Ik heb me net geregistreerd op dit forum omdat het me wel een goeie bron van informatie en het ideale forum leek om deze vraag te stellen.
Ik ben dus op zoek naar een mooie GTV6 en vroeg me af wat dat nu moet kosten, Ik heb al vele advertenties bekeken en zoals dat wel meer is bij youngtimers, variëren de prijzen sterk (tussen de 1000 en de 9000 euro).
Wat ik graag had geweten is wat nu een eerlijke prijs is voor een mooie, roestvrije GTV6 uit '86 of '87 met ongeveer 100000km op de teller en die netjes zijn beurten heeft gehad (al dan niet met onderhoudsgeschiedenis bij).
De modellen die ik op het oog heb zijn op het eerste zicht nog in originele staat en hebben een net lederen interieur, in één geval gaat het om een Grand Prix versie. Ik ben natuurlijk nog niet naar de wagen gaan kijken dus of hij nu effectief roestvrij is, weet ik niet (lijkt me een hele prestatie bij een alfa uit de jaren '80

Als iemand me ook een richtprijs zou kunnen geven voor een ietwat oudere gtv6 (ongeveer '80-'85) met stoffen interieur en wat gebruikelijke problemen zoals redelijk hardnekkige roest in de voorste wielkasten en reservewiel uitsparing, beschadigde deurrubbers, ... zou dat natuurlijk ook heel handig zijn, heb ik meteen een mooie basis tot vergelijken

Ik ben me natuurlijk al wel wat aan het inlezen, maar het gaat vooral om US sites - oa. alfagtv6.com - en die richtprijzen zijn natuurlijk niet representatief voor de benelux.
Ik ben trouwens belg (ik hoop dat het me vergeven kan worden

EDIT: ik ben trouwens van plan de wagen dagelijks te gebruiken, niet dat ik van plan ben veel kilometers te doen, maar hij zou toch wel dagelijks buiten komen tenzij het echt sneeuwt ofzo, dan zie ik mezelf wel nog een winterwrak kopen; ik vermeld het er even bij om aan te tonen dat ik dus echt wel een gtv zoek die mechanisch goed moet zijn (bepaalt meteen de prijsklasse wat natuurlijk). De wagen wordt overigens wel binnen gestald in een goed geïsoleerde garage.
Ik hoop dat iemand van jullie me wat informatie kan verschaffen, alvast bedankt!

PS: ik vond het niet echt de moeite op hiervoor een ander topic te openen: weet iemand of de geel gekleurde GTV koplampen nog makkelijk verkrijgbaar zijn (tegen een normale prijs). Ik ben nogal fan van de gtv-met-gele-koplampen look, dus ik moet een setje hebben als ze nog niet op de wagen zitten die ik zou aankopen