GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Top Gear gerechtigheid

zo jan 08, 2006 23:06

Vrijdag was Top Gear echt een leuke V8 uitzending . Maserati QP......dat is nu echt een echte Italiaanse auto met magistraal geluid van de V8.
Idd. Had het al een keer gezien, maar dat is nu echt genieten. :thumbs:
en de jaguar xjr zou een betere auo zijn NOT
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

psillen
Guru
Guru

RE: Top Gear gerechtigheid

zo jan 08, 2006 23:18

@GiuliaCorse.
Ze zijn nu eenmaal wat chauvinistisch. En misschien is de Jaguar ook beter, maar zeker niet leuker.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma jan 09, 2006 00:11

QP = mooi... Toevallig vanmiddag nog 1tje gezien: op het marktplein in Roermond :shock: :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Beezztie
Full Member
Full Member

ma jan 09, 2006 09:31

Slaat inderdaad nergens op, maar je moet Top Gear dan ook niet serieus nemen. BMW wordt altijd afgezeken. Top Gear is gewoon een stel subjectieve kwajongens met ongelimiteerd budget. Dan 'kan' je alles zeggen wat je wilt. Maar het blijft een leuk programma :P
Da's toch niet helemaal waar. In de test van de nieuwe M5 was Mr. Clarckson uiteindelijk wel lirisch over de rijkwaliteiten, was zo'n beetje het beste dat het had meegemaakt. Daarbij moest de knop dan wel op de sportstand worden gezet, anders was het helemaal niets :)
Over de M6 waren ze ook best te spreken en de M3 CSL idem.

Over Vauxhall hebben ze volgens mij nog nooit iets positiefs gezegd, maar kan ik ze ook niet kwalijk nemen. :wink:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 09, 2006 09:50

Men is altijd lyrisch over Ford Focus, Mondeo etc. Het zijn ook goede auto's maar heeft het wellicht te maken dat in de UK ook Ford's worden gemaakt en
Ford daarnaast Jaguar, Aston Martin en Land Rover bezit. Clarkson plakte op de ST het stempel British en gaf daarnaast aan dat hij nimmer een meer betrouwbare dan een Ford Focus heeft gereden.

Ford is mijn inziens ook meer Europees georienteerd als General Motors. Naar mijn mening weegt Clarkson het mee in zijn oordeel en ook de Top Gear staf
die GM het bastion van wansmaak en troep vinden.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 09, 2006 10:30

Ik ben grote liefhebber van Alfa's en Engelse auto's maar de arrogantie van Engelsen kan stuitend zijn. In C&S werd de eerste DB7 besproken en de plastic bodyworkdelen uit Frankrijk kenden geen goede pasvorm. De carrosserie, gemaakt door Rolls Royce, ontbrak het aan roestwering. In feite is de DB7 een Jaguar XJ-S die roest, olie lekt-en verbruikt en in de brand vliegt. Ook een ontwerper was geschokt door de Engelse manier van aanpak na een lang verblijf bij Audi. Het heeft Ford zeer veel geld en tijd gekost om Jaguar en Aston Martin op huidig niveau te krijgen.

De desinteresse tref je ook aan bij de Italianen. Je kan zeggen wat je wil over de Duitsers, men maakt i.d. geen echte leuke auto's, maar men is nimmer
bewust aan het rotzooien en altijd ernstig.
Wanneer ik een oude Benz op een klassiekerbeurs zie en voor de grap eens beter kijk, is het gewoon topkwaliteit en niet het hondenhok qua interieur waarmee ik zelf toer. Niet dat ik een Benz wil.....ik sprak laatst de Alfa dealer en die wil zelfs geen Lancia Thesis meer verkopen en de importeur
wil natuurlijk weer van niks weten (verkoopt al zeer lang Alfa's en heeft de slechte tijden meegemaakt maar nimmer dit). Is weer echt zo'n crap auto met een arrogante opstelling van fabrikant/importeur en slecht in elkaar gezet. Het lijken net Engelsen.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

di jan 10, 2006 10:46

Je kan zeggen wat je wil over de Duitsers, men maakt i.d. geen echte leuke auto's, maar men is nimmer
.
Hallo Bert,
Ik ben het hiermee niet eens. In de jaren 90 liep er een man rond bij het VW concern die de leveranciers moest afknijpen. Ik ben zijn naam even kwijt maar het was een grote jongen.
Hij legde het mes op de keel bij de leveranciers: of de prijzen omlaag of we zoeken een ander". De leveranciers, ook niet gek, leverde gewoon goedkoper spul. Je moet dan denken aan lagers, ruitenwissermotors e.d. Dit leverde zulke slechte auto's op dat VW er echt schade van heeft ondervonden.
Mijn zusje had toen een gloednieuwe Golf gekocht, dat was een brok ellende.
Ik ben samen met haar op pad geweest voor een nieuwe Alfa 146 Ti. Omdat het nieuwe model uitkwam en dit nog een oud model betrof heeft zijn bijna 10.000 gulden korting gehad. Ze rijdt er nu nog mee met veel plezier. Ene, niet kapot hè?

