Bradwurst
BraTwurst !
Volgens mij weten de Duiters het zelf nietBradwurst
BraTwurst !
Ze moesten toch ook nog iets bewaren voor de facelift, die wel ergens in 2010 zal komenVind dat men er zich met de achterkant wat makkelijk vanaf heeft gemaakt. Daar moest toch meer mee te doen zijn.
Tja daar lijkt het wel op wat betreft scoops en eerste tekeningen. Beetje vreemd eigenlijk. Wat mij betreft hadden ze een jaar of 3 geleden twee interpretaties hoe de toekomst voor alfa eruit ging zien, nl de brera en de 8C. Allebei schitterende wagens maar de brera strak, modern en enigszins gemeen kijkend en de 8c ronde klassieke en lievere lijnen. Allebei schitterend maar naar mijn mening wel verschillend. Nu gaan ze met de productieversie van de brera, de spider en de 159 door op het concept van het studiemodel brera en willen ze de opvolger van de 147 weer stijlelementen geven van de 8c..... Als het maar geen allegaartje wordt dan.....Qua design borduurt de 159 nog voort op de 156. Ik verwacht dat de 147 opvolger, welke volgend jaar komt, het over een
heel andere boeg gaat gooien (8c details).
Nee... komt wel goed met dat allegaartje... De 'kleine' Alfa dan voortbordurend op die 149 (a la 8c) en dan zijn er mooi twee stromingen. Wat mij betreft hoeven niet alle modellen op elkaar te lijken, het zgn. familie-gezicht van vele automerken vind ik juist weinig onderscheidend en weinig aantrekkelijk.
Dat denk ik ook, zeker als de 159 niet zo'n groot succes wordt als men van te voren had verwacht. Kan liggen aan de prijsstelling, aan de GM motoren of aan het gewicht. Maar misschien wel net zoveel aan het design, dat wel moderner maar niet per se fraaier is als dat van de 156. Aan de andere kant, er zijn ook weer (Duitse) merken, die juist erg succesvol zijn met het 30 jaar lang verkopen van hetzelfde evoluerende model...Qua design borduurt de 159 nog voort op de 156. Ik verwacht dat de 147 opvolger, welke volgend jaar komt, het over een heel andere boeg gaat gooien (8c details).