Is even een vraag die bij me op kwam: heeft 1 van jullie deze bolide(s) in bezit of in bezit gehad? Zijn beide lease-auto's van m'n vader geweest en ik ben benieuwd naar hun verdere historie!
Herinneringen Alfa Rosso 75 TS: het lekker "meedoen" op de linkerbaan op de Autobahn. Laat die dure Bimmers en Mercs maar naar de 240-250 draven, de Alfa kon dan lekker aansluiten met 220 op de teller (en skibox op dak....). Heerlijk rij-ijzer volgens m'n vader, jammer genoeg nooit zelf in gereden. Heeft er 1 keer een noodstop mee gemaakt met als resultaat vierkante voorbanden, sindsdien ABS een must. De auto heb ik nog 1 keer gezien in Den haag, geparkeerd aan de Koninginnegracht.
Herinneringen Alfa Rosso 164 TS: met de 164 TS L, volledig origineel, naar verschillende DTM wedstrijden. Heerlijk beschaafd tussen al die Duitse mafkezen met te kleine velgen en te brede banden... Ook op wintersport een heerlijke wagen, hoewel minder fel dan de 75 TS. Twee grote dingen gehad: m'n moeder die 'm een keer op een, in het verlengde van de rijbaan liggende drempel heeft gereden met een gangetje van 70, voorwielophanging naar z'n gootje, ABS systeem volledig ontregeld en natuurlijk twee lekker rechter banden. Ook de "bekende" tik in de motor: vastloper.... In deze auto heb ik m'n eerste illegale kms gedaan, dat zegt genoeg.
Ik hoop ze op deze manier te kunnen achter halen!!!