berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Verse Spider aangeschaft via mobile.de

za dec 03, 2005 08:07

Zo, de kogel is door de kerk. Mijn vader heeft afgelopen najaar de Spider 1750 uit 1971 verkocht.
Eergisteren na zoeken op Mobile.de een spider 3.0 V6, metallic blauw, rood leer, elektrieken kap, alle toeters en bellen , 64000 km scheckheft gepflegt aangeschaft......
Foto's volgen.
Vraag: Wat kost dat hier in NL bij een dealer, en wat heeft dat in Dl. gekost?????????????
Hij is van 98, nog net geen 100 maanden , dus we wachten to maart voor de keuring.
Dan zit ie in bodemtarief, we weten dan precies wat we kwijt zijn, plus kosten kenteken keuring.
Als je t verschil ziet ga je nooit meer in Nl. een wagen kopen van een recent bouwjaar!
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Verse Spider aangeschaft via mobile.de

za dec 03, 2005 10:07

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Is hij gekocht bij een dealer of particulier? 2e hands auto`s zijn de laatste jaren in Duitsland flink duurder geworden. Maar als je er niet tegenop ziet tegen de `rompslomp`dan kan het nog steeds veel goedkoper zijn. Er komen wel wat kosten overheen natuurlijk. Het vervoer, bpm en kentekenkeuring. De prijs gok ik op 6.500 a 7.000 euro. Wie gokt er mee? :D

kai
Advanced Member
Advanced Member

za dec 03, 2005 10:55

Het ligt er maar net aan wat voor merk+type auto je koopt daar in het oosten.
De Spider is wel goedkoop. Heb ik ook op zitten geilen.
Maar een 156/166 is bijvoorbeeld net zo "duur" als hier.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 04, 2005 11:26

@ Rik: Don't worry: een duitse wagen mit Scheckheft heeft de nieuwprijs erin staan....Anders is dat op te vragen bij de eerste eigenaar die op de "Fahrzeugbrief" staat. je kunt daar ook nagaan hoeveel eigenaren de auto geregistreerd hebben, ze staan er allemaal op.
Ik vind ze zo als dat problemen geeft.

Dirkjan kan vertellen dat ik afgelopen jaren nogal veel auto's uit de Heimat heb gehaald (zoals een 540I enz enz, en ja het loont nogal bij diverse types auto.....) Een passat of a4 is nogal moeilijk zoeken voor een goede prijs maar dat is eigenlijk overal.

Tip, probeer zoveel mogelijk losse opties te verbergen, hoewel ze genoemd zijn op de Fahrzeugbrief zijn het als het er veel zijn Codes en daar hebben de Douanemannetjes een hekel aan....
Hetzelfde heb ik met de Z3 ook gedaan een half jaartje terug, zo'n douaneknakker gaat in de auto aan alle knopjes snuffelen en schrijft ze dan op....

Succes
Tom
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 04, 2005 11:50

O.k. Het gaat dus om de nieuwprijs in 1998. :shock: Verkeerd begrepen. In het Autovisie jaarboek kostte de Spider V6 tussen de 86.000 en 92.000 gulden. Afhankelijk van de uitvoering.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 04, 2005 13:19

nee nee nee, ik vraag wat ie ONS gekost heeft!!!
Hij komt bij een universele autodealer af, veel Alfa staan maar ook ander merk.
We weten de nieuwprijs, hebben al heel veel wagens uit de heimat vandaan, zelfs de eerste eigenaar al achterhaald (wij zijn de tweede als je het bedrijf niet meetelt :D )
Dit vanwege de ontbrekende code op de fabrieksradio!
Ben gewoon benieuwd wat iedereen denkt, heb zelf gezien wat ie volgens de (naar mijn idee vrij incorrecte) ANWB koerslijst waard is/ moet kosten.
niet dat het verder allemaal relevant is maar gewoon benieuwd.
Wij gaan fijn rijden van de zomer!!!!
FF bij Michel van autostrada een setje 17 inch GTA velgen scoren, vette uitlaat eronder....
VROAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
(alleen kas had het begrepen...)
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Andretti Molletti

Re: RE: Verse Spider aangeschaft via mobile.de

zo dec 04, 2005 13:26

(naar mijn idee vrij incorrecte) ANWB koerslijst
Is i daar goedkoper dan ;)

:biggrin:

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

zo dec 04, 2005 16:08

Over de BPM het volgende: Je kan best je auto laten keuren zonder langs de douane te gaan, maar je moet binnen 1 jaar na keuringsdatum bij de douane langsgaan voor de BPM-afdracht. Voor de BPM-afdracht hanteert de belasting een coulance-periode van plusminus 15 kalenderdagen, oftewel je kan hem 15 dagen eerder langsbrengen om af te rekenen dan dat hij verjaard. Over die 100 maanden: Ik dacht dat het per jaar gaat. Ik heb dit jaar een mini cooper in Duitsland gehaald en toen werd er naar het aantal jaren gekeken dat de auto reeds op kenteken staat. Wanneer je de douane belt over die coulance periode, dan vertellen ze precies het aantal dagen wat je kado krijgt.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 04, 2005 17:51

Een Spidertje 3.0v6 L kostte 46.750,=

Alle opties die dus extra zijn bovenop het pakket van de Luxe uitvoering zal aan de hand van de nederlandse catalogus van de dealer berekent gaan worden....
Ze zouden met een paar extra opties misschien wel de aanschafwaarde op 48.000 kunnen schatten.
Minus de BPM
Minus de BTW

zou de netto aanschafwaarde zijn: 30.449,-
Daar de maximale korting vanaf voor invoerrechten dus 45,2% ofwel min 13.762,-
Minus het vaste bedrag BPM korting (voor iedere bpm berekening) 1540,-

is bruto BPM 12.222,-
Minus leeftijdskorting 100 maanden = 86% 10.510,-

Spek je de staatskas toch weer met 1.711,- 8)

Overigens mag je best wachten op die 100 maanden hoor ! Het kortingspercentage van 96 maanden is ook 86%
Is ie 95 maanden dan is de korting 82% :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”