jerome07

preview nieuwe zoekmachine

di jan 24, 2006 12:08

Hallo Allemaal

Een tijdje geleden moest ik weer eens een nieuwe auto kopen. Wat mij opviel is dat het met de huidige zoeksites niet mogelijk is om nieuwe auto's te selecteren op basis van kenmerken net als dat het bij occasions wel het geval is. Ik ben daarom zelf aan de slag gegaan en heb een zoekmachine gebouwd voor nieuwe auto's waarbij dat wel kan. Het project is een beetje uit de hand gelopen, maar heb ik nu een zoekmachine die een aantal mogelijkheden heeft die je bij geen enkele andere zoekmachine aantreft. Ik heb hem op de volgende URL gezet:

www.autokeuze.nl

De website bevindt zich nog in de preview-fase en is nog niet helemaal af. Officieel staat hij ook nog niet live. Wel geeft de preview een goede indruk van wat de zoekmachine kan.

Ik ben nu natuurlijk heel benieuwd wat mensen er van vinden en of ze er gemakkelijk mee uit de voeten kunnen. Uiteraard zitten er ook vrij recente gegevens in voor alle Alfa's in. Die kun je snel vinden door te zoeken op merk, of met "snelzoeken" (rechts boven in het scherm). Je kunt van nieuwe modellen ook meteen zien wat er allemaal leverbaar op is. Zoals gezegd, hij is nog niet af maar dus alle suggesties voor verbeteringen en toevoegingen (of meldingen van eventuele fouten) zijn uiteraard zeer welkom!

groeten,
Jeroen

ciclista
Guru
Guru

RE: preview nieuwe zoekmachine

di jan 24, 2006 18:10

Best leuk opgezet. Het is even zoeken in de invulschermen, maar dat went snel. Ben zelf gecharmeerd van de zoekopties van autoscout24 - uitgebreid. In grote lijnen zit hier wel hetzelfde in.

Zoiets was er inderdaad nog niet echt, maar hoe ga je dat allemaal bij houden?
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

di jan 24, 2006 18:19

zo das knap :shock:

alleen hij klopt niet... de 159 is al wel getest op veiligheid en bekroond met 5 sterren ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di jan 24, 2006 19:43

ziet er goed uit en werkt makelijk. Veel succes met de site
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

jerome07

Re: RE: preview nieuwe zoekmachine

do jan 26, 2006 00:03

zo das knap :shock:

alleen hij klopt niet... de 159 is al wel getest op veiligheid en bekroond met 5 sterren ;-)
Bedankt voor de tip. Ik zal het snel aanpassen. De gegevens die er in zitten zijn van december 2005. Vanaf 4 februari zitten er 100% actuele gegevens in de site.

therealjefke
Newbie
Newbie
Contacteer: Website

do jan 26, 2006 09:57

Ziet er goed uit...

Vraagje, waar haal je de autogegevens? Ik ben ook op zoek naar een db met recente autogegevens...
75 2.0 TS - 164 3.0 V6 qv - 156 Jtd + 156 sw GTA - www.therealjefke.be

jerome07

Re: RE: preview nieuwe zoekmachine

do jan 26, 2006 17:21

Ziet er goed uit...

Vraagje, waar haal je de autogegevens? Ik ben ook op zoek naar een db met recente autogegevens...
Ik gebruik zelf JATO (www.jato.com). Neem een stevige zak geld mee, maar dan heb je ook wat.

Andere mogelijkheden zijn RDC (www.rdc.nl) of Autodisk (www.autodisk.nl).
AutoDisk is veruit het goedkoopst (ongeveer 6.000 euro op jaarbasis), maar ook het minst gedetailleerd.
RDC zijn zo klantonvriendelijk dat ze niet eens de moeite nemen om een offerte te sturen.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”