Wat dacht je van roestvorming op een nieuwe Mercedes en Ford (geproduceerd in Duitsland).

Roy

Beezztie
Full Member
Full Member

di jan 10, 2006 15:03

Je kan zeggen wat je wil over de Duitsers, men maakt i.d. geen echte leuke auto's, maar men is nimmer
.
Hallo Bert,
Ik ben het hiermee niet eens. In de jaren 90 liep er een man rond bij het VW concern die de leveranciers moest afknijpen. Ik ben zijn naam even kwijt maar het was een grote jongen.
Hij legde het mes op de keel bij de leveranciers: of de prijzen omlaag of we zoeken een ander". De leveranciers, ook niet gek, leverde gewoon goedkoper spul. Je moet dan denken aan lagers, ruitenwissermotors e.d. Dit leverde zulke slechte auto's op dat VW er echt schade van heeft ondervonden.
Mijn zusje had toen een gloednieuwe Golf gekocht, dat was een brok ellende.
Ik ben samen met haar op pad geweest voor een nieuwe Alfa 146 Ti. Omdat het nieuwe model uitkwam en dit nog een oud model betrof heeft zijn bijna 10.000 gulden korting gehad. Ze rijdt er nu nog mee met veel plezier. Ene, niet kapot hè?

Wat dacht je van roestvorming op een nieuwe Mercedes en Ford (geproduceerd in Duitsland).

Roy
Inderdaad, spraak laatst iemand die een Focus SW had. Stond bij de garage omdat er roestvorming onder de raamlijsten was ontstaan. Dacht dat we dat tegenwoordig niet meer meemaakten..
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 10, 2006 15:12

FORD=Fucking Old Rust Dog ????

Het zijn moeilijke tijden voor de automobielindustrie...

Emilio
Guru
Guru

di jan 10, 2006 16:57

De ontwerp trend is "dikke auto's". Grote, log en onverwoestbaar uiterlijk... (b.v. 407 coupe, jakkes)
Maar onder dat huidje zit nogsteeds dezelfde boardkartonnen ellende.
En staal blijft staal en dat blijft dus roesten.
O.k je kan het wel vervangen voor plastic.....
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di jan 10, 2006 21:44

@GiuliaCorse.
En misschien is de Jaguar ook beter
Psillen ga je mond spoelen met zeep
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 10, 2006 22:39

Hoe een topic weer lekker afdwaalt.............

Persoonlijk wordt ik dus helemaal gek als weer eens iemand roept: "slechte auto's worden al lang niet meer gemaakt."

:sick: :sick: :shock: [-X :^o

Iedereen die een beetje thuis in die materie weet wel beter. En duidse auto's vormen daarop echt geen uitzondering. gelukkig!
Ik kan me nog wel zo'n uitkleed aktie van Autobilid/week herinneren waar een Audi A3 of VW Golf er na 100.000km er eigenlijk erbarmelijk slecht vaaf kwam. Iets met scheurtjes in de Vbak enzo! :shock:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Kosta
Guru
Guru

di jan 10, 2006 22:51

Kijk Trosradar er maar eens op na ! Vw ,Opel en alle Franse merken passeren de revue met allerlei soorten klachten. Het enige topic wat ooit over Alfa ging was in 2002 of zoiets en ging over hoe een auto met 3 sterren ( de 147 ) bij een crashtest, auto van het jaar kon worden. Typisch Nederlands onderwerp natuurlijk , maar goed. Blijkt uit dat Forum dat,vooral VW, erbarmelijk slecht inelkaar zit.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

psillen
Guru
Guru

di jan 10, 2006 23:22

Dat een VW erbarmelijk slecht in elkaar zou zitten, dat lijkt me nogal overtrokken.
Maar dat het zeer overgewaardeerde auto's zijn, dat is me al jaren duidelijk. En niet alleen kwalitatief,
maar met name de rijeigenschappen heb ik iedere keer opnieuw weer teleurstellend gevonden.

Die inkoper bij VW heette Lopez.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Alfa One 156
Member
Member

di jan 10, 2006 23:37

Dat VW erbarmelijk in mekaar zou zitten zou ik ook niet durven zeggen. Maar het grote probleem blijft dat mensen er van overtuigd zijn dat Duitse wagens topkwaliteit zijn en Italiaanse krotkwaliteit.

En daar wringt het voor mij. Een kameraad kocht een nieuwe VW Polo en had voortdurend irritante problemen. Ik kocht een 2de hands Alfa 156 en heb geen problemen. Uiteraard kan het toeval zijn, maar een collega van mij kocht het vorige model VW Passat, toen nieuw, heeft hem slechts enkele maanden gehad en verkocht hem weer, wegens te veel hinderlijke problemen. Toeval of niet? Mijn beste kameraad heeft ook een 2de hands 156 gekocht en raad eens...geen problemen.

Ik wil maar zeggen: als je zegt dat je een Alfa rijdt, wordt je meestal als een randdebiel bekeken...maar waarom? Geruchten en gebrek aan kennis...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”