bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Ik ben vreemdgegaan!

zo nov 13, 2005 11:09

Ik heb nooit met een T5R gereden maar wel veel met de Saab 9000 Aero van mijn vader
en volgens mij zijn er wel overeenkomsten in motorkarakter.
Motorkarakter is zo verschillend met dat van de Lancia turbo. Ik heb weleens met een Integrale en Delta HF turbo mogen rijden maar er gebeurt helemaal niets onder de 3000 tpm
en ineens komt motor er sterk in.....de Saab vertrekt bij rijden in v bij 70 km/h.

Dingen zijn zo snel op de tussenacceleratie. 0-100km/h, topsnelheid vertellen niet het gehele
verhaal.

steven

zo nov 13, 2005 11:10

Waarom rijden wij in godsnaam in die Italiaanse &%#$#$#$%^zooi? :wink:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 13, 2005 11:20

Er zijn zoveel nu eenmaal zoveel leuke auto's.....

steven

zo nov 13, 2005 11:22

Das waar en niet al het leuke is Italiaans .......kennelijk :wink:
Maar een vette Volvo is echt heel 8)

Andretti Molletti

Re: RE: Ik ben vreemdgegaan!

zo nov 13, 2005 11:31

850 T5R Estate =is wel een zeer coole auto. De sedanversie van Volvo vind ik veel, veel
minder.

Alfa bouwt niet eens zulke auto's dus...
Ach een GTA SW is toch wel even meer allure dan een Volvo...
dat doet geen afbreuk aan de Volco, maar geeft juist aan wat voor bijzondere auto's Alfa maakt!!!

8)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 13, 2005 11:40

Ik ben heel traditioneel met auto's. Zweden maken Zweedse auto's en Italianen maken Italiaanse auto's. Ik ben niet voor cross over...

Italianen moeten geen Volvo 850's bouwen en vice versa. Alles zoals het hoort en van het
zuiverste water. Ik verwacht van Italianen niet alleen een technisch verantwoorde oplossing
maar moet ook mooi zijn. Plastic onder de kap is not done voor een Alfa maar voor een
Saab kan het mij niet boeien.

steven

zo nov 13, 2005 11:50

ehhhhhhhhhhhhhh een moderne Alfa staat strak van het plastic onder de kap zo ook een GTA. :wink:
Maar inderdaad Zweden bouwen Zweedse auto's nou .........gemaakt in Nederland en motoren van Renault en Mitsubishi dus hoeveel zweeds er in zit....... :?
En alfa bestaat toch ook niet meer tis gewoon een FIAT met kapsones :wink:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 13, 2005 11:56

156 SW is niet te gebruiken als een kruiwagen.

164 Q4

zo nov 13, 2005 12:05

Ik heb nooit met een T5R gereden maar wel veel met de Saab 9000 Aero van mijn vader
en volgens mij zijn er wel overeenkomsten in motorkarakter.
Motorkarakter is zo verschillend met dat van de Lancia turbo. Ik heb weleens met een Integrale en Delta HF turbo mogen rijden maar er gebeurt helemaal niets onder de 3000 tpm
en ineens komt motor er sterk in.....de Saab vertrekt bij rijden in v bij 70 km/h.

Dingen zijn zo snel op de tussenacceleratie. 0-100km/h, topsnelheid vertellen niet het gehele
verhaal.
Ik ben verder niet zo bekend met Saab maar ik weet dat die veel met hele lage druk turbo's werken. Ze leveren heel weinig druk dus topvermogen hoef je niet te verwachten maar het begint heel vroeg dus onderin trekken ze juist erg hard (meestal is het net andersom bij turbo motoren) en daardoor heb je een hele snelle tussenacceleratie. Of Volvo nou hetzelfde doet weet ik niet. Ik denk niet zo extreem als Saab.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 13, 2005 12:25

De Saab 9000 turbo motor is een zeer grote favoriet van mij. Trionic management systeem
en DI thyristor ontsteking. Saab gebruikt de bougie en geen piezo pingelsensor voor bepalen
ontstekingsmoment etc zoals de huidige BMW M5 V10 gebruikt. Ik dacht iets van 330Nm bij toerental erg laag...je had vroeger zo'n reclame dat Saab turbo op tussensprint sneller was als een Testarossa etc. Toch is Aero zeker geen langzame auto en snelheden 240 km/h +
zijn zeker mogelijk maar de remmen zijn helaas net zo prut als een 164..

