Roeltje 164

RE: De Rooy en Becx niet naar Dakar

zo jan 01, 2006 20:45

Vive la France..
Ik had heel de tent plat gereden , stelletje burocraten...
Gewoon een rondje van de zaak.

wel zonde dat ze niet meerijden....

gr Roel

ErwinV6

ma jan 02, 2006 09:14

Ik was er ook helemaal ziek van :cry: en nog,want ik had me zoals zovelen enorm verheugd op het volgen van Le Dakar en dan vooral het vrachtwagen klassement.
Toch als ik er nuchter over denk geloof ik niet dat er niets mis is met de Dafs je maakt mij nl. niet wijs dat je zomaar naar huis gestuurd wordt ook niet door steekpenningen.
Vergeet niet dat zij de enigen zijn die naar huis gestuurd zijn en waarom juist zij?
Vorig jaar was ik helemaal verkocht door de sympathieke Bekx en echt ziek toen hij gediscalifiseerd werd, maar aan de andere kant, was zijn auto niet conform de eisen en dus zijn er fouten gemaakt.
Iedereen die racet weet dat je aan bepaalde reglementen moet voldoen en iedereen probeert de regels tot op het randje te benutten en soms zelfs daar overheen.......
Als ik nu hoor dat er twijfels zijn of de Daf 75 wel conform de eisen is en ze speciale aanpassingen in het reglement wilden hebben om de 75(mooi getal trouwens :D )te verbeteren dan denk ik dat ze op het randje hebben gebalanceerd en er net zijn afgevallen.
Dat is het risico van racen en als je wilt winnen moet je welleens te ver gaan.
Daarom vind ik het te gemakkelijk om de organisatie af te vallen, ik denk dat Daf gewoon een te groot risico heeft genomen met te grote gevolgen, voor de kijkers maar ook voor de sponsors :? .
Maarja er zijn nog vele Nederlanders in de strijd dus laten we voor hen dan maar duimen.. :wink:
Ik ga het allemaal toch maar volgen...... :wink:

stennie
Advanced Member
Advanced Member

ma jan 02, 2006 15:22

ma 2 jan 2006, 14:56
De Rooy zint op wraak
door onze redactie
LISSABON - Eigenlijk hadden Jan en Gerard de Rooy het oude jaar willen uitluiden met een aangekleed diner voor hun manschappen in de eerste etappeplaats van de Dakar-rally. Aan de schitterende kust van Portimao in het zuiden van de Algarve had het Gauloises DAF-duo op het nieuwe jaar en successen in de woestijnrally willen klinken. Na de 'DAF-tocht' bij de technische keuring in Lissabon werden de wonden echter gelikt bij het galgenmaal in hun Tivoli Tejo-hotel.

Van berusting was bij Jan en Gerard de Rooy echter geen sprake. Vooral Jan bleek getergder dan ooit. De 61-jarige Brabantse vrachtwagenondernemer voelde zich immers vernederd door de Dakar-organisatie en aanverwante sportbonden die hem als een klein kind hadden behandeld.

Bij wat het slotdiner bleek te zijn, bekende hij grootse plannen te hebben om niet alleen in 'Le Dakar' terug te komen maar op een manier die iedereen zal verbijsteren. "Als ik volgend jaar ga, en ik zeg áls, dan laat ik vijftien trucks bouwen. Dan worden we met die trucks wel één en twee. Daar gaan we half februari over beslissen. De FIA (Internationale Automobiel Federatie) wil dat er vijftien, gelijkwaardige trucks worden geproduceerd. Nou, dat gaan we dan doen, want zo willen ze het. Maar wel volgens onze eigen homologatie die dan ook FIA-gehomologeerd zal worden. Hoe die trucks eruit zullen zien? Misschien gaan we die wel De Rooy Specials noemen", sprak De Rooy senior vastberaden.
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 02, 2006 18:26

Jan heeft karakter!!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 02, 2006 23:12

En dat zie ik de Rooij ook echt doen, gewoon 15 woestijnmonsters in elkaar laten draaien. Wat een stunt zou dat zijn! Zullen we alvast een soort collecte houden om te laten zien dat dit idee de waardering krijgt van de Dakar-liefhebber? Gewoon voor een symbolisch bedrag, 2 euro 50 of zo, als een soort petitie tegen dit soort mierenn**kerij en om dan volgend jaar allemaal keihard te lachen als de Rooij gewoon over die Kamazzen heenwalst?

Tuurlijk, regels zijn regels, maar ik vraag me oprecht af of dit geen staaltje selectieve verontwaardiging isvan de organisatie. en als er tot de start van de rally gehomologeerd moet kunnen worden, hoe kan dan de kerel die daar verantwoordelijk is te elfder ure met vakantie zijn? Wanbeleid!

Ik hoop nog vaak zo'n Dakar-monster door Eindhoven en omstreken te zien gaan, dikke roetpluimen uitstotend (de Rooij zei ooit: als-ie niet roet, is er iets mis) en weggebruikers verbazend.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Rockcity
Advanced Member
Advanced Member

di jan 03, 2006 09:27

Zullen we alvast een soort collecte houden om te laten zien dat dit idee de waardering krijgt van de Dakar-liefhebber?
Dat zou wel een geweldige stunt zijn!!
Zou je zoiets van de grond krijgen, en zou Jan daar voor open staan?

Zoals je zegt, het is altijd weer gaaf om die dikke dakar daf's in de omgeving tegen te komen!
We zien ze nog wel eens voor de deur langs komen, blijft een geweldig gezicht! :driving:
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”