wo feb 08, 2006 16:19
Hoi,
Bedankt voor alle steun, ik waardeer het!
Maar ik ben nog veel achterstallig webonderhoud verschuldigd, dus het is voorlopig even in orde.
De hoge bandbreedte (afgelopen maand zo'n 2GB) wordt mede evroorzaakt door:
- enorm veel overtollige code (site is met CuteSitebuilder gemaakt en dat is een drama). Een boel pagina's zijn inmiddels door mij vervangen door kale html, dat scheelt bij ophalen van een pagina ongeveer 50% van de data...
- werkplaatshandboeken (zip files) die bestaan uit losse GIF plaatjes. Deze zouden een keer moeten worden geconverteerd naar pdf, dan zijn ze veel kleiner (en handzamer)
Mijn idee was om een SQL database te maken met een aantal tabellen bijv.:
* persons (NAW gegevens, e-mail, nationaliteit etc)
* 75 types (uitrusting, prestaties)
* engines (motortypes)
* registrycars (de geregistreerde 75's, bouwjaar, chassisnr etc, eigenaar)
En de site op te bouwen als in php. Dat maakt zelf de html, afhankelijk van parameters.
Dus o.a. een eenmalige definitie van stijlen, en niet bij elke regel opnieuw (kijk voor de grap maar eens op de site en klik met de rechter muisknop op 'bron weergeven' dan zul je zien dat er heeeeel veel dubbel in staat..)
En ook de mogelijkheid om on-line aan te melden waardoor er automatisch een member pagina wordt gecreëerd waar je een vast aantal foto's van een maximum formaat en wat tekst op kunt zetten, vergelijkbaar met bijv. marktplaats.
En dan uiteindelijk delen van de site beperken voor members, nu maakt jan en alleman er gebruik van en dat drijft de bandbreedte ook onnodig op.
Mochten er belangstellenden zijn die in deze materie thuis zijn en mij willen helpen, heel graag! Liefst omgeving Doetinchem - Oldenzaal (praktisch). Ik heb me voorgenomen dit jaar de boel recht te trekken, ik hoop dat het lukt.
Arjan
Arjan Cats
166 3.0V6 24V Dist. Sportronic '04
Guilietta 1.4T MA '11
75 2.5QV '86