Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

APK-vraag

vr nov 25, 2005 10:44

Mijn 75 is tot juni 2006 gekeurd. maar ik wil eigenlijk de auto nu laten keuren want ik ben toch bang dat de winter zijn sporen gaat nalaten. kan ik tenminste nog doorrijden tot eind volgend jaar.

stel dat hij nu wordt afgekeurd, wordt dat gemeld bij de RDW of kan ik dan toch gewoon doorkachelen tot juni 2006 :oops:
156

alfaromeo155

RE: APK-vraag

vr nov 25, 2005 10:51

officieel moet hij worden afgemeld bij het rdw als afgekeurd voortuig. maar de meeste keurmeesters waaronder ik doen dat eigenlijk niet. en als je er zo een treft kan je evengoed door kachelen tot juni.
ik heb het nu een keer gedaan, maar dat ding was echt een gevaar op de weg.

Remco S
Guru
Guru

vr nov 25, 2005 11:05

ik heb ook een keer in mijn leven een auto als afgekeurd afgemeld, en wat denk je..... had ik gelijk een steekproef :? wat ik die dag nogal tijdverspilling vond want het was nogal druk.

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

vr nov 25, 2005 11:55

is een steekproef niet altijd tijdverspilling ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Remco S
Guru
Guru

Re: RE: APK-vraag

vr nov 25, 2005 11:57

is een steekproef niet altijd tijdverspilling ;-)
wel als je de auto als afgekeurd heb afgemeld

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 25, 2005 12:04

Er gaat momenteel blijkbaar een mistery shopper door het land van de RDW met een niet apk waardige auto om te controleren of een auto wel als afgekeurd wordt afgemeld, dit omdat het rijk de cijfers van afmeldingen heeft bekeken en hieruit de conclusie trekt dat het Nederlandse wagenpark zo verschrikkelijk goed is dat de APK blijkbaar overbodig is.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr nov 25, 2005 13:02

Afkeur kan ook een discussiepunt zijn! Wanneer een garagist afkeurt terwijl dat niet nodig is, dan heeft hij ook een probleem. Ook daar krijg je bij de RDW een aantekening van.

alfaromeo155

vr nov 25, 2005 16:53

dat klopt, maar is evengoed tijdverspilling :lol:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 25, 2005 22:57

Ik dacht dat apk keuren voordat de geldende datum verstreken was alleen mogelijk was tot een max tijd van 3 maanden??
Maw nooit meer dan 15 maanden apk op een auto... :shock:
Dus in het geval van Jasparon niet afmelden voor eind maart oid??
Is dit vrijgegeven ? Zo ja laat ik volgend voorjaar de 90 gewoon in één week 2x goedkeuren, ben ik er voor 2 jaar vanaf...
Nee zeker he? :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

vr nov 25, 2005 23:00

2 maanden vantevoren krijg je 14 maanden, en anders gewoon 1 jaar
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

ElCamino

vr nov 25, 2005 23:32

Juist, op z'n vroegst 2 maanden voor afloop van de huidige keuring.
Afkeuringen afmelden doen garagebedrijven niet omdat de klant daar ook niet echt mee geholpen is. En als er bij een steekproef na een afkeuring nog meer gebreken worden gevonden of onterechte afkeurpunten waren krijgt het bedrijf ook strafpunten. Reparaties voorafgaand aan goedkeuringen melden doen garagebedrijven niet omdat ze de vervangen onderdelen dan moeten bewaren. De klant kan namelijk altijd nog protest aantekenen bij het RDW, en dan moeten de bewijsstukken bewaard blijven.
Nu is inderdaad de RDW de garagebedrijven aan het pushen om afkeuringen en reparaties officieel af te melden. Ze zijn het er namelijk niet eens met de kabinetsplannen om de APK termijn te verlengen. Maar zolang ze niks aan kunnen tonen zal die matregel wel doorgang vinden. Wat mij betreft mag die APK best jaarlijks blijven. Als je toch ziet wat er af en toe rond rijdt... Maar vanaf volgend jaar hoeven auto's ouder dan 30jaar nog maar 1 keer in de 2 jaar gekeurd te worden.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za nov 26, 2005 09:35

officieel moet hij worden afgemeld bij het rdw als afgekeurd voortuig. maar de meeste keurmeesters waaronder ik doen dat eigenlijk niet.
En dat mag dus niet. Een afgekeurde auto moet je wel degelijk afmelden. Bij een herschouwing kunnen ze hierover vragen gaan stellen. Zo is dit niet bedoeld.
@Jasparon. Waarom zou je een half jaar keuring weggooien? Welke sporen van de winter ben je bang voor? Is de auto bij de vorige keuring met de hakken over de sloot gegaan? Repareer dan die punten en je hoeft mijnsinziens niet bang te zijn voor de APK. Als je de auto regelmatig wast en het zout wegspoelt hoefje niet bang te zijn dat de auto ineens veel meer gaat roesten. Regelmatig onderhoud plegen en de APK is gewoon een eitje. Gewoon doorrijden dus.

joy
Full Member
Full Member

za nov 26, 2005 09:57

En dat mag dus niet. Een afgekeurde auto moet je wel degelijk afmelden Ben jij keurmeester KAS?

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za nov 26, 2005 10:29

En dat mag dus niet. Een afgekeurde auto moet je wel degelijk afmelden Ben jij keurmeester KAS?
Nee, maar ik weet wel hoe het hoort. Er wordt gesjoemelt bij het leven met die APKeuring. Helaas.

joy
Full Member
Full Member

za nov 26, 2005 10:48

Nee, maar ik weet wel hoe het hoort. Er wordt gesjoemelt bij het leven met die APKeuring. Helaas. Het niet afmelden van een afgekeurde auto heeft mijn inziens niet veel met sjoemelen te maken. Het enige gevolg is zoals al eerder genoemd dat het de staat van het Nederlandse wagenpark wat flatteerd

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”