Tis geen Alfa om mee te rijden maar toch wel hoop lol mee gehad.
http://home.swipnet.se/danny/talladega9000.htm

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo nov 13, 2005 13:07

ehhhhhhhhhhhhhh een moderne Alfa staat strak van het plastic onder de kap zo ook een GTA. :wink:
Maar inderdaad Zweden bouwen Zweedse auto's nou .........gemaakt in Nederland en motoren van Renault en Mitsubishi dus hoeveel zweeds er in zit....... :?
En alfa bestaat toch ook niet meer tis gewoon een FIAT met kapsones :wink:
Ligt daar tegenwoordig (schaap) geen vectra motor/bodemplaat in? en in de 159 een opel onderblok :oops:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 13, 2005 13:46

De grootse snobs rijden Saab of Volvo en niet Mercedes, BMW etc. Die weten zgn. niet wat voor type auto ze rijden maar ondertussen....uitzonderingen daargelaten.
Bob Lutz heeft weleens nijdig opgemerkt dat Saab teveel eggheads heeft die maar in niet wil zien dat Saab wel degelijk Saabs bouwt.
Het is nu de zoveelste keer dat een GM V6 danig heeft gemodificeert en de GM Ecotec 2.5/3.0 en V6 LPT werden gewoon niet geaccepteerd. Benieuwd of de Holden 2.8 turbo lang
in productie blijft.

Saab wordt mogelijk aan Renault verkocht en GM heeft geen plezier van de aankoop.
Vanaf GM 900 moet er ieder jaar veel,veel geld bij.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo nov 13, 2005 22:36

Bert: je hebt gelijk....
Heb vorig jaar 2 maanden gestuurd in een 9-5 aero met Hirsch tuning....295 pk
%$##@ Wat een power op 4 cylinders......Turbogat? HAHA permanent geblazen...

Gewoon met het grootste gemak op zijn sloffen een 330i aan snot gereden....
Porsche.....? Haha hoefde ik toen niet bang voor te zijn....!
Rijbewijs gevaarlijk? wel degelijk als je 's nachts op de A27 gas geeft en ter hoogte van
Hilversum doet de teller 270+ aan.... 8)

Heb ook een tijdje V70R gereden maar vond die wat trager....wat luier...maar waar heb ik het over nu werkelijk over, zo'n snelle Volvo is ook gaaf...
De Saab was iets minder opvallend en dat stelt een hoop mensen teleur, heb ooit een heuse middelvinger gekregen van 2 jongens met dikke nekken in een cl500.....Kon het niet uitvechten in het verkeer maar als je met die Saab gas gaf, nee als je er al naar keek.....trok gapende gaten!
Vinden jongentjes van het kamp echt niet tof...
Die met die middelvinger had een mooie armband :blue_lol:

Schamen doe ik mij niet: mijn werkpaard is een klassieke 300 turbodiesel station voor het trailerwerk en thuis doet ze boodschappen in een A6 avant....
En toch hou ik van Alfa's en heb er 3....dus moet kunnen toch? :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo nov 13, 2005 22:47

Toch jammer dat in het begin van de jaren 70 nog geen forums hadden.

Was wel leuk geweest;

"Ik heb m'n sud TI net ingeruild voor een Volvol 245, wat vinden mijn mede Alfisten hiervan?" :lol:

En wat betreft de 850 Tnogwat: in mijn ogen gewoon een imagebooster om een aardig maar totaal emotieloos concept van een nog emotielozer merk een wat sportiever aanzien te geven ten gunste van marktcijfers. :(

En de argeloze consument slikt het nog ook.................................... :?
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

ErwinV6

zo nov 13, 2005 22:58

@Tazio beetje flauwe praat mijns inziens....
Als een T5R emotieloos is wat is het dan niet?
Klassieke Alfaas zijn vol emotie :thumbs: , maar moderne???? :-#
Moet je me toch ff uitleggen als je wilt :-k
Ik heb zelfs gedacht om een 159 te kopen maar de meeste nwe auto's
kunnen me gewoon niet bekoren.
Een Volvo V50 is gewoon een Focus, en een 159 tja ik weet het niet ik ben er
gewoon niet gek van, misschien dat het nog komt maar het blijft door mijn hoofd spoken; een beetje veel fiat met een opel motor met een prachtig merk als plakplaatje...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”