Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

Vervangen knipperlichthendels Sprint

ma jan 24, 2005 12:53

Eindelijk had ik mij ertoe gezet om de haperende bedieningshendels van mijn '83er Sprint te vervangen, maar nu krijg ik ze niet los!!

De hendels zelf krijg ik los, maar de stekkers van de bedrading zitten ergens achter de klokkenwinkel.
Deze krijg ik ook wel los en een stukje naar voren, maar dan loopt hij vast op de bovenste helft van de plastic behuising van de stuurstang. Deze vervolgens krijg ik er niet af voordat de klokkenwinkel eruit is..... :(
Hoe moet ik dit aanpakken? Er is vast een truukje voor die ik niet ken...
Ps. ik heb het stur in de laagstge stand gesteld en het stuur zelf verwijderd.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Vervangen knipperlichthendels Sprint

ma jan 24, 2005 13:11

Ik snap je vraag misschien niet helemaal maar bedoel je dat je de plastic kappen om de stuurstang niet los krijgt?

Meestal gaat de bovenste lastig los, die wil nog wel eens geklemd zitten onder de 'klokkenwinkel'. Je kan proberen om die 'klokkenwinkel' iets naar boven te duwen/trekken en de plastic kap er onderuit te trekken onder een lichte rotatie (voorkant omhoog).

Lukt dat niet dan moet je de klokkenwinkel iets (of helemaal) los maken. Dat is zo gepiept hoor, zijn geloof ik maar 4 schroeven. Pas wel op, die plastic kappen willen nog wel eens breken dus niets gaan forceren!

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 24, 2005 13:58

Ja, je hebt het goed begrepen, maar ik heb die kappen dus al geprobeerd omhjoog te kantelen en los te trekken terwijl ik de klokkenwinkel ook al een stuk naar voren had gehaald. Het contactslot hindert echter, de rubberen bescherming ervan heb ik al losgehaald.....

Klopt het dat de stekkerverbindingen (twee grote stekkers) dus achter de klokkenwinkel zitten? En de Sud heeft toch een mechanische snelheidsmeter?
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

alfasud1972
Guru
Guru

ma jan 24, 2005 15:46

Volgens mij zijn die twee stekkers achter de klokken alleen voor de klokken zelf (kan het mis hebbben, is alweer een tijde terug dat ik een dashboard los heb gehaald).

Kan je helemaal niet zien waar de kabelboom van de handels naar toe loopt? , km kabel is mechanisch en die kan je dus losdraaien ( je kan er wat lastig bij daar achter die klokken).

Pas wel op dat je de klokkenwinkel niet te ver naar je toe haalt, want anders trek je de kabel er bij de bak zijde uit en dan ben je verder van huis...

alfasud1972
Guru
Guru

di jan 25, 2005 17:36

Is het je al gelukt? Kan je anders wel een scan sturen van het electrische schema voor wat betreft die stekkers e.d. (alhoewel ik daar zelf niet veel wijzer uit wordt).

tis een sprint
Guru
Guru

di jan 25, 2005 18:05

bij het demonteren van deze hendel heb ik destijds de hele klokkenwinkel los geschroefd en de kappen van de kappen van de stuurkolom verwijderd, en toen was het een kwestie van 4 schroefjes,(dit was alleen wel bij een type 3 sprint (1.5 qv)

Suc6 iig.

Ciao Sjoerd,
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jan 26, 2005 08:51

Ik heb het nog niet geprobeerd, zal ik dit weekend doen. Ik was dus op de goede weg, iets meer doorzetten dan maar.

Bedankt voor de tips en natuurlijk de hendel!
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
33 SW corsa

Terug naar “Algemene Technische vragen”