dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Dilemma mbt winterbanden

di nov 29, 2005 01:14

(klappertandend want de verwarming is uitgevallen in de flat waar ik woon :evil: )

Wat te doen: winterbanden monteren op de standaard (mooie) Speedlines:
Afbeelding
of toch maar op de nog meer standaard stalen, zwarte 15 inch wielen?
Ik weet het echt niet... Staal is natuurlijk minder erg als er eens een stoeprandje geraakt wordt, en hoe de Speedlines reageren op pekel weet ik ook niet, Speedlines zijn wél veel mooier :roll:
Hoe "doen" de speedlines het met zout?
It's not easy, being green (kermit)

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Dilemma mbt winterbanden

di nov 29, 2005 05:07

Als ik jou was zou ik de stalen velgen er onder poten. Het zou toch erg zonde zijn als je na de winter tot ontdekking komt dat de speedlines toch niet zo goed tegen al dat zout konden. Het voordeel is dat je weer wat hebt om naar uit te kijken. Namelijk het monteren van de speedlines in het voorjaar, waardoor ook jouw auto weer mooi en vrolijk het voorjaar in kan gaan.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

RG

di nov 29, 2005 08:24

Ik zou voor stalen velgen gaan, die paar maandjes tegen zwarte velgen aankijken, who cares....

Het effect van zout op jouw velgen durf ik niet te zeggen, positief is het iig niet. :biggrin:

Bovendien is een setje staal veel praktischer: anders kun je 2x per jaar naar de bandenboer om de boel over te laten zetten. Met een setje stalen velgen is het één keer monteren en dan ben je voor de komende jaren klaar. :wink:

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

di nov 29, 2005 08:30

Staal
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

di nov 29, 2005 08:32

Staal, tenzij je iedere 4 jaar je velgen weer wilt laten spuiten en stralen. Zwart staal staat ook stoer hoor!
Alfa romeo: The art of the machine!

Ruud33 16V

di nov 29, 2005 09:00

Zou ook staal doen, behalve als je dan die velgen gebruikt die je mij had aangeboden natuurlijk :lol:

weet ook niet of je nog op wintersport gaat anders zowiezo staal. Sneeuwkettingen kunnen je velgen namelijk beschadigen.

Succes

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

di nov 29, 2005 09:07

Staal... Okee, is minder mooi maar waarschijnlijk is de auto toch constant vies dus showen is er toch niet bij... :lol:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

reijnaje
Guru
Guru

di nov 29, 2005 09:22

Voor wat het waard is ook mijn mening even: Staal

Heb ik op de 33 ook, ziet er natuurlijk monder mooi uit, maar welke auto ziet er wel mooi uit met die smurrie die erop zit met 1 dag sneeuw? En het wisselen is zoveel praktischer, kun je tenminste gewoon zelf doen.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 29, 2005 09:30

Ben -bijna- overtuigd :wink:

Even voor de duidelijkheid: deze speedlines zijn "over", ik heb nu 16 inch Alessio's (sorry, geen foto bij de hand) 8)

@ ruud: ik ga een wielenwinkel beginnen, de 14 inchen zijn ook "over" :lol:
It's not easy, being green (kermit)

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

di nov 29, 2005 09:37

Okee, dan wordt het anders... Dacht dat je dan ieder seizoen de banden moest wisselen... In dat geval: hier de banden op en de andere wielen met zomerbanden gewoon stallen... :D
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di nov 29, 2005 09:38

Speedlines hier langsbrengen. Hang ik ze voor de winter hier aan de muur. Mooiste standaard alfavelgen ooit!
Dirk - Giulia2000TS

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 29, 2005 10:56

Ik heb speedlines gezien die echt het aanzien niet waard waren, blanke lak zeer slecht etc...
Zout is nooit goed voor geen enkele velg, met goed onderhoud kun je uiteraard eea rekken.

Maar ik zou er stalen onder zetten als je de mogelijkheid hebt :wink:

psillen
Guru
Guru

di nov 29, 2005 20:21

Volgens mijn ervaring is de corrosiebestendigheid van Speedlines een stuk minder dan die van
bijvoorbeeld Ronal velgen.

Dus ik zou er stalen velgen opleggen, tenzij je het standpunt hebt dat een aangetaste Speedline
nog altijd mooier is dan een zwarte stalen velg. Wat immers zou kunnen.

Ik zou overwegen de stalen velgen, indien ze van die ronde gaten rondom hebben wat toch wel
weer bij een Alfa past, zilverkleurig te spuiten. Dan ziet het er nog niet zo onaardig uit.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Dilemma mbt winterbanden

di nov 29, 2005 21:37

Ik zou overwegen de stalen velgen, indien ze van die ronde gaten rondom hebben wat toch wel
weer bij een Alfa past, zilverkleurig te spuiten. Dan ziet het er nog niet zo onaardig uit.
Ja! En dan van die RVS naafdopjes. [-X Nee!!!! :evil: Gewoon stalen velgen met org. plastic Alfadoppen. Dan is het gewoon netjes (ik vind het een verschrikkelijk gezicht, al die auto's met zwarte velgen zonder doppen) en kun je zomers de echte mooie wielen monteren.
Als je toch voor het lichtmetaal van speedline gaat en je hebt nog mooie 14" alfadoppen over............
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Dilemma mbt winterbanden

di nov 29, 2005 21:41

Ja! En dan van die RVS naafdopjes. [-X Nee!!!! :evil: Gewoon stalen velgen met org. plastic Alfadoppen. Dan is het gewoon netjes (ik vind het een verschrikkelijk gezicht, al die auto's met zwarte velgen zonder doppen) en kun je zomers de echte mooie wielen monteren.
Als je toch voor het lichtmetaal van speedline gaat en je hebt nog mooie 14" alfadoppen over............
Hee Sander ff onder ons hè;ben jij toevallig wieldopfetisjist?????????Jij houdt daar echt van hè?Ik zal het niet verder vertellen hoor. :whistle: :jumping:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”