij is hij zelfs de schrijver van 'het' TZ boek:
Afbeelding

What's wrong with this guy - om leden van een forum voor het gerecht te gaan dagen. Ego?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 15, 2006 11:52

Als die man zo zwaait met processen, zou ik maar uitkijken met z'n persoonlijke gegevens hier te posten. Dat zou ook wel eens in het verkeerde keelgat kunnen schieten :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Jorix

wo feb 15, 2006 12:04

@Michel: gelukkig is iedereen hier zelf verantwoordelijk voor hetgeen ie op het forum plaatst. De SCARB zal dus nooit of te nimmer iets te verwijten vallen 8)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 15, 2006 12:10

Weet ik, ik bedoel het ook als een goede raad voor Hagen111 :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 15, 2006 13:59

Ook de forum administrators zijn door deze persoon aangeklaagd voor het niet weghalen van de posts volgens mij.

Daarnaast ben ik van mening dat wat deze man heeft gedaan ons allemaal raakt - aangezien een forum mede bedoelt is om meningen (ook waar je het zelf niet mee eens bent) te delen en waar een administrator of moderater bepaalt wat wel of niet acceptabel is.

Een rechtzaak past daar niet bij - hoe oneens je het ook kan zijn met iets.

Mvg,
Hans

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 15, 2006 14:21

Laten we eerst eens kijken hoe het precies daar afloopt.. Stu Schaller (een van de aangeklaagden) is als ik het Alfabb forum nalees ook niet een type wat zo maar open staat voor andermans mening en erg overtuigd is van zichzelf. e.e.a. nalezend zijn het 2 kleine kinderen die vechtend over straat rollen.

Zijn er in nederland mensen die deze man kennen en de beweringen vanuit USA kunnen onderschrijven?? De topics daar nalezend gebeuren er wel rare dingen, auto`s te koop aanbieden die niet van hem zijn, auto`s te koop die al lang verkocht zijn etc. Misschien gewoon een slecht bijgehouden site?

Er zijn wel wat kanttekeningen te plaatsen bij het hele verhaal...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Olczyk uit Belgie - Rechtzaak tegen Alfa Forum membe

wo feb 15, 2006 14:39

gelukkig is iedereen hier zelf verantwoordelijk voor hetgeen ie op het forum plaatst. De SCARB zal dus nooit of te nimmer iets te verwijten vallen 8)
Eeeuh Jorix ik ben bang dat dit niet helamaal opgaat. In sommige gevallen moet eem webmaster ingrijpen. Daarvoor zijn ze ingesteld. En als ze dit niet doen kunnen je aansprakelijk gesteld worden.
Er zijn voorbeelden van...
(bijv. bij Geenstijl wordt veel ingegrepen ook vanwege eventuele aansprakelijkheid)

En je kunt je zelf nooit uitsluiten voor aansprakelijkheid d.m.v. een regelement of bordje bij de deur.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

wo feb 15, 2006 15:49

Aikon slaat de spijker op de kop, als een discussie "doorettert" (om het zo maar even te noemen) en er wordt niet ingegrepen door de beheerders kan dit gevolgen hebben (nalatigheid en/of verwijtbaarheid).
Nu zal het in ons kikkerlandje wel loslopen maar ja in de USA claimen ze elkaar helemaal gek. :?
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Jorix

wo feb 15, 2006 15:49

@aikon: Dat is deels waar; Het is (bij mijn weten) in Nederland zo dat je eerst gesommeerd wordt via een advocaat, de rechter of het MDI (en/of andere groepen met te lange tenen) om teksten en andere content te verwijderen binnen een schappelijke termijn. Reageer je vervolgens niet en laat je de gewraakte content staan, dan pas ben je strafbaar bezig. Daarbij komt ook nog dat de moderators en webmaster geen contract hebben bij de SCARB, dus sowieso niet persoonlijk aansprakelijk gehouden kunnen worden... 8)

Over het gebeuren op alfabb.com denk ik dat die Olcyk gewoon probeert om via de Amerikaanse sue-cultuur z'n gelijk te halen...

Greetz,
Jorix

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo feb 15, 2006 16:06

Over het gebeuren op alfabb.com denk ik dat die Olcyk gewoon probeert om via de Amerikaanse sue-cultuur z'n gelijk te halen...

Greetz,
Jorix
En dat is hem volgens mij ook gelukt http://www.alfabb.com/bb/forums/showthread.php?t=21084
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

164 Q4

wo feb 15, 2006 16:51

Lijkt me toch heel erg moeilijk want wie zegt dat hij is wie hij zou moeten zijn. Ok, via het IP adres kun je er wel achter komen waar de PC staat maar niet wie er nu ook daadwerkelijk achter zat. Het kan de buurjongen van 11 jaar wel geweest zijn en die lijkt me heel lastig te vervolgen. Dus wie zal het zeggen.

Groeten Geert (of Henk, of Johan, of Peter....)

ciclista
Guru
Guru

wo feb 15, 2006 16:58

Ik vind de zoektocht naar ATS naafdopjes beduidend interessanter...
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”