Tja, sinds mijn verhuizing zit alle info nog in dozen.... Dus ik moet jullie laten wachten, amar de cijfers van Dinky Boy geven al veel aan.
De P4/Q4's waren altijd 16v's, de 8v's werden 4x4 genoemd (1.3, 1.4, 1.7).
In Nederland zijn ze in ieder geval nooit als SW geleverd, dus je hebt een unieke auto.
Mijn Q4 SW staat nog niet op kenteken, ik ben hem fors aan het aanpakken, maar een Q4/P4 (hebben identieke 4wd techniek) is goed rijdbaar op dagelijkse basis hoor.
Het enige nadeel zit hem in het schudden (wringen) van de aandrijflijn bij bochten die je met een maximale stuuruitslag neemt. De visco 'denkt' dan dat er wielslip is en gaat blokkeren. Je kan overigens een schakeling maken waarmee je je 4wd uit kan schakelen, dit ga ik in mijn Q4 bouwen,
Qua praktische bruikbaarheid... De koffervloer van een Q4 ligt zo'n 15 cm hoger dan de vloer van een gewone SW, minder praktisch dus, maar de 4wd compenseert dit weer met een dosis plezier (grip). Verder rijdt de Q4/P4 als een reguliere 33.
Een RDW inportkeuring is ook geen probleem.
Bij vragen hoor ik het wel, ja kan mijn Q4 Sw ook bezichtigen in het zonnige zuiden van Nederland
