MightyMarcel

twee vraagjes

zo jan 22, 2006 14:53

beste mede-alfistie,ff twee korte vraagjes.

1: mn alfa 33 is voorzien van een lichtverklikker. doet het prima, maar alleen als de auto op de handrem staat :shock: iemand een idee hoe dat kan. (is door vorige eigenaar (ik ben zelf de 3e eigenaar) ingebouwd, maar ik snap niet helemaal waarom op deze manier...).

2: als ik de alarmlichten aandoe (moest laatst vanwege file) en ik heb ze weer uit, dan gaan mn richtingaanwijzers pas na een tijdje werken (als ik richting aangeef, duurt t 10-20 seconden voordat t werkt.). Daarna werkt alles weer prima. Laatst ff uitgeprobeerd, en exact hetzelfde verschijnsel. beetje vaag... iemand een idee ?

(maar de alfa rijdt perfect - wat dat betreft durf ik nu gerust iedereen die me afraadde een oudere alfa te kopen keihard uit te lachen.)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: twee vraagjes

zo jan 22, 2006 21:54

(maar de alfa rijdt perfect - wat dat betreft durf ik nu gerust iedereen die me afraadde een oudere alfa te kopen keihard uit te lachen.)
:blue_lol: :thumbs:

Tja, die verklikker? Je geeft het zelf al aan: naderhand ingebouwd :? geen idee dus, maar boeit toch niet?! :wink:

Check/ maak schoon/ contactspray/ etc. de alarmlichtschakelaar. :idea: ook het signaal voor richting aangeven loopt via deze schakelaar. Is vaak een dissonant. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

MightyMarcel

RE: twee vraagjes

zo jan 22, 2006 22:17

aha, dus dr is sowieso een koppeling van de een of andere soort tussen de alarmlichtschakelaar en de richtingaanwijzers ? (is ook wel logisch eigenlijk.)

Remco S
Guru
Guru

zo jan 22, 2006 22:52

van welk jaar is de ee, want bij de latere modellen is er een nieuw knipperlicht relais gemonteer (7 polig) en deze geven nog wel eens een probleem.

Licht verklikkerlampje, misschien verkeerd aan gesloten? tussen massa en ipv stadslicht remcontrole lampje?

MightyMarcel

zo jan 22, 2006 22:55

de 33 is van 1992.

het verklikker-lampje gaat overigens wel uit, zodra de lampen uit zijn.

Remco S
Guru
Guru

zo jan 22, 2006 23:05

kijk voor de gein eens naar de uitvoering van het knipperlicht relais, hoeveel aansluitingen deze heeft.

verlichtingsverklikker aangesloten in zekering kast tussen stadslicht en remcontrole lampje?

Tim_33

ma jan 23, 2006 15:33

Mijn alfa is ook voorzien van een lichtverklikker, maar die geeft een geluidssignaal af?

MightyMarcel

ma jan 23, 2006 16:15

deze ook. (mn vorige post was wat onduidelijk - ik bedoelde lampje-verklikker, niet verklikker-lampje.)

Mobster

ma jan 23, 2006 16:24

Dat spul vliegt er bij mij vanaf de aankoop uit.

Als ik mijn lichten vergeet uit te zetten, dan is dat mijn eigen schuld.

Idem met die 'je hebt je gordel niet aan' prullen. Doorlussen die handel. :wink:

MightyMarcel

ma jan 23, 2006 16:57

over gordeldingen gesproken : die dingen leveren een auto gewoon een punt op bij een crashtest tegenwoordig. beetje vreemd...

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

za sep 16, 2006 19:15

Ik heb geouwehoer met dat relais :evil: bij de sloper hadden ze alle kabels een verbindertje aangeknepen en dan aangesloten op het relais.

Heb het relais wel even omgezet van sloper/imola.... nu doet ie t alleen naar links :?

tenminste wel 50% vooruitgang :blue_cool:

Terug naar “Algemene Technische vragen”