Een van de vorige eigenaren van mijn pas gekochte 90 V6 heeft de auto jarenlang dagelijks gebruikt. Alle rekeningen zitten er nog bij en er is 1 rekening van meer dan 5000


Het is natuurlijk wel het plan om zelf aan de wagen te sleutelen, dat is ook een groot deel van het plezier ervan. Ik doe momenteel ook een opleiding oldtimer restauratie waar natuurlijk ook mechaniek aan bod komt, maar om nou meteen zelf een spanrol en distributieriem te gaan vervangen, lijkt me nogal riskant. Een revisie van een rembekrachtiger, vervangen achterlicht, plaatsen wielkastkappen enz. zouden geen probleem mogen zijn, maar dan moet je wel eerst onderdelen inslaan en die zijn ook niet gratis natuurlijkBen je zelf niet handig? Als je zo`n auto dagelijks wil gaan inzetten moet je wel rekening houden met behoorlijke werkplaatstarieven. Geen probleem als geld niet echt een rol speelt, maar wel als je voor ieder ongemak naar een specialist moet. Mijn dagelijks vervoer is een Alfetta en als ik alles wat ik heb gerepareert door een garage had moeten laten doen dan was het een behoorlijke financiele aderlating geweest.
Een van de vorige eigenaren van mijn pas gekochte 90 V6 heeft de auto jarenlang dagelijks gebruikt. Alle rekeningen zitten er nog bij en er is 1 rekening van meer dan 5000gulden aan onderdelen en werkzaamheden. ( uitlaat, distributie en weet ik al niet wat nog meer ) Wel iets om rekening mee te houden wellicht. Het is niet altijd rozengeur en maneschijn.
Mjah, ik zou het op zich best zelf willen doen en ik denk wel dat ik er handig genoeg voor ben, maar de gevolgen zullen wel desastreus genoeg zijn als je een distributieriem fout installeert?Tja kosten? Onderdelen zijn niet duur. D.w.z. normale prijzen voor remslangen, blokken, distributieriem, etc. Mechanische riemspanner kost iets van 130 euro! (Is eigenlijk niet nodig, de handige doehetzelvert legt de bestaande hydrolische droog. Simpel karweitje, enkel wat gaatjes dichtlassen.)
Maar in jouw geval komt er natuurlijk veel arbeidsloon bij.En hoeveel, daar durf ik echt geen slag naar te slaan.
Ja!Mjah, ik zou het op zich best zelf willen doen en ik denk wel dat ik er handig genoeg voor ben, maar de gevolgen zullen wel desastreus genoeg zijn als je een distributieriem fout installeert?![]()
Ik ben een beginnend sleutelaar zullen we maar zeggen die toch maar zes uur per week opleiding is gaan bijvolgen om domme dingen te vermijden. Ik ben momenteel pas begonnen met het onderdeel "auto-mechaniek", heb al carrosserie, demontage, etc achter de rug en heb al veel opgestoken.Ja!Mjah, ik zou het op zich best zelf willen doen en ik denk wel dat ik er handig genoeg voor ben, maar de gevolgen zullen wel desastreus genoeg zijn als je een distributieriem fout installeert?![]()
dat kun je wel zo stellen!
![]()
![]()
Maar ik maak eigenlijk uit jouw posts op dat je geen sleutelaar bent?Heb ik het mis? Als je er aardigheid in denkt te hebben, moet je dat echt gaan doen! bespaart bij 'die oude brikken' veel geld en geeft veel voldoening. Ik denk dat als je zelf sleutelt, je voor weinig geld erg veel aut rijdt.
![]()
Maar als je alles laat doen.......dan zou ik geen GTV6 willen rijden denk ik.
![]()
Terugkomend tot de kern: jouw verhalen lezend lijkt mij dit een goede GTV6. En Juultje kan dat vast gaan bevestigen.
Dat is het hem net, een goeie bekerhouder zie je niet zitten als hij gesloten is, ik denk eerder aan die amerikaanse varianten waar je een hele emmer in kan zetten, en dan heb je er meestal nog wel minstens zes ookIk begrijp niet wat er tegen bekerhouders is...
In mijn 156 mis ik die dingen behoorlijk!
Zeker omdat de yellow arches mijn tweede grote hobby is.
Het is slechts één van m'n droomwagens hoor, ik ben nog lang niet klaarBedenk wel als je je droomauto koopt dat er niets meer te dromen over is.Ik zou zoiets als 2e auto gaan inzetten. Desnoods in de goede maanden GTV gaan rijden en voor de winter een oud Japans gebakje. Dat hoeft niet eens veel meer te kosten.
Mee eens. En aan de foto`s te zien is hij dat ook. Over de prijs valt ALTIJD te onderhandelen. Het licht er maar net aan hoe graag iemand hem wil verkopen of hoe graag iemand hem wil kopen. Kwestie van de langste adem. Ik zou persoonlijk geen punt meer maken over een paar 100 euro bij zo`n prijs. Blijft over het feit dat je hem dagelijks wil gaan inzitten. Bij zo`n nette, onverprutste roestvrije auto is dat toch wel zonde hoor. Vooral met pekel en sneeuw. Dan zal hij er na een jaar wel sporen van roest gaan vertonen. In de betere maanden is dat niet zo`n probleem. Regelmatig wassen en goed in de wax zetten hoort er dan wel bij. Je moet er wel wat voor over hebben. Het vergt meer inspanning dan een moderne, verzinkte auto. Succes met je beslissing.Ale de auto in een goede staat van onderhoud is, echt roestvrij, en optisch heel netjes
dan is hij volgens mij de prijs meer dan waard
Daar zit het 'm juist in, in meende dat in de advertentie al zoiets stond dat hij de auto niet kwijt hoefde.Mee eens. En aan de foto`s te zien is hij dat ook. Over de prijs valt ALTIJD te onderhandelen. Het licht er maar net aan hoe graag iemand hem wil verkopen of hoe graag iemand hem wil kopen.