bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Fiat Auto maakt winstje

ma feb 06, 2006 13:37

De 159 is geen evolutie, want compleet nieuwe bodemplaat/motoren etc, maar het gaat weer een stuk verder als de 156 met het behoud van enigzins zel
gelijkende styling etc. De prijs is i.d. stevig en succes staalt of valt of het premiumfeel daadwerkelijk wordt ervaren.

Men vangt het op met een 1.8MPI motor maar dat lijkt me echt onder de maat.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Fiat Auto maakt winstje

ma feb 06, 2006 15:30

2006 is het jaar van de omslag voor Alfa Romeo aldus Marchionne. FIAT verwacht in 2006 80-85.000 159's te verkopen en in 2007 wil men het doel behalen van 125-130.000. Marchionne spreekt over opstartproblemen van de productie en kwaliteit in 2005.

http://it.biz.yahoo.com/30012006/20/fia ... zione.html

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: Fiat Auto maakt winstje

ma feb 06, 2006 18:46

De 159 heeft in ieder geval binnen het Fiat concern een duidelijkere positie. Ten tijde van de intro van de 156 waren er ook de Lybra en de Marea, beide op ongeveer hetzelfde platform en zelfde motoren. Zelfs best leuke 2liter 5-cylinder, lekker geluidje. Nu is de Croma een heel ander concept, meer people mover, in echt trouwens best chique. Lancia heeft even niks in dit segment, wordt Lybra nog gemaakt?, dacht het al niet meer. Nieuwe Delta wordt waarschijnlijk net iets kleiner.

Marchionne verwacht groot deel van 159's als SW te verkopen, opschieten dus, laat ook zien dat Alfa niet voldoende engineering power meer heeft om introduktie gelijk te laten lopen, wat BMW met 3-serie trouwens ook niet lukt.

Wat groot manco in premiumfeel zal zijn is totale ontbreken van automaten, premiumsegment BMW, Audi en Mercedes kan aan bijna elke motor inclusief diesels een automaat leveren, typisch onitaliaans, en on-alfisti, maar als je volume wil halen, moet je kopers uit hun Passat weten te lokken. Ook voor US market onmisbaar. US wil V6, maar weer niet perse 4WD. Wordt dus moeilijk.

Wel sterk is redelijk brede aanbod aan diesels, typisch belangrijk in dit segment. In top van lease staan typisch de instapdiesels, 8V dus in geval van 159. Is sterk aanbod. Belangrijker dan 3serie, A4 en C-klasse klanten zijn dus de Mondeo, Passat en Vectra rijders, hoe krijg je die zover dat ze 4000 euro upgraden?
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

Re: RE: Fiat Auto maakt winstje

zo feb 12, 2006 14:14

Wat groot manco in premiumfeel zal zijn is totale ontbreken van automaten, premiumsegment BMW, Audi en Mercedes kan aan bijna elke motor inclusief diesels een automaat leveren, typisch onitaliaans, en on-alfisti, maar als je volume wil halen, moet je kopers uit hun Passat weten te lokken.
Automaten komen eraan -6 traps- voor elke motor behalve de 2.2 JTS, waarvan een Selespeed versie leverbaar wordt.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”